|

معرفی ستاره جدید استقلال، عزیزبک آمانوف ازبک!

عزیزبک آمانوف بازیکن خارجی استقلال است. بیوگرافی آمانوف را در ادامه بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

عزیزبک آماناوف بازیکن جدید استقلال 24 سال سن دارد . پست عزیزبک آمانوف هافبک و اهلیت وی ازبکستانی است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از افکارنیوز؛ عزیزبک آمانوف سابقه بازی در لوکوموتیو تاشکند بازی می کرد.

چپ پا بودن این بازیکن باعث شده که او به عنوان یک هافبک چپ عملکرد قابل قبولی داشته باشد . عزیزبک آمانوف همچنین از بازیکنان ملی‌پوش ازبکستانی بوده که در یک سال اخیر ۳ بار پیراهن تیم ملی ازبکستان را تن کرده است او مدتی برای تیم امید ازبکستان بازی میکرد.

عزیزبک آمانوف سابقه چندانی در تیم‌های حرفه‌ای ندارد و تیم لوکوموتیو از شناخته شده ترین تیم های حرفه ای بوده که در آن حضور داشته است این بازیکن همچنین از باشگاه های روسیه و امارات نیز پیشنهاد داشته که در نهایت به ایران آمد و به تیم استقلال پیوست.

عزیزبک آمانوف در استقلال

 آماناوف در ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ با قرارداد یک ساله به تیم استقلال تهران آمد تا تجربه بازی در ایران را هم به دست آورد.

کارنامه چندان موفق این بازیکن ازبکستانی باعث شده که مورد انتقاد برخی از کارشناسان فوتبال قرار بگیرد چرا که در تیم امید استقلال بازیکنان با استعداد تری وجود داشتند که با مبلغ بسیار پایین تردحاضر بودند در تیم بزرگسالان استقلال بازی کند اما فرهاد مجیدی مشخص نیست که چرا این بازیکن ازبکستانی را تصمیم گرفته که خریداری کند شاید یکی از دلایل مهم این امر چپ پا بودن ذاتی این بازیکن بوده که شاید بتواند منطقه چپ استقلال را پوشش بدهد.

با حضور آمانوف در استقلال این تیم در خط هافبک و به خصوص در پست هافبک هجومی نیز تقویت خواهد شد و حضور این بازیکن در راه قهرمانی نیز به آبی ها کمک خواهد کرد.

این بازیکن ۱۷۳ سانتی‌متری که سابقه ۳ بازی برای تیم ملی ازبکستان از جمله دیدار دوستانه مقابل سوئد را در کارنامه دارد، قابلیت بازی در پست‌های هجومی نظیر هافبک چپ، وینگر چپ و راست ، بازیساز و همچنین پست مهاجم نوک را داشته و سومین بازیکن خارجی این فصل استقلال به شمار می‌رود.

آمانوف همچنین با تیم لوکوموتیو تاشکند به دو مقام قهرمانی لیگ ازبکستان دست یافته و فصل گذشته نیز در ۳۰ بازی برای این تیم به میدان رفت و موفق به زدن ۱۱ گل شد و چهار پاس گل نیز داد.

عزیزبک آمانوف، بازیکن ملی پوش تیم لوکوموتیو ازبکستان به عنوان خرید جدید باشگاه استقلال تهران معرفی شد تا اولین بازیکن جدید این تیم در نقل و انتقالات فعلی باشد.

صفحه رسمی باشگاه لوکوموتیو با انتشار این خبر نوشت: عزیزبک آمونوف هافبک تهاجمی، فوتبال خود را در استقلال، قهرمان 8 دوره ایران حاضر در مسابقات قهرمانی کشور ادامه خواهد داد.

بازیکن فصل گذشته مت که با بازی هایش در تیم عشق هواداران را به دست آورد، اولین بازی خود را در تیم ملی ازبکستان نیز انجام داد و دو گل به ثمر رساند.

باشگاه فوتبال "لوکوموتیو" نیز به نوبه خود برای این بازیکن در فوتبال ایران آرزوی موفقیت می کند.

آمار عزیزبک آمونوف در "لوکوموتیو":

2017. 11 بازی 1 گل

2018. 13 بازی 1 گل

2019. 8 بازی 1 گل

2020. 13 بازی 1 گل

2021. 26 بازی 8 گل

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی