|

پیش بینی هواشناسی امروز سه شنبه 26 اسفند/بارندگی در اکثر مناطق

پیش بینی بارش باران، برف رعدوبرق و وزش باد در اکثر مناطق کشور نسبت به طغیان رودخانه‌ها و وقوع بهمن طی امروز تا پنجشنبه

لینک کوتاه کپی شد

سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش باران، برف رعدوبرق و وزش باد در اکثر مناطق کشور نسبت به طغیان رودخانه‌ها و وقوع بهمن طی امروز تا پنجشنبه هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شهرهای تهران، کرج، اراک و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه با غبار صبحگاهی پیش بینی شده است. امروز در برخی مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های البرز مرکزی بارش‌های پراکنده و خفیف پیش بینی می‌شود.

فردا چهارشنبه 27 اسفند در بیشتر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش‌ پراکنده و در دامنه‌های البرز مرکزی و غرب کشور در برخی ساعات رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پنجشنبه آخر سال در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و برخی مناطق شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی شده که در دامنه‌های البرز مرکزی و غرب کشور این بارش‌ها همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهد بود.

روز جمعه در نیمه شرقی و نوار شمالی بارش پیش بینی می‌شود و از امروز تا روز پنجشنبه روند افزایش تدریجی دما در اکثر مناطق کشور روی می‌دهد.

با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما و امکان ذوب برف به ویژه طی امروز تا آخر هفته احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و وقوع بهمن در ارتفاعات شمال غرب، امتداد رشته کوه البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

پیش بین وضعیت جوی زنجان

کارشناس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: هوای زنجان از بعداز ظهر امروز /سه شنبه ۲۶ اسفند ماه/ در برخی مناطق با وزش باد شدید و بارش های پراکنده باران مواجه خواهد شد.

حسین سلطانی، روز سه شنبه افزود: این بارندگی که به صورت گسترده نخواهد بود حوالی ساعت ۱۷ یا ۱۸ اتفاق خواهد افتاد که به احتمال بسیار با رعد و برق نیز همراه می‌شود.  

وی اظهار داشت: چهارشنبه و پنجشنبه نیز وزش باد نسبتا شدید زنجان را درمی نوردد که سرعت آن در روز پنجشنبه می تواند به ۷۵ کیلومتر در ساعت نیز برسد اما پیش بینی می شود بارش های پراکنده باران تا پایان هفته ادامه یابد.

سلطانی با بیان اینکه میزان دمای فعلی هوای شهر زنجان ۳+ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با میزان دمای ۱ درجه سانتیگراد زیر صفر و گرماب از توابع شهرستان خدابنده نیز با ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقطه این استان گزارش شدند.  

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

پیش بینی وضعیت جوی گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به خروج سامانه بارشی و سرد و استقرار جو پایدار در استان گفت که با افزایش تدریجی دما، این استان تا روز پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۵ درجه گرم‌تر می‌شود.

نوربخش داداشی روز سه‌شنبه اظهار داشت: هر چند در برخی ساعات روز، آسمان گلستان شاهد افزایش ابر خواهد بود اما این پدیده منجر به بارش نشده و پایداری هوا تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: از اواخر وقت روز پنجشنبه، وزش باد از بخش‌های غربی آغاز شده و به مرور همه استان را در بر خواهد گرفت و در پی آن سامانه ناپایدار از روز جمعه وارد گلستان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: با استقرار این سامانه، بارش های رگباری در برخی مناطق گلستان آغاز شده و این بارش ها به احتمال فراوان تا آخرین ساعات سال ۹۹ در استان ادامه خواهد داشت.

بروت دما گلستان در روزهای گذشته و افزایش مصرف گاز سبب کاهش افت فشار و تعطیلی جایگاه های سی ان جی در استان و ایجاد صف های چند کیلومتری خودرو در مسیرهای منتهی به واحد توزیع کننده سوخت طبیعی و مورد استفاده خودروهای دوگانه سوز  شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان همچنین گفت که بارش باران اسفند ماه استان با افزایش ۱۹ درصدی نسبت به مدت متوسط به ۴۸ میلی متر رسید.

استان گلستان دارای ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی