|

دربی پنجشنبه استقلال و پرسپولیس 100 درصد بدون تماشاگر!

تا این لحظه یعنی پایان ساعات اداری روز شنبه 21 اسفند، دربی حساس روز پنجشنبه 26 اسفند 1400 بدون حضور تماشاگران است!

لینک کوتاه کپی شد

در فاصله کمتر از یک هفته مانده تا دربی، مساله حضور تماشاگران در شهرآورد روز پنجشنبه به یک چالش بزرگ برای اهالی فوتبال تبدیل شده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، همه چیز از جشن واگذاری شروع شد. جایی که در حاشیه جشن واگذاری سهام سرخابی به هوادارانشان، وزیر ورزش و جوانان از حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی در روز دربی خبر داد. اتفاقی که اگرچه باعث خوشحالی هواداران دو تیم شد منتهی یکی دو روز قبل بود که سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرد ستاد کرونا مجوزی برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها صادر نکرده و تا این لحظه، خبری از ورود طرفداران استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه آزادی برای دربی نخواهد بود!

گویا این بار هم خبری از عملی شدن وعده حمید سجادی درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه نخواهد بود. حمید سجادی قبل از بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر هم  طرفداران تیم ملی را به حضور در ورزشگاه امیدوار کرده بود و وعده داده بود بازی با حدود 15 تا 20 هزار تماشاگر برگزار شود اما آن زمان هم این اتفاق نیفتاد. با این همه اسکوچیچ و شاگردانش برای دیدن تماشاگران در ورزشگاه آزادی، تا بازی مقابل عراق صبر کردند و در نهایت حدود 20 هزار نفر به ورزشگاه آمدند.

اما فوتبالی به خبرهایی دست پیدا کرده که نشان می دهد دربی روز پنجشنبه بی تماشاگر است. منابع موثق یک روز پس از جشن واگذاری هم به فوتبالی خبر دادند که امکان برگزاری شهرآورد با حضور تماشاگران وجود ندارد. آن زمان فوتبالی خبر داد که نود و نه درصد دربی بدون تماشاگر است اما امروز نود و نه درصد به صد در صد تبدیل شده است. این بار هم چند اتفاق دست به دست هم خواهد داد تا دربی در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار شود.

مورد اول تجربه نه چندان خوب برگزاری بازیهای لیگ برتر با حضور تماشاگر – به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی – است و در آن دو دیداری که تماشاگران به ورزشگاه رفتند( بازی استقلال – نساجی و دیدار پرسپولیس – صنعت نفت آبادان) هیچ خبری از رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی نبود و تماشاگران، خیلی صمیمانه! کنار هم نشسته بودند. ماجرای سیگار کشیدن تماشاگران و پخش آن صحنه ها از تلویزیون و برنامه فوتبال برتر شبکه سه را همه به یاد دارند.

مورد بعدی که در ادامه مورد اول است، سختی مسئولان برگزار کننده دربی برای کنترل تماشاگران است. در آن دو بازی که با حضور تماشاگر برگزار شد، قرار شد بخش کمی از ظرفیت ورزشگاه آزادی به تماشاگران اختصاص داده شود اما این اتفاق رخ نداد و تقریبا طبقه اول ورزشگاه پر از تماشاگر شد و حالا برای دربی که یک بازی بسیار حساس است، طبیعتا نمی‌توان به راحتی مانع ورود هواداران دو تیم به ورزشگاه شد. در واقع گفته بودند 10 هزار نفر بیشتر به ورزشگاه نروند، اما در بدبینانه ترین حالت، حدود 35 تا 40 هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر بودند! فکرش را بکنید که دربی با این حساسیت بالا، بخواهد با حضور 10 هزار تماشاگر برگزار شود و اصلا بلیت فروشی اینترنتی هم نباشد. بیش از 100 هزار نفر به ورزشگاه آزادی هجوم خواهند آورد و کنترل  این حجم از تماشاگران مطمئنا کار راحتی نیست و در نهایت باید درها به روی همه باز شود!

اتفاق دیگری که احتمالا دربی را بدون تماشاگر خواهد کرد، اعتراض سایر تیمهای لیگ برتری به برگزاری این مسابقه با حضور تماشاگر است و بقیه تیمها هم این مطالبه را دارند که اگر قرار است بازیهای استقلال و پرسپولیس با حضور تماشاگران انجام شود، در شهرستان‌ها هم درب ورزشگاه به روی فوتبالدوستان باز شود و احتمالا این چند مورد باعث خواهد شد تا سازمان لیگ دنبال دردسر نباشد! و بازی را به احتمال زیاد بدون حضور تماشاگر برگزار کند.

البته موارد دیگری هم در این باره وجود دارد که فعلا جای مطرح کردن آنها نیست اما در هر صورت بهتر است با افکار عمومی بازی نشود و همه بدانند تا این لحظه یعنی پایان ساعات اداری روز شنبه 21 اسفند، دربی حساس روز پنجشنبه 26 اسفند 1400 بدون حضور تماشاگران است!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی