|

پستی که در تیم ملی فقط یک مدعی دارد!

تنها لژیونر ایرانی حاضر در لیگ انگلیس چهره ویژه تیم ملی فوتبال در جام جهانی خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از بازیکنان شاخص تیم ملی ایران در دو بازی تدرکاتی اردوی اتریش، سامان قدوس، لژیونر شاغل در لیگ جزیره بود که اتفاقا با نمایش قابل قبولش، جایگاه خودش را به عنوان یکی از مسافرین قطعی دوحه تثبیت کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ قدوس که در این فصل بر خلاف سال گذشته چندان در اندیشه‌های تاکتیکی توماس فرانک جایی نداشته و در پانزده بازی انجام شده توسط برنتفورد در این فصل، تنها شش بار به میدان رفته، یکی از بازیکنانی بود که در دوره حضور اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی هم فرصت کافی برای بازی کردن به دست می‌آورد و پس از روی کار آمدن سی کیو نیز جزوی از ترکیب اولیه او بود.

هافبک ۲۹ ساله تیم ملی در اولین بازی رسمی فصل برنتفورد، جایی در لیست نفرات مدنظر توماس فرانک برای بازی برابر لستر نداشت اما از بازی بعدی به فهرست تیمش برگشت و در بازی برابر منچستر یونایتد روی نیمکت نشست. نخستین بازی سامان برای فصل جدید، دیدار مقابل فولام بود که در دقیقه ۸۳ به میدان آمد تا شکست سه بر دو تیمش را تغییر دهد اما موفق نشد.

دیدار مقابل اورتون نیز با نیمکت‌نشینی قدوس همراه بود تا دوباره در بازی بعدی برابر پالاس یازده دقیقه به میدان برود.

در چهار دیدار برابر لیدز، ساوتهمپتون، آرسنال و بورنموث نیز فرصتی به قدوس برای ارائه توانایی‌هایش نرسید تا اینکه در سه دیدار مقابل نیوکسل، برایتون و چلسی، به ترتیب هفت، سه و یک دقیقه مجال بازی پیدا کرد.

دیدار مقابل استون‌ویلا و ولوز نیز با نیمکت‌نشینی سامان به پایان رسید اما در آخرین بازی برنتفورد تا اینجای فصل مقابل ناتینگهام فارست، ۴ دقیقه به قدوس بازی رسید تا هافبک لژیونر تیم ملی در مجموع ۱۵ بازی فصل برنتفورد، ۱۳ بار در لیست این تیم قرار بگیرد، در هفت بازی کاملا روی نیمکت قرار بگیرد و در شش مسابقه دیگر جمعا ۳۳ دقیقه فرصت بازی پیدا کند.

این آمار زمانی جالب‌تر به نظر می‌رسد که بدانید سامان قدوس تنها در یک دیدار برابر سنگال، ۴۵ دقیقه به میدان رفت؛ ۱۲ دقیقه بیشتر از تمام دقایقی که برای برنتفورد در تمام این فصل به کار گرفته شد.

اما بهترین نمایش قدوس در فصل پیش رو احتمالا به بازی ایران برابر اروگوئه برمی‌گردد. جایی که هافبک قدرتمند تیم ملی ۸۹ دقیقه در ترکیب ایران حاضر بود و جدای از یک پری‌اسیست(پاس ماقبل گل)، در طول بازی هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت تا بعد از آن تمام کارشناسان، او را عضو ثابت ترکیب ایران در جام جهانی قلمداد کنند.

هرچند بازی با نیکاراگوئه بدون حضور لژیونرهای تیم ملی برگزار خواهد شد، اما دیدار نهایی ایران پیش از شروع جام جهانی مقابل تونس می‌تواند این شانس را برای قدوس فراهم کند تا بر خلاف جام جهانی ۲۰۱۸، این بار به عنوان یکی از یازده شروع‌کننده تیم ملی در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی