|

داس الهلال روی صورت سرخابی‌ها؛ استقلال بهتر بود یا پرسپولیس؟

تیم الهلال

فینال این فصل لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، تمام عربستانی شد.

لینک کوتاه کپی شد

نماینده‌های عربستان با برتری‌های یک‌طرفه و پرگل، خودشان را به نیمه‌نهایی رسانده‌اند و حالا باید برای فینال غرب آسیا آماده شوند.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از فوتبالی، النصر با 5 گل الوحده امارات را برد و الهلال هم 3 گل به پرسپولیس زد؛ تیمی که در مرحله قبلی هم 2 گل به استقلال زده بود. برای الهلال گویا استقلالی که با یک تیم تقریبا جدید وارد زمین چمن ورزشگاه زعبیل شد با پرسپولیسی که تغییرات کمتری داشت، تفاوتی نداشت؛ تیم عربستانی هر دو رقیب را با ثبت کلین شیت برد. سرخابی‌ها برابر الهلال چطور بازی کردند و کدام‌شان بهتر بودند؟

امید گل

پرسپولیس برابر الهلال یک آمار منفی عجیب و غریب را ثبت کرد؛ امید گل الهلال برابر تیم گل‌محمدی طبق مرجع آماری متریکا عدد فوق‌العاده سنگین 2.73 بود. این عدد درحالی به ضرر پرسپولیس ثبت شده که امید گل الهلال برابر استقلال 1.25 بود. استقلال از نظر ایجاد امید گل هم برابر الهلال شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس داشت: امید گل 0.93 برای استقلال و امید گل 0.34 برای پرسپولیس. و این یعنی سرخابی ها حتی به امید گل یک و بالاتر هم برابر این رقیب نرسیدند!

مالکیت

تفاوت چندان در آیتم مالکیت بازی برای سرخابی‌ها برابر الهلال وجود ندارد. پرسپولیس صاحب 48 درصد زمان بازی برابر تیم عربستانی بود و این عدد برای استقلال 49 درصد ثبت شده است. درحقیقت می‌توان گفت هر دو تیم ایرانی برابر الهلال، توانسته بودند حداقل در مالکیت توپ، با تیم عربستانی به تساوی برسند.

شوتزنی

الهلال برابر پرسپولیس 15 بار اقدام به شوتزنی کرد که 7 ضربه یعنی تقریبا نیمی از آنها داخل چارچوب بود. برابر استقلال اما آنها 9 شوت به سمت دروازه داشتند با ثبت 4 ضربه داخل چارچوب. الهلال برابر سرخابی‌ها، نیمی از ضرباتش را داخل چارچوب زد. واکنش تیم‌های ایرانی در این آیتم رای به برتری کامل استقلال می‌دهد که 15 شوت به سمت دروازه الهلال زد (3 برابر پرسپولیس و 40 درصد بیشتر از الهلال) شامل 5 ضربه داخل چارچوب (2.5 برابر پرسپولیس و 20 درصد بهتر از الهلال) درحالیکه آمار ثبت شده برای پرسپولیس، 2 ضربه داخل چارچوب از مجموع 5 ضربه را نشان می دهد.

بهترین بازیکن

نمی‌توان روی این آیتم چندان نظر قطعی داد چراکه کنفدراسیون فوتبال آسیا و سایت این تشکیلات، معمولا انتخاب‌های عجیب و غریبی برای بهترین بازیکن زمین دارد. اما با ملاک قرار دادن همین انتخاب، شاید بتوان کفه سنگین ترازو بین سرخابی‌ها را در جدال با الهلال تعیین کرد: جاییکه بهترین بازیکن بازی استقلال و الهلال، دروازه‌بان تیم عربستانی بود و بهترین بازیکن دیدار پرسپولیس و الهلال، مهاجم این تیم.

16344554079365

پاس

برابر الهلال، استقلال نسبت به پرسپولیس هم تعداد پاس بیشتری داشت و هم دقت بالاتری. الهلال برابر استقلال 442 پاس داد با صحت 84 درصدی درحالیکه این آمار برابر پرسپولیس به 414 پاس با دقت 82 درصد رسید؛ تعداد کمتر و دقت پایین تر. تیم‌های ایرانی اما چنین آماری ثبت کردند؛ 431 پاس برای استقلال با دقت 81 درصد و 389 پاس با دقت 78 درصد برای پرسپولیس.

نمره

همه نمره‌های مرجع آماری متریکا به بازیکنان پرسپولیس برابر الهلال زیر 7 بود. تیم گل‌محمدی به طور میانگین نمره 6.48 گرفت و بهترین امتیاز به عیسی آل‌کثیر با نمره 6.72 تعلق گرفت. متریکا اما به بازیکنان استقلال برابر الهلال، نمره میانگین 6.74 را داد و بیشترین امتیاز به وریا غفوری با امتیاز 7.22 تعلق گرفت. 4 بازیکن استقلال شامل غفوری، حسین حسینی، آرش رضاوند و امیرحسین حسین‌زاده از متریکا نمره بالای 7 گرفتند.

شباهت

از 5 گلی که تیم‌های ایرانی برابر الهلال خوردند، 4 گل از سمتی زده شد که سالم دوساری حضور داشت یعنی جناح راست استقلال و پرسپولیس. هر 5 گلی که تیم‌های ایرانی خوردند را هم دوساری و گومیس زدند یعنی اصلی‌ترین مهره‌های هجومی بازی الهلال و ژاردیم. این یعنی آنالیزورها و کادر فنی دو تیم استقلال و پرسپولیس، حسابی از دوساری و البته گومیس غافل شده بودند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی