|

محدودیت‌ های جدید طرح جامع کرونایی؛ کدام اصناف از آذر تعطیل می شوند؟

در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان حضور پیدا خواهند کرد، در شهرهای سطح نارنجی نیمی از کارکنان در محل کار حضور خواهند داشت و در شهرهای زرد دو…

لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مصوبات امروز جلسه ستاد و تصویب کلیات طرح جامع مبارزه با کرونا، گفت: این طرح از شنبه اول آذرماه آغاز می شود.

دکتر علیرضا رییسی:

* هر تصمیمی که در ستاد ملی گرفته می‌شود بر این اصول بهداشتی استوار است. با رعایت پروتکل‌ها میزان شیوع بیماری را می‌توان کاهش داد، هرگاه مهمانی و تجمعات شکل می‌گیرد به جایی می‌رسیم که میزان ورودی بیمارستان به وضعیت غیرقابل تحمل می‌رسد و کشورها مجبور می‌شوند در این شرایط محدودیت‌هایی انجام دهند.

* سه هفته پیش در 43 شهرستان محدودیت شدید ایجاد شد و سپس در 46 شهرستان محدودیت ایجاد کردیم، اخیرا طرح جامعی آماده شده که این طرح یک طرح هوشمند و پویا است و بر اساس شاخص‌های بهداشت و درمان و میزان بستری بیماران در شهرستان‌ها تدوین شده است.

* بر این اساس سطح هشدارهایی برای شهرستان‌ها قرار دادیم، سطح هشدار 3، برای شهر قرمز، سطح هشدار دو برای شهر نارنجی و سطح هشدار یک برای شهرهای وضعیت زرد مشخص شده‌اند و متناسب با هروضعیت محدودیت اعمال خواهد شد و حدود دو هفته زمان لازم است تا نتیجه محدودیت‌ها ارزیابی شود.

* (با بیان اینکه هدف اصلی تعطیلی کسب و کار مردم نیست و در برخی اماکن و مشاغل به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها اعمال محدودیت خواهیم کرد): شهرستانی اگر در وضعیت سطح سه یا قرمز قرار گیرد به جز مشاغل ضروری بقیه مشاغل تعطیل خواهند بود، بر اساس ارزیابی اولیه بیش از صد شهر و شهرستان مشمول منطقه قرمز خواهند بود و تهران جزو این شهرهای قرمز است، 150 شهر در سطح دو و نارنجی قرار دارند که محدودیت سطح سه و چهار را شامل می‌شود و 155 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند که در سطح شغلی چهار برای آنها محدودیت ایجاد می‌شود. محدودیت‌ها شامل فعالیت مدارس و فعالیت آموزشگاه‌‌ها، مراسم‌های مذهبی و فرهنگی خواهد بود.

* در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان حضور پیدا خواهند کرد، در شهرهای سطح نارنجی نیمی از کارکنان در محل کار حضور خواهند داشت و در شهرهای زرد دو سوم حضور خواهند یافت و مسوولان ادارات اعلام خواهند کرد که چه تعداد از کارکنان در محل کار حضور داشته باشند.

* در مناطق وضعیت قرمز خودروهای بومی نمی توانند از محل اقامت خود خارج شوند و خودروهای غیر بومی نیز نمی توانند وارد این مناطق شوند.

* زمان اجرای طرح از یکم آذرماه در سطح کشور خواهد بود و چند روز باقی مانده اطلاع رسانی دقیق برای مردم صورت خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی