|

(عکس) این بند استقلال و پرسپولیس را از آسیا حذف می کند!

باشگاه استقلال و پرسپولیس شانس زیادی برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

اگرچه بعد از هشدار غیرمستقیم باشگاه پرسپولیس به وزارت ورزش مبنی بر این که اگر تا ۴۸ ساعت آینده نامه تفکیک مالکیت دو باشگاه سرخابی بارگذاری نشود، پرسپولیس از آسیا حذف خواهد شد، وزارت ورزش و جوانان برای آرام کردن هواداران پرسپولیس از طریق یک خبرگزاری ادعا کرد مشکل مالکیت پرسپولیس و استقلال حل شده است و به زودی بارگذاری می شود اما بند دوم از ماده سوم قوانین صدور مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا به صراحت می گوید این کار باید ۳ ماه قبل انجام می شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ در بند دوم از این ماده آمده تاریخ اظهارنامه باید سه ماه قبل از بارگذاری مدارک باشد.

یعنی استقلال و پرسپولیس باید ۳ ماه قبل مالکیت شان تفکیک می شد اما حالا همین هفته پیش سازمان خصوصی سازی گفت من اختیاردار هر دو باشگاه هستم و همین هفته هم وزارت ورزش ادعا کرد همچنان هر دو باشگاه زیرنظر من هستند!

همین ادعاهای دو طرف یعنی استقلال و پرسپولیس هنوز هم مشکل مالکیت مشترک دارند.

ماده سوم قوانین صدور مجوز حرفه‌ای می گوید:

کنترل باشگاه ها؛

1. متقاضی مجوز باید یک اظهارنامه معتبر قانونی که ساختار مالکیت و مکانیسم کنترل باشگاه را مشخص کند، ارائه کند. چنین اعلامیه ای باید از انطباق با شرایط زیر اطمینان حاصل کند.

هیچ شخص حقیقی یا حقوقی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در مدیریت یا عملکرد ورزشی باشگاه دخالت نداشته باشد:

الف) دارای اوراق بهادار یا اشتراک‌گذاری که به این افراد اجازه می‌دهد در فعالیت‌های هر باشگاه دیگری که در همان مسابقه شرکت می‌کند، تأثیر مهمی داشته باشد.

ب) دارای اکثریت حق رای سهامداران هر باشگاه دیگری که در همان مسابقه شرکت می کند.

ج) دارای حق تعیین یا حذف اکثریت اعضاء هیات اداری، مدیریتی یا نظارتی هر باشگاه دیگری که در همان مسابقات شرکت می کند.

د) سهامدار است و به تنهایی اکثریت حق رای سهامداران هر باشگاه دیگری را که در همان مسابقه شرکت می کند، بر اساس توافق نامه ای که با سایر سهامداران باشگاه مورد نظر منعقد شده است، کنترل می کند.

ه) یکی از اعضای باشگاه دیگری است که در همان مسابقه شرکت می کنند.

و) به هر نحوی در مدیریت باشگاه دیگری درگیر است و یا بر عملکرد ورزشی هر باشگاه دیگری که در همان مسابقات شرکت می کند نظارت دارد.

2. این اظهارنامه ها باید حداکثر سه (3) ماه قبل از مهلت مربوطه برای تسلیم آن به مجوز دهنده یک امضاکننده مجاز اجرا شود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی