|

صحبت‌های جنجالی اینفانتینو پیش از شروع جام جهانی قطر

جانی اینتفانتینو، رییس فدراسیون جهانی فوتبال، صحبت‌های عجیبی را در آستانه شروع جام جهانی قطر مطرح کرد.

لینک کوتاه کپی شد

برگزاری جام جهانی 2022 قطر همواره با انتقادهای بسیاری همراه بود و این مسئله حتی در آستانه برگزاری این مسابقات نیز ادامه دارد. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ بحث کارگرهای مهاجری و رفتار صورت گرفته با آنها و مرگ تعداد قابل توجهی از این افراد به موضوعی برای حمله به قطر تبدیل شده و از سوی دیگر مسائل مربوط به نقض حقوق بشر در این کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است. 

با این حال، فیفا در طول این مدت تمام تلاشش را کرده که از تصمیمی که برای اهدای میزبانی به این کشور اتخاذ کرده دفاع کند و حتی چند روز قبل نامه‌ای به فدراسیون‌های فوتبال هر 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها ارسال کرد و از آنها خواست که فقط درباره مسائل فوتبالی اظهارنظر کنند و قطر را تحت فشار قرار دهند. 

اینفانتینو در نشست خبری صبح امروزش نیز صحبت‌های عجیبی را مطرح کرد و مدعی شد که نیازی به دفاع از قطر و میزبانی این کشور ندارد. 

او در این باره به خبرنگاران گفت:« من احساسات بسیار قدرتمندی دارم. امروز حس می‌کنم قطری هستم، عرب هستم، آفریقایی هستم، معلول هستم، کارگری مهاجر هستم. نیازی ندارم که از قطر دفاع کنم. من از فوتبال و عدالت دفاع می‌کنم.»

رییس فیفا همچنین با اشاره به انتقادهای مطرح شده درباره کارگران مهاجر گفت:« این استاندارد دو گانه اروپا را به خوبی نشان می‌ دهد. این قاره در طول 3000 سال گذشته از کارگران مهاجر استفاده کرده پس باید تا 3000 سال دیگر از آنها عذرخواهی کند.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی