|

توقیف یک‌روزه سریال می‌خواهم زنده بمانم

دلیل توقف پخش «می‌خواهم زنده بمانم» چه بود؟

روز دوشنبه 10 خرداد با اعتراض ناجا، جلوی انتشار پانزدهمین قسمت سریال «می‌خواهم زنده بمانم» گرفته شد.

لینک کوتاه کپی شد

«می‌خواهم زنده بمانم» یکی از سریال‌های پرطرفدار در شبکه نمایش خانگی است که هر هفته صبح روز دوشنبه در پلتفرم فیلمیو منتشر می‌شود؛ اما این هفته دوشنبه 10 خرداد قسمت جدید این سریال طبق روال همیشگی پخش نشد و شهرام شاه‌حسینی، کارگردان سریال از توقف انتشار آن خبر داد. سپس روابط عمومی فیلیمیو نیز در اطلاعیه‌ای خبر توقیف سریال می‌خواهم زنده بمانم را تایید و اعلام کرد به دلیل ایراد محتوایی که معاونت اجتماعی نیروی انتظامی به این سریال وارد کرده، جلوی انتشار آن گرفته شده است.

چرا پخش «می‌خواهم زنده بمانم» متوقف شد

بعد از انتشار گسترده خبر توقیف سریال می‌خواهم زنده بمانم، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر(ساترا) به آن واکنش نشان داد و در اطلاعیه‌ای گفت: «براساس بررسی‌های ساترا، دغدغه‌های ناجا به جهان و و جریان داستان و نیز شخصیت‌پردازی برخی کاراکترهاست که به نحوی خدشه به چهره نیروی خدوم انتظامی و کمیته‌های انقلاب اسلامی به عنوان شاکله ناجا محسوب شده است.» ساترا همچنین اضافه کرد که سریال بدون طی کردن هماهنگی‌های لازم با موسسه ناجی هنر آغاز به تولید کرده و ملاحظات در سریال مورد غفلت قرار گرفته است.

از طرف دیگر نیروی انتظامی درباره دلایل اعتراضش به محتوای سریال می‌خواهم زنده بمانم و دلیل توقف پخش آن، اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد: «این سریال ایراد ماهوی، شکلی و محتوایی داشته که نیازمند اصلاحات اساسی است که مراتب به عوامل و سازندگان اصلی سریال ابلاغ شد لذا علی‌رغم تعهدات اخذ شده درباره اعمال اصلاحات، اقدامی صورت نگرفته است.» همچنین در بخشی از این اطلاعیه به چهره نمایش داده شده از کمیته انقلاب اسلامی و نادیده گرفتن ایثاری‌گری‌های نیروهای آن‌ در سریال اعتراض شده است.

ماجرا از این قرار است که داستان سریال می‌خواهم زنده می‌مانم در دهه 60 شمسی می‌گذرد و برخی از کاراکترهای منفی نمایش داده شده در این سریال عضو کمیته انقلاب اسلامی هستند. کمیته‌ انقلاب اسلامی یکی از نهادهای انتظامی در دهه 60 ایران بود و بعدها با شهربانی ادغام شد و نیروی انتظامی  کشور شکل گرفت. مدتی پیش همزمان با آغاز پخش سریال می‌خواهم زنده بمانم، نیروی انتظامی به نحوه نمایش کمیته انقلاب در این سریال اعتراض کرده و جلسه‌ای با سازندگان سریال ترتیب می‌دهد . سازندگان این سریال هم در برابر اعتراض‌های مطرح شده ناجا قول می‌دهند ظرف مدت کوتاهی تمامی قسمت‌های یکم تا یازدهم این سریال را از پلتفرم شبکه نمایش خانگی و سایت‌های اینترنتی جمع‌آوری و البته اصلاحات موردنظر نیروی انتظامی را در قسمت‌های بعدی اعمال کنند. ظاهرا سازندگان به قول‌های وعده داده خود وفا نکرده و در نتیجه پخش سریال متوقف شده است.

روابط عمومی فیلمیو بعد از توقف پخش سریال می‌خواهم زنده بمانم در اطلاعیه خود تاکید کرده بود که «تیم تولید و ساترا در حال رایزنی برای رفع ابهامات و گفتگو در خصوص نقطه نظرات ایشان است.» یک روز بعد هم این گفتگوها نتیجه داد و سازندگان فیلم توانستند نظر مسئولان ذیربط را برای ادامه پخش سریال جلب کنند. در روز 11 خرداد پلتفرم پخش‌کننده سریال با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «بعد از بررسی و تبادل نظر، پیگیری و تلاش‌های ساترا و تاکید دادستانی محترم مبنی بر لزوم رعایت حقوق کاربران مجوز انتشار سریال صادر شده است.» حالا قرار است قسمت 15 سریال به صورت ویژه روز 13 خرداد در ساعت 8 منتشر شود و قسمت‌های بعد هم طبق روال قبلی دوشنبه‌ها پخش خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی