|

معرفی سرمایه گذاری های پر سود و کم ریسک

یکی از اصول اساسی سرمایه گذاری این است که سرمایه گذاری هایی که بازگشت سرمایه کمتری (ROI) دارند، معمولاً امنیت بیشتر و ریسک کمتری هم دارند.

لینک کوتاه کپی شد

حوزه سرمایه گذاری حوزه وسیعی است و تقریباً بی نهایت چیز برای یادگیری در مورد سرمایه گذاری پر سود و کم ریسک وجود دارد. اگر داستان زندگی بهترین و موفق ترین سرمایه گذاران را دنبال کنید؛ آن ها به شما می گویند که دائما در حال یادگیری هستند و به طور مداوم مهارت های خود را در زمینه کسب درآمد در بازار های مالی تقویت می کنند.

دو حقیقت وجود دارد که ما می خواهیم در این مرحله به شما تأکید کنیم: اول اینکه صرف وقت برای به کسب دانش اولیه سرمایه گذاری، چه در شانزده سالگی و چه در شصت سالگی، شما را نسبت به همسالان، هم از نظر سواد مالی و هم موفقیت مالی خیلی جلو می اندازد.

دومین حقیقت از زبان یکی از ثروتمندترین معامله گران گفته می شود. این مرد عاقل یک "راز" مهم در مورد سرمایه گذاری و ثروت را  می داند؛ آن هم این است که " اگر پولتان برای شما کار کند؛ آن وقت می توانید سرمایه زیادی به دست آوردید! “

انواع کلاس های دارایی برای سرمایه گذاری

کلاس های دارایی که اکثر مردم با آن آشنا هستند به شرح زیر است:

  1. سهام
  2. سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت یا اوراق بهادار
  3. پول نقد یا معادل های پول نقد، مانند بازار های مالی

چندین کلاس دارایی دیگر وجود دارد که ممکن است بخواهید در برخی از آن ها سرمایه گذاری کنید که عبارتند از:

  • کالاها و معاملات آتی، مانند نفت یا طلا
  • سرمایه گذاری های جایگزین که شامل املاک و مستغلات، ارز خارجی و کلکسیونی است.
  • سرمایه گذاری های پایدار، سرمایه گذاری با مسئولیت اجتماعی (SRI) با تمرکز اولیه بر اثرات مفید اجتماعی یا زیست محیطی

توجه: به طور کلی، سرمایه گذاری های جایگزین نقدشوندگی کمتری نسبت به کلاس دارایی های سنتی دارند. به عنوان مثال، سهام یک دارایی با نقدشوندگی بالا هستند، ولی سرمایه گذاری در سهام خصوصی ممکن است مستلزم یک بازه زمانی حداقل پنج تا هفت سال باشد.

یکی از مزایای بالقوه ای که دارایی های جایگزین مانند معاملات آتی کالا و تجارت فارکس ارائه می دهند، افزایش اهرم است. اهرم leverage)) به معنای توانایی استفاده از مقدار نسبتاً کمی از سرمایه برای کنترل یک سرمایه گذاری بزرگ است. برای مثال، معاملات آتی کالا معمولاً حدود 10: 1 اهرم ارائه می دهد. به عبارت دیگر، برای سرمایه گذاری در یک قرارداد آتی استاندارد 100 اونس طلا، معمولاً نیاز به سپرده حاشیه ای تنها 5 تا 10 درصد از ارزش کل معامله است.

به طور خلاصه، اهرم به شما این امکان را می دهد که سرمایه اندک خود را چند برابر کنید. با این حال، اهرم برای هر دو سرمایه گذاری مثبت و منفی اعمال می شود. همانطور که سرمایه گذاری های اهرمی سود را افزایش می دهند، که به عنوان درصدی از سرمایه مورد نیاز سرمایه گذاری محاسبه می شود ، می توانند باعث ضرر بیشتر  هم بشوند. سرمایه گذاری های اهرمی مستلزم مدیریت دقیق سرمایه است.

برخلاف خرید سهام یا اوراق قرضه، که در آن حداکثر ضرر ممکن، کمتر از کل سرمایه گذاری شماست، با سرمایه گذاری های اهرمی، ممکن است حتی بیشتر از کل سرمایه خود ضرر کنید. سرمایه گذارانی که با معاملات سرمایه گذاری با اهرم مالی آشنا نیستند، اغلب سرمایه خود را بی ارزش کرده و یا در بدترین حالت از دست می دهند.

image_d4a595ac6b4bb3722a18534246f4932d8306d4d6

اصول سرمایه گذاری پرسود و کم ریسک

یکی از اصول اساسی سرمایه گذاری برای مبتدیان این است که ریسک و فرصت در کنار هم قرار می گیرند. آن ها در ارتباط با یکدیگر افزایش یا کاهش می یابند. سرمایه گذاری هایی که سود بالاتری دارند، ریسک بیشتری هم دارند. به همین ترتیب، سرمایه گذاری هایی که بازگشت سرمایه کمتری (ROI) دارند، معمولاً امنیت بیشتری و ریسک کمتری هم دارند.

به عنوان مثال، بیت کوین توسط خیلی از افراد به عنوان یک سرمایه گذاری طولانی مدت در نظر گرفته می شود. ولی بیت کوین هنوز برای سرمایه گذاران بی علاقه به رمز ارز، یک دارایی پر ریسک محسوب می شود.

برای حساب پس اندازتان یک هرم رسم کنید:

 در بالای هرم دارایی هایی مانند:نفت و گاز، کالا ، سهم های با مارکت کپ پایین و کریپتوکارنسی ها (مانند بیت کوین) قرار دارند که به عنوان سرمایه گذاری با ریسک بالا و سود بیشتر شناخته می شوند.

در وسط این هرم، دارایی هایی مانند: املاک، سهم های با مارکت کپ بالا و صندوق های سرمایه گذاری وجود دارند که سرمایه گذاری های با ریسک متوسط و سود طولانی مدت نام دارند.

در پایین این هرم که سطح وسیع تری نیز دارد؛ صندوق های درآمد ثابت، اوراق قرضه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت قرار می گیرند که به سرمایه گذاری با ریسک کمتر و دارایی های امن معروف هستند.

نکته: به دلیل همبستگی بین ریسک و بازده احتمالی ، سرمایه گذاران هنگام انتخاب سرمایه گذاری ها باید تحمل ریسک خود را به دقت در نظر بگیرند.  یعنی باید تعیین کنید مایل به پذیرش چقدر ریسک در مقابل تحقق  " X"  مقدار سود هستید.

مطمعنا شما می خواهید دارایی هایتان را با استراتژی هوشمندانه ای حفظ کنید. برای این کار هر وقت که بادارایی های پر ریسک سودی کسب کردید، آن را در هرم پس اندازتان یک پله به پایین منتقل کنید.

همچنین مهم است که به اهداف سرمایه گذاری شخصی خود یعنی دلیل انتخاب سرمایه گذاری فکر کنید. کسی که به دنبال ایجاد درآمد دوم از طریق سرمایه گذاری است، یا می خواهد ثروت کافی برای زمان بازنشستگی به دست آورد، سرمایه گذاری بسیار متفاوتی را انتخاب می کند تا کسی که فقط به دنبال کسب مقداری سود برای جبران تورم و محافظت از خود است.

نتیجه گیری: روی آموزش سرمایه گذاری، سرمایه گذاری کنید!

سرمایه گذاری یک مهارت است که از هنر و علم تشکیل می شود و برای کسب درآمد از آن استفاده می کنید. مانند هر مهارت دیگری، از نقاشی گرفته تا بازی در گلف، چیز های زیادی برای یادگیری وجود دارد و توسعه مهارت شما به عنوان یک سرمایه گذار به زمان نیاز دارد.

اکنون به خودتان تبریک بگویید که قصد دارید تغییری مثبت و سالم در زندگی خود ایجاد کنید. در حال حاضر با خواندن این مقاله، شما گام مثبت و قابل توجهی در جهت ایجاد جریان درآمد دوم برای خود برداشته اید. در قدم بعدی، شروع به تدوین برنامه سرمایه گذاری خود کنید. تعیین کنید که چقدر سرمایه در اختیار دارید و تا می توانید به کمک آموزش های منظم به داشته های خود اضافه کنید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت رسمی آکادمی مالی و سرمایه گذاری سیرتاپیاز مراجعه نمایید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی