|

سپاهان اجازه جدایی به دو فوق ستاره را نخواهد داد

شایعات زیادی پیرامون جدایی دو مهره کلیدی تیم سپاهان شنیده می شود.

لینک کوتاه کپی شد

با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات، گمانه‌زنی‌های رایج پیرامون گزینه‌های تحت نظر باشگاه‌های مدعی آغاز شده و مطابق انتظارات، بیشترین شایعات حول محور سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و سپاهان می‌چرخد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ورزش سه؛ هرچند فصل نقل و انتقالات در فوتبال ایران معمولا با انتقال‌هایی جذاب و بعضا غیرمنتظره همراه می‌شود اما در این بین طرح بعضی از شایعات به واقع دور از منطق است.

به طور مثال در روزهای اخیر شایعاتی در مورد احتمال پیوستن امید نورافکن و شهریار مغانلو به جمع سایر تیم‌های مدعی منتشر شده که حتی فکر کردن به آن نیز به دلایل مختلف منطقی نیست.

در ابتدا کافی است نگاهی به سیاست‌های نقل و انتقالاتی سپاهان در سالهای گذشته داشته باشیم؛ شاید بیراه نباشد اگر بگوییم این باشگاه طی فصول قبل تنها بازیکن شاخصی که در رده بزرگسالان از دست داده، میلاد سرلک بوده است. از اتفاق انتقال سرلک هم نه به باشگاهی مدعی چون پرسپولیس و استقلال که به باشگاه تازه لیگ برتری شده نساجی بوده است.

به طور کلی خرید بازیکن در پنجره زمستانی همواره با پرداخت مبلغ رضایت‌نامه همراه است. دو باشگاه مدعی دیگر فوتبال ایران نیز به مانند همه سالهای گذشته با مشکلات مالی و بدهی‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند و در این بین، پرداخت بدهی‌هایی چون رادوشوویچ و استراماچونی هم در بدترین زمان ممکن سررسید شده است تا دست باشگاه‌های پایتخت برای خرید بازیکنان تحت قراردادی چون مغانلو و نورافکن کاملا بسته باشد.

مهم‌تر از همه اینکه باشگاه سپاهان با جذب سرمربی‌ای بین‌المللی چون مورایس سخت در پی کسب عنوان قهرمانی بعد از هشت سال است. در این بین، مدیریت این باشگاه ستاره‌هایی چون رامین رضاییان، پیام نیازمند و محمد دانشگر را هم به اسکواد تیم اضافه کردند تا دست سرمربی برای کسب این عنوان بازتر باشد. حال آنکه توقع داشت باشگاهی با کلاس مالی سپاهان در این مقطع از فصل دو بازیکن بدون جانشین خود را به رقبای مستقیم در مسیر قهرمانی واگذار کند، با هیچ منطقی جور نیست.

1788045

سپاهان با وجود برخورداری از دو بازیکن آماده و هم سطح در بیشتر پست‌های زمین، در پست شماره نه تنها شهریار مغانلو را در ترکیب خود دارد و از طرف دیگر امید نورافکن، تنها بازیکن چندپسته طلایی‌پوشان است که قابلیت بازی در پست دفاع چپ، دفاع میانی، هافبک مرکزی و وینگر چپ را دارد و بدیهی است که نه تنها مدیران باشگاه، بلکه کادر فنی سپاهان هم به هیچ وجه با چنین انتقالی موافقت نکنند.

نکته اینکه سپاهان امید نورافکن را به عنوان بازیکن تحت قرارداد شارلوا که به صورت قرضی به استقلال آمده بود و مغانلو را به عنوان بازیکن قرضی سانتاکلارا که به صورت قرضی به پرسپولیس رفته بود، از چنگ دو تیم پایتخت درآورد و از همین روی، از دست دادن این دو ستاره بی‌جانشین و واگذاری آنها به دو غول فوتبال پایتخت، به کلی دور از ذهن است.

سپاهانی‌ها در سالهای گذشته تنها در شرایطی راضی به جدایی بازیکنان خود شدند که آنها قصد عزیمت به خارج از کشور را داشته باشند. برای مثال نفراتی چون علی کریمی، محمد محبی و پیام نیازمند در همین رده دسته‌بندی می‌شوند.

البته که سپاهان هم بدون تردید در این پنجره جابجایی‌های خواهد داشت به خصوص که ستاره‌هایی نامی در لیست این تیم از نیمکت‌نشینی رضایت ندارند. بازیکنانی که شاید در هشتاد درصد باشگاه‌های لیگ گزینه‌ای ایده‌آل برای شروع بازی از ابتدا باشند. نفراتی چون رشید مظاهری و محمدرضا حسینی از این دسته بازیکنان هستند که احتمال جدایی آنها در نیم‌فصل وجود دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی