|

شهر های ایران یکی یکی هوا ندارن؛ اینم از وضعیت مشهد که جدیدا تو غبار دفن شده

این حد مجاز های از خط عبور کرده اما، فقط خدا می داند که می تواند چه بلایی بر سر وضعیت معاش و سلامتی مردم این مناطق بیاورد!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مدت زیادی از آلودگی آب و هوای مردم اهواز و خوزستان می گذرد و قابل انکار نیست که نفس کشیدن در میان این همه گرد و خاک می تواند حتی بعد از زمانی کوتاه، انسان سالم را نیز از پا در بیاورد. حال آنکه باید در نظر گرفت چند درصد از مردم یک شهر را نیز کودکان، سالمندان و افراد آسیب پذیر تشکیل می دهند. 

در همین راستا باید گفت که شدت اوضاع فاجعه بار هوای خوزستان در سال پیش به حدی رسیده بود که شهریار عسگری، مدیر روابط عمومی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست این استان در همان زمان بیان داشت: میزان غلظت گرد و خاک در هوای اهواز در ساعت 10 صبح امروز به بیش از 22 برابر حد مجاز رسیده است.

هوای مشهد و اهواز

همچنین بر اساس دیگر سخنان عسگری در این خصوص متوجه شدیم که غلظت گرد و غبار در شادگان بیش از 10 برابر حد مجاز، ماهشهر بیش از هشت برابر حد مجاز، شوش بیش از شش برابر حد مجاز، بندر امام بیش از پنج برابر حد مجاز، سوسنگرد بیش از چهار برابر حد مجاز و رامشیر و حمیدیه به بیش از سه برابر حد مجاز رسیده است!

این حد مجاز های از خط عبور کرده اما، فقط خدا می داند که می تواند چه بلایی بر سر وضعیت معاش و سلامتی مردم این مناطق بیاورد!

هوای مشهد و اهواز

هرچند کمی بعد محمدجواد اشرفی، دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان شرایط ذکر شده را غیرقابل پیش بینی عنوان کرد و گفت: این وضعیت در پی آشوب جوی که غیرقابل پیش‌بینی بوده ایجاد شده است؛ روز گذشته در آبادان و خرمشهر نیز این شرایط ایجاد و شاهد کاهش دید افقی بودیم اما سریعا این وضعیت رفع شد.

هوای مشهد و اهواز

اما وضعیت ناخوشایند آب و هوای اهواز نیز به یکی دو مورد خلاصه نمی شود و همچنان نیز از قرار مردم جنوب کشور گاها در انبوهی از گرد و غبار و مشکلاتی نظیر قطعی آب و موارد اینچنینی در حال گذران روزگار خود هستند. 

از اهواز و خوزستان که بگذریم، اکنون خبری شوکه کننده از وضعیت هوای مشهد نیز واکنش کاربران و ساکنین این شهر را برانگیخته است. این خبر که مبنی بر گزارش رئیس مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌ محیطی شهرداری مشهد است چنین بیان شده: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای مشهد ۱۸۸ و غلظت ذرات معلق حدود ۲۲۰ میکروگرم بر مترمکعب است که حدود هفت برابر سطح استاندارد است.

پر واضح است که با افزایش شدت آلایندگی در ساعات آینده حضور مردم در فضای باز می تواند آسیبی جدی به وضعیت سلامتیشان وارد سازد

لذا آرش هاشمی (خبرنگار) با بیان انتقاد، به واکنش در خصوص این رویداد پرداخته و علت آن را بی عملی مسئولان دانست. چرا که وی معتقد است وضعیت مشهد قابل پیش بینی بوده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی