|

خبر جذاب برای هواداران سرخابی؛ دربی برگشت هم نزدیک است

در هفته آخر اسفند می‌توانیم شاهد دربی برگشت دو تیم باشیم که این برای هواداران دو تیم اتفاق جذابی است.

لینک کوتاه کپی شد

 رکورد برگزاری دربی در یک سال مربوط به سال 1390 با 5 دربی است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، دربی 102 تهران بالاخره روز پنج شنبه هفته گذشته برگزار شد و با تساوی یک بر یک به پایان رسید. این مسابقه البته بازیِ عقب افتاده از هفته پنجم بود که قرار بود در اواخر شهریور برگزار شود.

در آن برهه البته اتفاقاتی افتاد که برنامه مسابقات به هم ریخت و سازمان لیگ بالاخره ناچار شد بازیِ هفته پنجم دو تیم را پس از بازی هفته دوازدهمِ آنها برگزار کند. این اتفاق باعث می‌شود بازیِ برگشت دو تیم هم در فاصله‌ای کوتاه از بازیِ رفت برگزار شود.

سازمان لیگ برنامه مسابقات را تا پایان نیم‌فصل اعلام کرده است. مسابقات هفته پانزدهم ظرف روزهای نهم تا سیزدهم دی برگزار خواهد شد. پس از این هفته، تعطیلات نیم‌فصل لیگ فرا می‌رسد که ممکن است یک ماه یا بیشتر هم طول بکشد.

پس از هفته پانزدهم لیگ، لیگ تعطیل می‌شود تا تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا به قطر برود. این مسابقات از روز 22 دی شروع می‌شود و تا 21 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

به فرض حضور تیم ملی ایران در فینال جام ملت‌ها، بازی آخر تیم ملی روز 21 بهمن برگزار می‌شود و پس از آن ملی‌پوشان به تهران برمی‌گردند تا نیم‌فصل دوم لیگ شروع شود.

در اواخر بهمن ماه احتمالا اولین هفته دور برگشت لیگ یعنی مسابقات هفته شانزدهم برگزار خواهد شد. در ماه اسفند هم می‌شود 4 هفته از لیگ برتر را برگزار کرد. مسابقه برگشت پرسپولیس و استقلال طبق برنامه باید در هفته بیستم برگزار شود.

این یعنی در هفته آخر اسفند می‌توانیم شاهد مسابقه برگشت دو تیم باشیم که این برای هواداران دو تیم اتفاق جذابی است. البته در این بین شاید یک یا دو دور از مسابقات جام حذفی هم برگزار خواهد شد. در لیگ قهرمانان آسیا هم پرسپولیس حذف شده و فقط سپاهان باقی مانده است.

اگر دربی برگشت لیگ بیست و سوم هم در اسفند برگزار شود شاهد برگزاری 4 دربی در یک سال یعنی سال 1402 خواهیم بود. اتفاقی که پیش از این در سال‌های 1378 و 1400 هم افتاده است! البته رکورد برگزاری دربی در یک سال مربوط به سال 1390 است. در آن سال پرسپولیس و استقلال 5 بار روبروی هم قرار گرفتند.

این حساب و کتاب‌ها البته می‌تواند به هم بخورد. شاید برگزاری جام حذفی باعث شود مسابقات هفته پنجم به سال آینده و فروردین 1403 موکول شود. در این بین وضعیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا هم نقش تعیین کننده‌ای دارد. اگر تیم ملی به نیمه نهایی یا فینال نرسد، بازیکنان زودتر به ایران برمی‌گردند و مسابقات دورِ برگشت زودتر شروع می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی