|

مردم خونه دارن کاخ ماهم خونه داریم فسقل / به جای غر زدن اینجوری دکور کن حالت جا بیاد

در این مطلب به نکاتی در طراحی دکوراسیون داخلی منازل کوچک اشاره شد که توجه به آن ها در کنار خلاقیت می‌تواند زیبایی را به هر فضایی دعوت کند.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- خانه ها هر روز انگار در حال آب رفتن اند و ابعاد خانه ، اتاق های خواب و نشیمن ، آشپزخانه ها و حتی سالن های پذیرایی همه درزیر یک سقف کوچک جای داده می شوند. 

زندگی در شهرهای بزرگ با خانه های بزرگ و ویلایی و حیاط های پر از درخت و گل دیگر تبدیل به آرزوهای دور و دراز شده و فقط فکر هیاهوی  پرندگان روی شاخه های درختان در ذهن زیبا و متصوراست.

خانه های کوچک و طراحی چیدمان ، چه باید کرد؟

در خانه های کوچک ، چیدمان و طراحی فضاهای 25 تا 65 متری باید بگونه ای باشد که ضمن دسترسی آسان به وسایل و تجهیزات، فضایی مرتب با جایگیری منظم را فراهم کند.

در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی، علاوه بر نظم بخشیدن به محیط زندگی، می توان فضا را بزرگتر نشان دادزیرا اگر چیدمان خانه های کوچک بدرستی صورت نگیرد، فضا کوچکتر از اندازه واقعی به نظر خواهد رسید.

 و این در حالی است که دغدغه همیشگی خانم های خانه این است که  می گویند وسایل شان به راحتی در خانه جا نمی شود و خورده ریزها همه جای خانه را گرفته است و دلشان می خواهد برای خرت و پرت هایی که این گوشه اتاق خواب یا آن گوشه تراس روی هم تلنبار شده اند فکری بشود.

در خانه های کوچک رنگ‌ها باید با دقت انتخاب شوند

رنگ ها یکی از مهم ترین عوامل و فاکتورها در طراحی منازل کوچک است که در انتخاب آنها علاوه بر در نظر گرفتن تاثیرات روانشناسی، باید ابعاد محیط و خانه را مد نظر قرار داد. در دکوراسیون منازل کوچک باید تا حد امکان از رنگ های خنثی و با تنوع رنگی کم استفاده کرد. در فضاهایی که یکی از ابعاد آن مثلا ارتفاع یا عرض فضا کم است، رنگ های زیاد موجب می شود که فضا شلوغ، بهم ریخته و کوچک به نظر بیاید و محیط را آشفته و کوچک تر نشان بدهد.

1_ewmdcnKTjG97p-ZX4fA0cw

تاثیر نور در دکوراسیون منزل کوچک را جدی بگیرید

نوع نورپردازی در اتاق و سایر بخش های خانه های کوچک اگر هوشمندانه صورت بگیرد ، می تواند تاثیر مثبتی بر بزرگ تر بنظر رسیدن محیط داشته باشد. اگر منزل کوچک آپارتمانی تان از نور طبیعی خوبی برخوردار نیست بایداز نورهای مصنوعی استفاده کرد. البته در استفاده از نور در منزل باید دقت زیادی داشت، چون روشن بودن بیش از اندازه نیز احساس آرامش را کاهش می دهد. در نتیجه باید نورپردازی را حرفه ای انجام داد تا بازخورد خوبی دریافت کنید.

Untitled-14

مبلمان راحتی به جای استیل

مبلمان‌های استیل فضای زیادی را در منازل اشغال می کنند، به همین علت  در منازل با متراژ بالا باید از این سبک مبلمان استفاده کرد اما در طراحی دکوراسیون داخلی منازل کوچک ، این سبک از مبل‌ها غیر کاربردی است که بهتر است از مبلمان های راحتی استفاده شود. مبلمان راحتی علاوه بر اشغال فضای کم، از تنوع رنگی بیشتری برخورداراست و راحت تر می توان مبلمان متناسب با شرایط محیط خریداری کرد. این مبلمان ها در دکوراسیون خانه های 40 متری کاربرد زیادی دارد.

beige-themed-small-living-room

در طراحی دکوراسیون داخلی منازل کوچک از دیوارها غافل نشوید

دیوار اتاق و سایر بخش های خانه در اغلب مواقع تنها به عنوان محلی برای نصب تابلو کاربرد دارند، اما می توان با نصب قفسه و شلف های زیبا و هنرمندانه از آنها استفاده مفید کرد. البته دقت داشته باشید که شلف ها را به صورت عمودی روی هم نصب کنید تا دیوار بلندتر بنظر برسد.

آینه نصب کنید

آینه با ابعاد ایده ال و تقریبا بزرگ که به صورت عمودی روی دیوار و در مقابل لامپ و سیستم های روشنایی نصب میشوند، به شدت بر بزرگنمایی فضاهای کوچک تاثیر گذار است. از دیگر مزایای استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی منزل کوچک می توان به تقویت نورپردازی محیط و روشن تر شدن آن اشاره کرد. با آینه ها دوست باشید و آن را بخش مهم خانه های کوچک و نقلی تان قرار دهید.

rsw_2320h_1740-d25666e158074d5abe9855175e9e1919

کف اتاق را خالی کنید

گاهی اوقات بخاطر کمبود فضا در خانه های کوچک، برخی از لوازم را بر روی کف اتاق ها قرار می گیرند که تاثیر منفی بر دکوراسیون داخلی دارد. در این شرایط بهتر است وسایل اضافه را در قفسه های زیر تخت خواب و یا شلف های نصب شده بر روی دیوار قرار دهید. علاوه براین، بهتر است به هیچ عنوان نورپردازی از کف خانه نباشد و به جای آن روشنایی از سقف را جایگزین کنید.

فرش های کوچک برای خانه های کوچک

یکی از مهم ترین اصول در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک، انتخاب فرش های کوچک تر از کف اتاق است. برخلاف منازل قدیمی ایرانی ها که فرش ها تمام بخش های فضا را پر می کند، در سبک های جدید و مخصوصا در خانه های کوچک اطراف فرش ها خالی هستند. سرامیک و کفپوش های مختلف باعث میشوند تا ترکیب زیبایی بوجود آید و علاوه براین، فضا بزرگتر بنظر خواهد رسید.

rugs-make-your-small-space-spacious

و در آخر اینکه از وسایل چند منظوره استفاده کنید

در طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک به اندازه خانه های بزرگ نمی توانید از وسایل متنوع استفاده کنید. در این شرایط باید کمی هوشمندانه وسایل خانه را انتخاب و خریداری کرد و از وسایل چند منظوره غافل نشد. به عنوان مثال اگر می خواهید دکوراسیون اتاق خواب کوچک را انجام دهید، بهتر است از تخت خواب های تاشو استفاده کنید تا در طول روز فضای اتاق با تخت خواب اشغال نشود.با توجه به افزایش شمار آپارتمان های کوچک ، تنوع محصولات چند منظوره هم این روزها بیشتر شده که حق انتخاب بیشتری به مشتریان و متقاضیان می دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی