|

(عکس) مهدی فخیم زاده مهمان امشب (12 تیر) دورهمی مهران مدیری

مهدی فخیم زاده بازیگر سینما و تلویزیون پنج شنبه 12 تیر مهمان مهران مدیری در برنامه دورهمی خواهد بود. مهدی فخیم زاده متولد 1321 تهران، فارغ…

لینک کوتاه کپی شد

مهدی فخیم زاده، کارگردان و بازیگر نام آشنا تلویزیون و سینما مهمان برنامه امشب _۱۲ تیرماه_ دورهمی است. این هنرپیشه ۷۷ ساله بیشتر به خاطر ساخت و ایفا نقش در سریال‌های پلیسی شناخته می‌شود. او همچنین به ژانر اکشن نیز علاقه بسیاری دارد و می‌توان مولفه‌هایی از این ژانر را در کارهای او دید. فخیم‌زاده کار حرفه‌ای را در سال ۱۳۴۱ آغاز کرد و از دانشکده هنرهای دراماتیک فارغ‌التحصیل شد. او روزگاری در مجله فیلم نقد می‌نوشت و سپس به دنیای حرفه‌ای ورود پیدا کرد و در سال ۱۳۷۰ برای نگارش فیلمنامه "شتاب" دیپلم افتخار جشنواره فجر را دریافت کرد. بسیاری از مخاطبان فخیم زاده را با بازی در نقش اصغر کپک در سریال خواب و بیدار به یاد می‌آورند، سریالی که در آن روزها با حضور فخیم زاده و رؤیا نونهالی جنجال بسیاری برپا کرد. این زوج هنری موفق سریال‌ها بعدها در سریال هم‌نفس نیز با هم بازی کردند. برنامه دورهمی با حضور مهدی فخیم زاده و اجرای مهران مدیری از ساعت ۲۳ پخش خواهد شد. همچنین بازپخش این برنامه روز بعد ساعت ۱۱ و ۱۷ خواهد بود.

بیوگرافی مهدی فخیم زاده

مهدی فخیم زاده متولد 1321 تهران، فارغ التحصیل ادبیات فرانسه از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران است. وی فعالیت سینمایی را سال 1351 با بازی در فیلم «تپلی» به کارگردانی رضا میرلوحی آغاز کرد. مهدی فخیم زاده یک رزمی کار است و جزو خانوادهٔ بزرگ کاراته کاران ایران می باشد. فخیم زاده یک فرزند دختر دارد. (عکس) مهدی فخیم زاده مهمان امشب (12 تیر) دورهمی مهران مدیری

مهدی فخیم زاده در کنار همسرش

مهدی فخیم زاده از علاقه خود می گوید:

من یک گیتار در منزل دارم که باور کنید در هیچ کلاسی هم شرکت نکرده ام ولی می توانم سه آهنگ را با گیتارم بنوازم.زمانی که بیکار باشم کمی گیتار می زنم.موزیک زیاد گوش نمی دهم ولی آهنگ های سنتی را خیلی دوست دارم. مهدی فخیم زاده در رشته ادبیات مشغول به تحصیل بود که در اواسط تحصیل علاوه بر این رشته وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شد و همزمان در هر دو رشته مشغول به تحصیل شد. در سال 1351 وارد عرصه سینما شده و در فیلم های مختلف به عنوان دستیار کارگردان حضور پیدا کرد.

وی فیلمنامه های متعددی را نوشته است. در سال 1353 اولین فیلم سینمایی اش را کارگردانی کرد. از جمله فیلم هائی که تاکنون کارگردانی کرده میتوان از میراث من ، جنوب ، تشریفات ، مسافران مهتاب ، تپش ، بهار در پاییز ، ساده لوح ، خواستگاری ، شتاب زده ، همسر و همنفس و ...نام برد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی