|

نماینده دادستان خواستار قصاص حمید صفت رپر معروف شد

با توجه به انگیزه متهم به دلیل انتقام ‌جویی و اطلاع از بیماری ناپدری، قتل عمدی محرز شده است.

لینک کوتاه کپی شد

نماینده دادستان در پایان قرائت کیفر خواست پرونده متهم رپر معروف گفت: با توجه به انگیزه متهم به دلیل انتقام ‌جویی و علم و اطلاع کامل وی از بیماری ناپدری، ارتکاب قتل عمدی محرز شده و اولیای دم تقاضای قصاص متهم را دارند، لذا با توجه به درخواست اولیای دم صدور حکم قصاص را از دادگاه خواستارم.

در آذر ماه امسال بازپرس جنایی تهران، «ح- ص» رپر معروف را در مرگ ناپدری‌اش مجرم شناخت و برای وی به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر کرد تا این پرونده جنجالی برای محاکمه به دادگاه کیفری فرستاده شود.

به گزارش ایلنا، در روز ۲۴ مرداد سال ۹۶ «ح- ص» با ناپدری ۶۶ ساله‌اش به‌نام هوشنگ درگیر شد، اما چند روز پس از این درگیری مرد سالخورده در بیمارستان جان باخت. متهم پس از دستگیری منکر قتل شد، ولی درگیری را قبول کرد و گفت: روز حادثه با مقتول بحثم شد و یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم. بعد به سمتش رفتم و ضربه‌ای به‌صورتش زدم. همسایه‌ها با شنیدن صدای دعوا مقابل خانه ما آمدند و در نهایت دعوا خاتمه یافت.

او گفت: آن روز همراه مادرم از خانه خارج شدیم، اما گویا ۲ ساعت بعد ناپدری‌ام دچار حالت تهوع و به بیمارستان منتقل شده و پس از ۴ روز جان باخت.

خواننده معروف با دستور قاضی جنایی بازداشت و راهی زندان شد، اما در سال ۹۷ با قرار وثیقه ۶ میلیارد ریالی آزاد شد. در بررسی مجدد این پرونده بازپرس جنایی تهران با توجه به بند پ ماده۲۹۰ قانون مجازات اسلامی که اشاره می‌کند، اگر عمل متهم نوعا کشنده نباشد، اما آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است و ممکن است حتی با یک سیلی هم جانش را از دست بدهد و با این آگاهی به فرد بیمار آسیب بزند مرتکب قتل عمد شده است، رپر معروف را در مرگ ناپدری‌اش مجرم شناخته و برای وی به اتهام مباشرت در قتل عمدی کیفرخواست صادر کرد و به این ترتیب پرونده به‌زودی به دادگاه کیفری فرستاده خواهد شد تا رپر معروف پای میز محاکمه برود.

امروز شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ جلسه رسیدگی به پرونده «ح- ص» به اتهام قتل عمد با حضور هیات قضایی، نماینده دادستان، پسر مقتول و وکلای وی، متهم، مادرش و وکلای آن‌ها در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان ساعت ۹:۵۰ صبح آغاز شد.

در ابتدای این جلسه اختیاری نماینده دادستان کیفرخواست این پرونده را قرائت کرد و گفت: متهم «ح- ص» متولد ۱۸ مرداد سال ۱۳۷۲ در تهران دارای مدرک دیپلم و خواننده زیرزمینی رپ است.

وی با اشاره به اینکه متهم از نظر جسمانی سالم و واجد قوه تمیز است، تصریح کرد: براساس این کیفرخواست متهم در تاریخ ۲۴ مرداد سال ۹۶ با ناپدری خود درگیر شده و متوفی چند روز پس از درگیری در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد. از آن تاریخ متهم در بازداشت موقت بوده و در ۶ خرداد ماه سال ۹۷ متعاقب اعتراض متهم و وکلای وی به قراربازداشت موقت دادگاه این اعتراض را پذیرفته و متهم با قرار وثیقه ۶ میلیارد ریالی آزاد می‌شود.

نماینده دادستان در ادامه قرائت این کیفرخواست تصریح کرد: متهم در ابتدای این پرونده در اعترافات خود اظهار کرده بود که متوفی به بیماری هپاتیت سی و دیابت، مبتلاست، اما در ادامه از بیماری متوفی اظهار بی اطلاعی کرده است. همچنین ۹ کمیسیون پزشکی تشکیل شده است که در هر جلسه پزشکانی غیر از اعضای کمیسیون نیز در جلسه حضور داشته‌اند و در نهایت کمیسیون ۱۱ نفره که تشکیل شده، که استفاده از دارو در مرگ متوفی را کم‌تاثیر دانسته و در نهایت کمیسیون پزشکی علت فوت متوفی را خون‌ریزی مغزی ناشی از اصابت جسم سخت اعلام می‌کند.

اختیاری همچنین با اشاره به اظهارات متعدد شهود گفت: در این پرونده اظهارات همسایه و دو دختر، مامور نیروی انتظامی و دوست متوفی و همسر وی که مادر متهم نیز است اخذ شده است که باید بگویم اظهارات شهود مربوط به پایان درگیری است و اظهارات مادر متهم نیز به دلیل رابطه نسبی با متهم و همچنین شکایت پسر متوفی از وی، جریان را به سمت پسرش می‌کشاند.

نماینده دادستان در پایان قرائت کیفرخواست تصریح کرد: با توجه به انگیزه متهم به دلیل انتقام‌جویی و علم و اطلاع کامل وی از بیماری ناپدری، ارتکاب قتل عمدی محرز شده و اولیای دم تقاضای قصاص متهم را دارند لذا با توجه به درخواست اولیای دم صدور حکم قصاص را از دادگاه خواستارم.

در پایان قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان مستشار شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان اعلام کرد: با توجه به اینکه از ساعت ۹:۵۰ تا ۱۲:۲۰ قرائت کیفرخواست طول کشیده است، شرایط برای اخذ اظهارات شکات و اولیای دم و وکلای آن‌ها و همچنین صحبت‌های متهم و وکلای وی نیست و دادگاه به جلسه بعد موکول می‌شود.

منبع: فرارو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها