|

یارانه معیشتی بهمن کی واریز می شود؟

دولت باید طی دو هفته آینده یارانه نقدی و یارانه معیشتی کرونا را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند

لینک کوتاه کپی شد

دولت باید طی دو هفته آینده به ترتیب دو یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی کرونا را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند، پرداخت حقوق و عیدی کارمندان نیز باید در این زمان انجام شود. با شروع سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در آبان ماه ۱۳۹۸، دولت طرح یارانه معیشتی خانوار را در دستور کار قرار داد یارانه معیشتی به ۶۰ میلیون نفر ایرانی  پرداخت می شود یارانه معیشتی جدا از یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود و قرار شد دهم هر ماه به حساب مشمولان واریز ‌شود. دولت برای خانوار‌های بالای ۵ نفر یارانه معیشتی در نظر نگرفته است افزایش یارانه معیشتی در بودجه 1400 در نظر گرفته شده است و پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

حسین میرزایی با بیان اینکه طی بازه زمانی سوم تا بیستم آذرماه که مهلت ثبت تقاضای معترضان دریافت حمایت معیشتی بود، در مجموع ۶ میلیون ۲۶۳ هزار و ۸۶۱ درخواست ثبت شد که از این بین ۷۱.۸ درصد از سرپرستان خانواری که شماره تلفن همراه به نام آن‌ها بود، کد رهگیری دریافت کردند که معادل ۴ میلیون ۴۹۶ هزار و ۴۷۲ سرپرست خانوار را شامل می‌شد.

وی با بیان اینکه ۱۰.۶ درصد از معترضان دریافت کمک حمایت معیشتی، سرپرستان خانواری بودند که در فهرست یارانه بگیران قرار نداشتند، افزود: این گروه از معترضان ۶۶۶ هزار و ۷۷۴ سرپرست خانوار هستند که موعدی را در دیماه اعلام خواهیم کرد تا افرادی که در لیست یارانه بگیران قرار ندارند، درخواست خود را برای دریافت کمک معیشتی ثبت کنند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی افزود: متقاضیان حمایت معیشتی که در گروه یارانه بگیران قرار ندارند باید پس از اعلام زمان قطعی، به دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه کنند تا تقاضایی خود را اعلام دارند؛ درخواست ما این است تا پیش از اعلام رسمی به هیچ وجه مراجعه نکنند.

یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار معترض، یارانه معیشتی را دریافت کرده بودند

میرزایی افزود: ۱۷.۶ درصد از معترضان، گروهی از سرپرستان خانواری بودند که به رغم دریافت حمایت معیشتی، ولی اعتراض خود را در سامانه ثبت کردند که یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۱۵ هزار نفر هستند. ارائه درخواست مجدد از سوی این گروه از خانوار‌ها چند علت داشت. برخی از این افراد به دلیل اینکه سیستم پیام کوتاه آن‌ها در بانک مربوطه فعال نبود، پیامک واریز وجه را دریافت نکرده بودند.

از مجموع ۶ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۶۱ درخواست ثبت شده، ۳ میلیون و ۷۰ هزار و ۵۳۱ سرپرست خانوار بعد از ارسال درخواست از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* کد رهگیری دریافت کردند و با مراجعه به سایت حمایتی اجازه دسترسی به حساب‌های بانکی خود را داده اند

وی همچنین ادامه داد: برخی از افراد سیستم دریافت پیامک آن‌ها فعال است، اما در پیامک واریز عنوان «بسته حمایت معیشتی» قید نشده بود و سرپرست خانوار متوجه واریز وجه کمک معیشتی نشده بود. علت بعدی تعدد کارت‌های بانکی افراد بوده، به این ترتیب که یک فرد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مستمری خود را از طریق یک بانک دریافت می‌کرده و تصور کرده که یارانه معیشتی وی نیز به همان حساب واریز می‌شود در صورتی که کمک معیشتی در حساب مربوطه به «یارانه نقدی» واریز شده است. به هر ترتیب یارانه معیشتی به حساب این یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر واریز شده، اما متوجه واریز نشده اند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی