|

عابدزاده؛ دروازه‌‎بانی با تجربه جام‌جهانی در سگوندا لیگ

امیر عابدزاده که یکی از اعضای تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود به تیم دسته دومی پونفرادینا اسپانیا پیوست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از دانشجو، امیر عابدزاده دروازه‌بان ملی پوش فوتبال ایران باشگاه ماریتیموی پرتغال را ترک کرد و به باشگاه پونفرادینا که در لالیگای دو حضور دارد و فصل گذشته در رتبه هفتم قرار گرفت پیوست.

حضور این بازیکن ارزنده ایرانی در اسپانیا توجه رسانه های این کشور را نیز به خود جلب کرد و Diario de Leon در گزارشی به معرفی عابدزاده پرداخت که در ادامه می خوانیم.

باشگاه پونفرادینا برای تقویت تیم خود هفتمین خرید تابستان را نیز انجام داد یک دروازه بان دوم به خدمت گرفت. مانند دروازه بان پیشین این باشگاه، لوچو گارسیا، دروازه بان جدید این تیم نیز یک خارجی است؛ امیر عابدزاده. دروازه بان ایرانی متولد 26 آوریل 1993 در تهران و با سابقه فعالیت در فوتبال اروپا. با ورود او پونفرادینا فقط باید یک دروازه بان سوم بخرد.

عابدزاده کار حرفه ای خود را در اورنج کانتی در ایالات متحده آمریکا آغاز کرد. پس از آن تجربه وی در سال 2012 به کشورش بازگشت و در تیم های پرسپولیس و راه آهن بازی کرد.

بازگشت او به اروپا در فصل 17-2016، هنگامی که او به FC Barreirense، تیمی نزدیک به لیسبون پیوست، رقم خورد. اما جهش بزرگ عابدزاده در فصل بعد با پیوستن به باشگاه ماریتیمو اتفاق افتاد. او در بالاترین سطح فوتبال پرتغال با ماریتیمو بازی کرد. عابدزاده برای این تیم در 84 بازی به میدان رفت و در دو فصل گذشته بازیکن ثابت این تیم بود.

در سال 2018 کارلوس کی‌روش، سرمربی وقت تیم ملی ایران، امیر عابدزاده را برای نمایندگی کشورش در جام جهانی روسیه ابه تیم ملی دعوت کرد. ایران در مرحله اول با اسپانیا هم گروه بود. عابدزاده البته در این رقابت ها حتی یک دقیقه هم بازی نکرد، اگرچه او قبلاً در تیم زیر 23 سال با پیراهن کشورش بازی کرده بود. او در یک بازی دوستانه قبل از جام جهانی برای ایران به میدان رفت و در آن مسابقه ایران با نتیجه 1-0 مقابل ازبکستان به پیروزی رسید.

ماه گذشته رئال مایورکا نیز به این دروازه بان ایرانی علاقه مند شده بود تا با حضور او بتواند سه دروازه بان خود را تکمیل کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی