|

چای ماسالا چیست؟

ایرانی‌ها از دیرباز تاکنون به استفاده از چای عادت داشته‌اند و همواره بهترین چای‌ها را می‌نوشیدند. تعاملات آنها با کشورهای دیگر باعث شده…

لینک کوتاه کپی شد
1

ایرانی‌ها از دیرباز تاکنون به استفاده از چای عادت داشته‌اند و همواره بهترین چای‌ها را می‌نوشیدند. تعاملات آنها با کشورهای دیگر باعث شده است نوشیدنی‌های آنها وارد فرهنگ ایرانی شود و امروزه چای‌ها مختلفی در ایران وجود دارند که بسیار پرطرفدار هستند. نگاهی به تاریخ باستانی نشان می‌دهد بسیاری از کشورها خاستگاه تولید چای‌های مختلفی بوده‌اند و یکی از  آنها هند است. چای ماسالا از جمله چای‌های پرطرفدار در سراسر دنیاست که از کشور هند به کشورهای دیگر صادر می‌شود. ترکیباتی که در این چای وجود دارند آن را بسیار خاص کرده‌اند که از آن ترکیبات می‌توان به زنجبیل، فلفل سیاه، هل، دارچین و میخک و ... اشاره کرد. اگر شما نیز به این چای علاقه‌مند هستید و می‌خواهید اطلاعات خود را در مورد آن افزایش دهید، در ادامه این گزارش همراه ما باشید.

خواص چای ماسالا و اثرات آن بر سلامتی

دمنوش ماسالا از ترکیب چندین ادویه که در بالا به آنها اشاره کردیم بدست می‌آید و همین امر باعث شده است خواص سلامتی آن به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند.

چای ماسالا

 خرید چای ماسالا و استفاده از آن می‌تواند به ارتقا سلامتی شما کمک کند و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

کاهش التهابات و ضد سرطان

شاید برای شما جالب باشد که بدانید یکی از مواردی که منجر به بروز سرطان در بدن می‌شود وجود بافت‌های ملتهب است. هر چقدر بافت‌های بدن ملتهب‌تر باشند، به همان اندازه بدن بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های مزمن می‌شود. نگران نباشید! شما با خرید چای ماسالا و مصرف آن می‌توانید التهابات را کاهش دهید. این چای خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و باعث می‌شود بدن در حالت سلامتی قرار گیرد و التهابات آن پایین بیاید. به همین دلیل، مصرف این چای می‌تواند به ارتقا سلامتی کمک کند.

افزایش انرژی بدن

یکی دیگر از خواص چای ماسالا افزایش انرژی بدن است. اگر به ترکیبات این چای نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید این ترکیبات هر یک بر بدن اثر ویژه‌ای می‌گذارند و سطوح انرژی را در بدن بالا می‌برند. به همین دلیل، مصرف یک فنجان دمنوش ماسالا در ابتدای صبح می‌تواند به شما کمک کند کار خود را با تمرکز بالایی پیش ببرید و این مسئله می‌تواند عملکرد شما را در طول روز بهبود ببخشد. ترکیب فلفل سیاه و زنجبیلی که در این چای وجود دارد می‌تواند اثرات ویژه‌ای داشته باشد و مانند یک نوشابه انرژی‌زا عمل کند. به همین دلیل، توصیه می‌شود این چای را در ساعات پایانی روز مصرف نکنید، زیرا ممکن است به چرخه خواب شما آسیب وارد شود.

کمک به هضم غذا

از خواص شگفت‌آور چای ماسالا می‌توان به کمک به هضم غذا اشاره کرد. بسیاری از افراد پس از صرف غذا دچار سنگینی معده می‌شوند و احساس ناخوشایندی را تجربه می‌کنند. این افراد می‌توانند با نوشیدن چای ماسالا ناراحتی‌های خود را کاهش دهند و سیستم گوارشی خود را در حالت نرمال نگه دارند.

 

خواص چای ماسالا

در نتیجه، مواد مغذی بهتر جذب بدن می‌گردد و این مسئله می‌تواند به طور مستقیم بر ارتقا سلامتی اثر بگذارد. به همین دلیل، توصیه می‌شود افراد پس از غذای خود یک فنجان دمنوش ماسالا مصرف کنند.

کنترل فشار خون

از اثرات شگفت‌آور دیگر چای ماسالا می‌توان به کنترل فشار خون اشاره کرد. ترکیباتی که در این چای وجود دارند رگ‌های بدن را باز می‌کنند و خون با سرعت بهتری جریان پیدا می‌کند. این مسئله باعث می‌شود مشکلات و نوسانات فشار خون کنترل گردد و در نتیجه افرادی که دچار مشکلات فشار خون هستند پس از صرف این چای احساس بهتری را تجربه می‌کنند.

بهبود متابولیسم بدن

شما با مصرف این دمنوش می‌توانید به بهبود متابولیسم بدن خود کمک کنید. اگر متابولیسم بدن بیش از حد بالا باشد، افراد دچار کاهش وزن بیش از حد می‌شوند و اگر متابولیسم بدن بیش از حد پایین باشد، چاقی مفرط به وجود می‎‌آید.

طرز تهیه چای ماسالا

با توجه به تمامی این موارد، شما باید بدانید ترکیبات موجود در چای ماسالا باعث می‌شود که متابولیسم بدن به حالت نرمال بازگردد و در نتیجه افراد سلامتی را تجربه می‌کنند. البته کسانی که از مشکلات متابولیسم بدن رنج می‌برند، باید قبل از مصرف این چای با پزشک خود مشورت کنند.

انواع چای ماسالا

با توجه به این موضوع که دمنوش ماسالا در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد، تولیدکنندگان تلاش کرده‌اند این چای را برای گروه‌های مختلف تولید کنند و به آنها کمک نمایند از خواص بی‌نظیر این چای بهره‌مند شوند. انواع این چای را میتوانید از تیرینک با تنوع زیر تهیه کنید:

  • چای ماسالا کلاسیک: پودر چای ماسالا کلاسیک تیرینک ترکیبی جذابی از شیر و ادویه‌های معطر و پر خاصیت همچون هل، زنجبیل، دارچین و ... می باشد که به نسبت های دقیق و هوشمندانه‌ای ترکیب شده اند و این نوشیدنی جذاب را خلق کرده‌اند
  • چای ماسالا رژیمی: به طور کلی، برخی از ترکیباتی که در این چای وجود دارند متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند و سبب می‌شوند وزن کاهش پیدا کند. ترکیبات پودر چای ماسالا رژیمی تیرینک همانند ماسالا کلاسیک است با این تفاوت که چای ماسالا رژیمی تیرینک برای افراد دیابتی و کسانی که رژیم های غذایی دارند بسیار مناسب است چرا که توسط ساکرالوز که قندی طبیعی است شیرین شده که جذب بدن نمیشود.
  • چای ماسالا اسپاسی: تفاوت چای ماسالا اسپایسی تیرینک با دیگر چای‌های ماسالا تیرینک در این است که در چای ماسالا اسپایسی ادویه بیشتری استفاده شده و طعم تندتری نسبت به آنها دارد. این چای برای افرادی که به تندی علاقه مند هستند و همچنین به دنبال افزایش سریع تر سوخت و ساز بدن خود هستند بسیار مفید می‌باشد.

چگونه چای ماسالا را دم کنیم؟

همانطور که می‌دانید دم کردن چای از جمله اموری است که می‌تواند بر طعم آن اثر بگذارد. اگر شما این چای را به خوبی دم نکنید و به نکات مهم توجه نداشته باشید، هرگز نمی‌توانید از طعم خوش آن لذت ببرید.

خرید چای ماسالا

 بهتر است بدانید شما می‌توانید برای دم کردن یا فرآوری این چای روشهای مختلفی وجود دارد یکی از این روشها این است که از شیر و یا آب استفاده کنید که به صورت زیر است:

  • ابتدا آب و یا شیر را بر روی گاز بگذارید و اجازه دهید بجوشد.
  • زمانی که آب و یا شیر گرم شد، آن را در یک لیوان بریزید و یک و یا دو قاشق چای به آن بیافزایید (تعداد قاشق‌ها به میزان ظرفیت  لیوان بستگی دارد. اگر تا به حال این چای را امتحان نکرده‌اید، بهتر است بیشتر از یک قاشق اضافه نکنید).
  • سپس ترکیب بدست آمده را با قاشق هم بزنید تا مایع یکدستی ایجاد شود.
  • در صورت تمایل می‌توانید کمی عسل طبیعی به آن اضافه کنید و این چای طعم بسیار خوبی خواهد داشت.
  • 5 دقیقه صبر کنید و در صورت امکان روی لیوان را بپوشانید تا ترکیب دم بکشد.

پس از طی کردن مراحل بالا می‌توانید چای ماسالا خود را میل کنید و از طعم خوش آن لذت ببرید.

اما روش دیگر که با پودر چای ماسالا میتوانید تهیه کنید این است که یک قاشق غذاخوری پودر چای ماسالا تیرینک به ازای هر نفر را در یک فنجان آب جوش یا شیر گرم در نظر گرفته و هم بزنید. بعد از ۱ تا ۲ دقیقه نوشیدنی شما آماده است.

برای خرید چای ماسالا به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد چای ماسالا در اختیار شما قرار دهیم. این چای فواید زیادی بر سلامتی دارد که از مهمترین آنها می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و خواص ضد سرطانی اشاره کرد. همچنین از دیگر خواص چای ماسالا تقویت سیستم گوارش و ایمنی بدن، هل آن نشاط آور بوده و دارچین آن به کاهش قند و کاهش کلسترول کمک می‌کند افزایش دهنده انرژی برای کارهای روزانه و تقویت کننده قوای جنسی است. اگر می‌خواهید برای خرید چای ماسالا اقدام کنید، می‌توانید به فروشگاه تیرینک مراجعه کنید. تمامی محصولات این فروشگاه کیفیت بالایی دارند. این فروشگاه سالیان زیادی است در این حیطه مشغول به کار است و تجربه شما را از خرید انواع دمنوش به یک تجربه تکرارنشدنی تبدیل می‌کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی