|

مداحی که استاد دانشگاه تهران شد، انتخاب استاد اخراجی برای ریاست یک المپیاد جهانی

حدادیان استاد دانشگاه تهران

فضای مجازی را برای یافتن تخصص های مرتبط با حوزه ی تدریس سعید حدادیان گشتیم. شهرت او بیشتر حول و محور مداحی و روضه خوانی می گردد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در کنار اخبار کنار گذاشته شدن اساتید فرهیخته ی دانشگاه ها یکی پس از دیگری، اینبار شاهد انتخاب یک مداح در کرسی تدریس دانشگاه تهران آن هم مقطع کارشناسی ارشد هستیم. خبری شوکه کننده که در فضای مجازی دست به دست می شود و تا کنون واکنش های زیادی را در پی داشته است. قصه چیست؟!

تدریس واحد تخصصی ادبیات توسط یک مداح

همانگونه که گفته شد متوجه شدیم دانشگاه تهران در ترم جدید خود، به علی اصغر حدادیان معروف به سعید حدادیان، در مقطع کارشناسی ارشد، واحد تخصصی  تدریس داده است.

لازم به ذکر است که چندی پیش نیز همزمان با اخراج برخی اساتید دانشگاه ها از جمله دکتر علی شریفی زارچی از دانشگاه شریف، فردی تندرو و اصولگرا به نام امیرحسین ثابتی که پیش از این مجری تلویزیون بود را در همان دانشگاه به مقام استادی رساندند.

حدادیان استاد دانشگاه تهران

البته اخبار حاکی از این هستند که ثابتی تدریس واحد عمومی انقلاب اسلامی را در این دانشگاه بر عهده گرفته است. حال آنکه دکتر علی شریفی زارچی که استاد نخبه اما اخراجی شریف بوده است، به تازگی خبر داده که به عنوان رئیس کمیته علمی المپیاد جهانی کامپیوتر انتخاب شده است. 

سعید حدادیان چه پیشینه علمی مرتبط با ادبیات دارد؟!

سرتاسر فضای مجازی را برای یافتن تخصص های مرتبط با حوزه ی تدریس سعید حدادیان جست و جو کردیم. اما آنچه از وی دست و بالمان را گرفت بیشتر حول و محور مداحی و روضه خوانی می گردد. حال آنکه وی در یک مصاحبه چنین اعلام نموده بود: از ده دوازده سالگی فهمیدم می توانم شعر بگویم اما در سنین 18 سالگی فعالیت اصلی خود را شروع کردم. اصراری به شاعر بودن ندارم و معتقدم چیزی که می گویم باید به ادبیات معاصر کمک کند. 

حدادیان استاد دانشگاه تهران

وی در ادامه اظهار داشت: به لطف جمهوری اسلامی ایران و زیر سایه پرچم کشور، بیشتر مداحان ما توانسته اند در بحث درس و تحصیل و سواد فعالیت خوبی داشته باشند و اکثر مداحان امروزه حداقل مدرک لیسانس و فوق لیسانس را دارند.

آنچه باید از سعید حدادیان دانست

در خصوص بیوگرافی سعید حدادیان باید گفت که وی متولد اردیبهشت 1344 است. وی پیش از استاد دانشگاه شدن، پیشه ی مداحی، نوحه خوانی و شاعری را داشته است. حدادیان از جمله مداحانی است که در بیت رهبری در حضور سیدعلی خامنه‌ای سابقه مداحی دارد. همچنین وی تا سال ۱۳۷۹ مسئول قرآن دانشگاه و سپس مسئول دفتر ادبیات نمایندگی ولی فقیه این دانشگاه بوده‌است. نکته جالب آن است که این دانشگاه را در برخی خبرها آزاد و در برخی دیگر سراسری دانسته اند!

حدادیان استاد دانشگاه تهران

حسن روحانی خطاب به دولت: این کارتان به کشور و نظام آسیب می‌ زند

با اوج گرفتن مقوله حذف و تعلیق برخی اساتید نخبه از دانشگاه ها، حسن روحانی اما چندی پیش خطاب به دولت واکنش نشان داده بود. وی در این خصوص بیان داشت که محروم کردن دانشگاه‌ ها از اساتید برجسته، ظلم به علم و کشور است و ناامیدی دانشگاهیان به مصلحت کشور و نظام نیست. حسن روحانی، رئیس جمهور سابق، در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: پس از انتخابات سال ۹۲، در دانشگاه‌ ها مراسم ۱۶ آذر به طور گسترده برگزار شد.

حدادیان استاد دانشگاه تهران

دانشگاه در آن سال‌ ها احساس امید کرد. با تلاش دولت و وزیران علوم، داستان دانشجویان ستاره‌ دار بسته شد.حتی مهاجرت معکوس نخبگان از خارج کشور به داخل آغاز شد. امیدوارم آنچه امروز درباره استادان دانشگاه و دانشجویان شنیده می‌ شود هم با تدبیر دلسوزان نظام حل شود. 

حوزه ای که برای تدریس به حدادیان داده اند تخصصی است از پسش بر می آید؟!

ادبیات پایداری یکی از انواع مختلف ادبیات است. این رشته نیز مانند تمام رشته های تخصصی علمی بوده و لذا تدریس در آن مستلزم برخورداری از میزان قابل توجهی دانش مرتبط است. لازم به ذکر است که یک استاد ادبیات که در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تدریس است نه تنها لازم است شناختی دقیق از شاخه ی مورد بحث خود داشته باشد، بلکه باید تاریخ کلی ادبیات را نیز بداند. اما با این همه گفتیم شاید بد نباشد که تنها به همین حوزه ادبیات پایداری و مضامین آن اشاره کنیم. حوزه ای که تدریسش در مقطع ارشد دانشگاه تهران را به سعید حدادیان داده اند. 

حدادیان استاد دانشگاه تهران

ادبیات پایداری چه مضمونی را دنبال می کند؟

 ادبیات پایداری پیرامون آثاری می گردد که تحت شرایط استبداد و خفقان، نبود آزادی، قانون ستیزی و قانون گریزی و ... نوشته شده اند. لذا درونمایه ی این دست آثار عموما مبارزه با جریان های ضد آزادی و ایستادگی در برابر آن ها است. به بیانی دیگر، اشعار و نوشته هایی که موضوع آن ها دعوت مردم به مبارزه بر علیه ظلم است، در دسته بندی انواع ادبی، سمت ادبیات پایداری یا ادبیات مقاومت قرار می گیرند.

روح ستیزه جو را در این نوع ادبیات می توان حس کرد. دغدغه اصلی نویسندگان ادبیات پایداری بی هویتی افرادی است که از درد و رنج هم وطنان خود غافل هستند و در رفاه به سر می برند. به همین علت می کوشند تا با دفاع از وطن و طرح نمادهای اسطوره ای برای رسیدن به اوضاع بهتر تلاش کنند و به وضع موجود تن ندهند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی