|

ویلای پیش ساخته؛ جایگزینی مناسب برای سازه‌های بتنی

چنانچه قصد خرید ویلای پیش ساخته را دارید و قیمت برای شما بسیار مهم است، پیشنهاد می‌کنیم از شرکت دموکریس مشاوره‌های لازم دریافت نمایید.

لینک کوتاه کپی شد

ویلای پیش ساخته عنوانی است که در چند سال اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. از ویلای پیش ساخته با عناوین دیگری مانند خانه پیش ساخته، کانکس ویلایی و سازه پیش ساخته نیز شناخته می‌شود. این نوع سازه‌ها توانسته‌اند به دلیل قیمت مناسب در مقابل سازه‌های بتنی، سهم جدیدی را در بازار برای خود ایجاد نمایند.

در این خبر به بررسی کامل ویلا پیش ساخته، هزینه، نحوه خرید، متراژها و ... خواهیم پرداخت و بهترین شرکت سازنده خانه‌های پیش ساخته در ایران را معرفی خواهیم کرد.

ویلا پیش ساخته چیست؟

منظور از خانه‌های پیش ساخته این می‌باشد که کل این سازه در کارخانه و یا در محل مشتری، در سریعترین زمان ممکن آماده و یا تولید می‌شوند. این سازه‌ها پس از تولید به محل کارفرما ارسال شده و تنها روی سکوی آماده شده قرار خواهند گرفت و پس از آن قابل سکونت می‌باشند. 

با توجه به جغرافیایی محل سکونت، ممکن است جنس این سازه‌ها متفاوت باشد. اما در حالت کلی برای دیواره‌های خارجی خانه پیش ساخته از ساندویچ پانل استفاده می‌کنند. ساندویچ پانل‌ها از دو ورق گالوانیزه تشکیل شده‌اند که داخل آن از پلی استایرن، پلی یورتان و یا پشم سنگ استفاده می‌شود.

انواع ویلا پیش ساخته

خانه‌های پیش ساخته انواع مختلف دارند که با توجه به نوع کاربری شما از این سازه‌ها می‌تواند در تصمیم گیری شما برای خرید تاثیر گذار باشد. در ادامه با انواع ویلای پیش ساخته بیشتر آشنا می‌شوید:

خانه پیش ساخته lsf

در خانه‌های پیش ساخته lsf، شاسی سازه با استفاده از تیرآهن بوده و اسکلت آن با استفاده از فلز می‌باشد. دور تا دور دیواره‌های سازه با استفاده از ساندویچ پانل بوده که بهترین نوع عایق حرارت دما و صدا می‌باشد.

کف این سازه می‌تواند به انتخاب مشتری با استفاده از سرامیک و یا پارکت انتخاب شود. دیواره‌های این سازه نیز هم می‌تواند با استفاده از pvc کار شود و هم می‌تواند به صورت کناف و گچ برگ ساخته شود.

در این سازه‌ها آشپزخانه شامل سینک، شیرآلات، کابینت و گاز رومیزی می‌باشد. همچنین سرویس بهداشتی و حمام نیز برای آن در نظر گرفته شده است. با توجه به متراژ سازه، تعداد اتاق خواب‌ها می‌تواند کاملا متفاوت باشد.

اما شاید برای شما سوال باشد که قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری که با سازه lsf ساخته شده چه مقدار است؟ در این مورد بهتر است بگوییم با توجه به نوع متریال استفاده شده و امکانات مد نظر هر فرد، ممکن است این قیمت متفاوت باشد. اما اگر با امکانات پایه شامل، کف سرامیک، دیواره‌های pvc و امکانات اولیه آشپزخانه، سرویس ایرانی، حمام و یک اتاق خواب را در نظر بگیریم، قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری تقریبا معادل 545 میلیون تومان خواهد بود. (اعتبار این قیمت تنها تا نگارش این مقاله است و ممکن است بعدا تغییر یابد.)

در واقع قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری، از متری 6 میلیون و 800 هزار تومان شروع شده و ممکن است بیشتر شود.

خانه پیش ساخته چوبی

سازه‌های چوبی بیشترین زیبایی را در بین ویلاهای پیش ساخته دارند. این سازه‌ها به صورت کامل با استفاده از چوب ساخته شده و اسکلت آن‌ها نیز چوبی است. احتمالا با دیدن خانه پیش ساخته چوبی شما نیز به وجد خواهید آمد. اما خبر بد این است که از این نوع سازه‌ها نمی‌توان در تمامی مناطق استفاده کرد.

بیشترین استفاده از خانه پیش ساخته چوبی، مربوط به شمال کشور است. 

یکی از معایبی که به سازه‌های چوبی می‌توان گرفت، عمر مفید این سازه‌هاست. در واقع طی بررسی‌های انجام شده، به سختی بتوان عمر مفید این سازه‌ها را در حالت واقع بینانه بیشتر از 15 الی 20 سال در نظر گرفت. این در صورتی است که عمر مفید سازه‌های lsf و یا بتنی به 60 تا 70 سال هم می‌رسد.

قیمت خانه پیش ساخته چوبی بیشتر از lsf است. در واقع در یک مقایسه می‌توان گفت، قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری چوبی تقریبا معادل 960 میلیون تومان است. (هر متر 12 میلیون تومان)

ویلای پیش ساخته بتنی

در آخرین نوع از سازه‌های پیش ساخته، به نوع بتنی آن می‌رسیم. خانه پیش ساخته بتنی برخلاف آنچه که عموم مردم تصور می‌کنند قیمت مشابه و حتی گاها بالاتری نسبت به ساخت و سازهای معمولی دارد.

البته دلیل آن نیز بسیار ساده است. این سازه‌ها با همان متریال و کیفیت ساخت و در مدت زمان بسیار کمتر ساخته می‌شوند. به عبارتی دیگر، هزینه اضافی که شما پرداخت می‌کنید از بابت صرفه جویی در زمان شما خواهد بود.

قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری بتنی کاملا متغیر است. چراکه بسیاری از کارفرمایان خواسته‌های متفاوتی دارند. اما به طور معمول قیمت خانه پیش ساخته بتنی، تقریبا بین 12 تا 14 میلیون تومان در زمان نگارش این محتوا می‌باشد.

قیمت ویلای پیش ساخته

قیمت ویلا پیش ساخته با توجه به نوع سازه، مدت زمان اجرایی، متریال مورد استفاده کاملا متغیر است. اما به طور کلی قیمت‌هایی که در بالا به شما گفتیم می‌توانید دید کلی نسبت به این بازار به شما بدهد.

چنانچه قصد خرید ویلای پیش ساخته را دارید و قیمت برای شما بسیار مهم است، پیشنهاد می‌کنیم از شرکت دموکریس مشاوره‌های لازم دریافت نمایید. از آنجایی که دموکریس به عنوان بزرگترین و برترین تولید کننده خانه‌های پیش ساخته در ایران شناخته می‌شود، قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به سایرین خواهد داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی