|

روش پخت کله پاچه خونگی که بازاریا رو میذاره تو جیبش؛ حالا یه کلپچ چرب و خفن بزن بر بدن!

اینجا قراره ترفندای خونگی پختن کله پاچه مرغوب و خوش عطر و طعم عین کلپچ های بیرونی یاد بگیریم و مزه خارق العاده اش رو برای همه موندگار کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
5

شایانیوز- بی شک غذاهای بی شماری در ایران وجود داره که محبوبیت اونا هر چقدر هم باشه، اگه خوب و اصولی پخته نشه، طعمش رو زیر سوال میبره. حالا که ترفندای خونگی برای درست کردن غذاهای مختلف رو یاد گرفتین و از روش نگهداری اونا هم براتون کلی نکته جذاب آوردیم، بهتره یه سری به خوشمزه ترین غذای ایرانی و البته محبوب ترین اون یعنی کله پاچه بزنیم.

اگه شما هم تابحال شده که کله پاچه رو تو خونه درست کردین اما اون طعم کلپچ های بیرونی رو نداشته، پس حتما باید اصول پختن اون رو یاد بگیرین تا بتونین طعم بی نظیرش رو بین المللی کنین. در ادامه قصد داریم ترفند خونگی درست کردن این غذای خوشمزه و جذاب رو بهتون آموزش بدیم. تا پایان با ما همراه باشید:

q

با مواد خوشمزه کننده کله پاچه آشنا شید

مواد کله پاچه که برای 4 نفر مناسبه شامل 1 عدد کله گوسفند، 4 عدد پاچه و 1 پیاز درشته که قراره تا حدی بوی اونا رو بگیره. همچنین از آب لیموترش که اگه تازه باشه خوشمزه تر هم میشه غافل نشین و 5 قاشق غذاخوری از اون رو جدا بذارین تا طعم بهتری رو در نهایت داشته باشین. همچنین 2 عدد چوب دارچین و 2 حبه سیر رو از قلم نندازین. 2/1 قاشق چای خوری زنجبیل به همراه نمک و فلفل و زردچوبه رو هم مدنظر داشته باشین تا به طعم فوق العاده کله پاچه حسی ناب رو هدیه بدین.

e

مراحل پختن کله پاچه گوسفندی

1. ابتدا توی قابلمه ای که قصد دارین کله پاچه رو توش بپزین، پیاز رو خرد کرده و به خوبی تفت بدین تا جایی که از اون سنگینی پیاز گرفته شه. بعد از اون سیر رو رنده کرده و با پیاز مخلوط کنین. برای اینکه تاثیری که از سیر میخوایم رو دریافت کنیم تا یکی دو دقیقه اجازه بدین سیر تفت بخوره و بعد از اون سراغ مراحل بعدی برین.

2. حالا نوبت میرسه به اضافه کردن چاشنی هایی مثل زنجبیل، چوب دارچین، فلفل سیاه و زردچوبه که قراره رنگ و لعاب تازه ای به کله پاچه بدن. برای اینکه عطر ابتدایی ادویه ها از بین برن، یه دقیقه اونا رو هم تفت بدین. حالا به آرومی کله پاچه رو توی قابلمه قرار بدین. اما برای اینکه کله پاچه پخته شه بی تردید نیاز به آب هم خواهد بود. اگه میخواین خیلی راحت و به دور از اندازه گیری های معمول آب رو به کله پاچه اضافه کنین، پس بدونین که باید آب رو به اندازه ای تو قابلمه بریزین که از سطح کله پاچه بالاتر بیاد.

3. زمانی که آب جوشید و کف هایی روی اون رو فرا گرفت، باید این کف های ایجاد شده رو دور بریزین. این کار سبب خواهد شد که بوی زهم کله پاچه موقع خوردن اون به هیچ عنوان به مشام نرسه. وقتی دیگه تمام کف ها رو از روی آب برداشتین، شعله رو روی کمترین حالت ممکن قرار بدین. باید 8 ساعت منتظر بمونین که کله پاچه در کمال آرامش بپزه و روغن بندازه.

4. وقتی که کله پاچه به طور کامل پخت، تمام آب موجود در قابلمه رو از صافی رد کنین تا زلال و خوشرنگ به نظر بیاد. بعد دوباره اونو به کله پاچه اضافه میکنیم تا 20 دقیقه دیگه با کلپچ بپزه و روغن انداختنش رو ببینین. حالا دیگه کله پاچه تون پخته و میتونین در کنار ترشی و پیاز از طعم خارق العاده اش لذت ببرین.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی