|

رکورد بد استقلالِ ساپینتو

سا پینتو از زمان قبول هدایت تیم استقلال وعده داد که هدف اصلی او در لیگ برتر، ارائه نمایش‌ های تهاجمی است اما....

لینک کوتاه کپی شد

به جز تقابل با نساجی که استقلالی‌ها عملکردی خیره‌کننده در فاز تهاجمی داشتند و توانستند رکورد امیدِ گل را در تاریخ لیگ برتر بشکنند، در سایر دیدارها تفکرات تهاجمی سا پینتو به‌ثمر ننشسته و آمار گل‌های زده استقلال نشان می‌دهد که آبی‌پوشان نتوانسته‌اند با وجود نمایش‌های مالکانه امتیازات لازم را به‌دست آورند و ناکام در گلزنی برابر رقبا بوده‌اند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ استقلال تا پایان هفته دهم لیگ برتر توانسته تنها 11 بار دروازه رقبای خود را باز کند و ثبت 3 نتیجه تساوی بدون گل برای آبی‌ها برابر نفت مسجدسلیمان، پیکان تهران و آلومینیوم اراک نشان می‌دهد که شاگردان سا پینتو در مقابل تیم‌هایی که فوتبال دفاعی از خود نشان می‌دهند و با خط دفاعی چند لایه به دنبال کسب امتیاز برابر آبی‌پوشان پایتخت هستند، ناکام در رسیدن به گل بوده و برنامه‌ریزی آبی‌ها برای شکستن سد دفاعی رقبا ناموفق و بی‌سرانجام بوده است.

آبی‌پوشان پایتخت که با 19 امتیاز در جایگاه سوم جدول حضور دارند، در بین 6 تیم مدعی بعد از پرسپولیس (که 10 گل زده دارد) ضعیف‌ترین خط حمله را داشته و همین مسئله باعث شده تا شاگردان سا پینتو از حیث تفاضل گل رتبه دوم را از دست داده و پایین‌تر از سپاهان در جدول رده‌بندی قرار گیرند.

4 مهاجم و فقط 1 گل!

استقلالی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی سجاد شهباززاده، پیمان بابایی و کاوه رضایی را جذب کردند و قرارداد امیرارسلان مطهری و آرمان رمضانی هم تمدید شد تا از همان روزهای نقل‌وانتقالات همه در انتظار درخشش مهاجمان پرشمار آبی‌پوش باشند. کاوه رضایی اما خیلی زود از جمع شاگردان سا پینتو جدا شد و با وجود حضور در تمرینات پیش‌فصل به دلیل تکمیل بودن فهرست آبی‌ها راهی تراکتور شد و گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشت احتمالی او در نیم‌فصل وجود دارد.

سا پینتو در طول لیگ بیست‌ودوم به صورت چرخشی از پیمان بابایی و سجاد شهباززاده در ترکیب تیمش استفاده کرده و همچنین فرصت کوتاهی به امیرارسلان مطهری و آرمان رمضانی داده اما هیچ‌کدام از مهاجمان استقلال نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و تنها یک‌بار پیمان بابایی در دیدار با نساجی موفق به گلزنی شده که آمار یک گل در 10 هفته از سوی خط حمله استقلال، آمار ناامیدکننده تلقی می‌شود.

وعده ویژه مدیرعامل آبی‌ها؛ 2 خرید بزرگ در زمستان

هواداران استقلال به شدت از عملکرد خط حمله تیم خود گلایه دارند، البته که گلایه هواداران آبی‌پوش از فقدان یک هافبک بازی‌ساز در ترکیب تیم‌‌شان است که باعث شده تا مهاجمان استقلال هم با وجود نمایش مالکانه آبی‌ها کمتر صاحب موقعیت گلزنی شوند و همگان در انتظار رسیدن نقل‌وانتقالات زمستانه و اتخاذ تصمیم نهایی از سوی ریکاردو سا پینتو هستند.

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال شب گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی با حمایت تمام قد از سا پینتو، وعده جذب بازیکن خارجی تراز اول داد و گفت: «من هنوز به تمرینات تیم نرفتم اما بازی‌ها را دنبال می‌کنم. واقعا بازی‌خوانی ساپینتو خیلی خوب است و هر زمان تعویض کرده، تعویض‌هایش موثر بوده‌اند. او مربی خوب و زحمتکشی است و من همواره از سا پینتو حمایت می‌کنم. فکر می‌کنم در حال حاضر به نظر من تیم ما یک هافبک بازی‌ساز و یک مهاجم تمام‌کننده کم دارد که از آقای سا پینتو خواستم یک گزینه تراز اول خارجی معرفی کند، چون هدف‌گذاری ما موفقیت در آسیاست».

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی