|

ترفندای خونگی رفع لکه رطوبت دیوار؛ اینجوری با سرعت برق و باد به دیوار خونت صفا بده

اینجا قراره ترفندای خونگی رفع رطوبت دیوار رو یاد بگیرین و به زیباتر شدن محیط داخلی خونتون کمک کنین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا که داره پاییز و فصل بارون کم کم از راه میرسه یکی از مهم ترین معضلاتی که تو هر خونه ای باشی باهاش سروکار داری، رطوبت زدن دیواراس. بسیاری از خونه های خوشگل با دکوراسیون شیک و پیک تو روزای بارونی میشن عین یه کلبه قدیمی درب و داغون و تمام زیبایی هاشون از بین میره. شما تابحال با ترفندای خونگی زیادی واسه تمیز کردن لوازم آشپزخونه و لکه بری مبل و قالی یاد گرفتین. اما بی تردید نباید از جذابیت دیوارهای خونتون هم غافل شید.

این رطوبت های بدشکل و نافرم به قدری قدرتمندن که میتونن از کاغذدیواری های خونه هم رد شن و کل زیبایی خونه رو تحت الشعاع قرار بدن. با ما همراه باشید تا با روش های خونگی و خیلی سریع بریم به جنگ هر چی که میخواد جذبایت خونه شما رو از بین ببره.

q

از تهویه مناسب خونه غافل نشین!

وجود رطوبت روی دیوارهای یه خونه تنها منجر به زشت شدن نمای داخلی اون نمیشه. بلکه مشکلات بسیار زیادی مثل بوی بد، بیماری و مشکلات تنفسی هم به وجود میاره. واسه همین اولین روشی که برای از بین بردن این مشکل توصیه می کنیم حتما انجامش بدین، استفاده از یه تهویه مناسب برای رفع بوی بد رطوبته. همچنین وجود تهویه خوب و گردش هوای مناسب در خونه باعث میشه تا دیگه دیوار با این معضل مواجه نشه. به همین دلیل با باز گذاشتن گهگدار پنجره از بروز ررطوبت و نم گرفتگی دیوارها جلوگیری کنین.

ff

با سرکه برو به جنگ هر چی رطوبته!

وجود رطوبت روی دیوار هر خونه ای به مرور زمان قارچ ها و کپک هایی زیادی در ظاهر پذیرایی خونه به وجود میاره که میتونن علاوه بر بوی بد، بیماری های بسیاری رو باعث بشن. از اونجایی که سرکه سالیان ساله دشمن هر چی قارچ و کپکه، پس بهتره از اون واسه رفع رطوبت دیوارها کمک بگیرین. بدین منظور مقداری از سرکه رو بریزین روی دستمال یا پارچه مناسب و بعد از اینکه از خشک شدن دیوارها به کمک تهویه مناسب خلاص شدین، حالا با همون دستمال آغشته به سرکه روی لکه های باقی مونده به آرامی بکشین. حواستون باشه دستمال رو روی لکه ها رفت و برگشت نکشین، چون این کار باعث میشه رطوبت به دیوارهای دیگه ساختمون هم سرایت کنه!

dd

معجزه وایتکس برای رطوبت زدایی دیوار!

یکی دیگه از روش های بسیار جالب که میشه باهاش از شر هر چی لکه بدفرم رطوبت روی دیواره، رهایی یافت استفاده از وایتکسِ. برای دیدن معجزه وایتکس برای رفع لکه های رطوبت دیوار، یه پیمانه از وایتکس رو توی 4 لیتر آب بریزین. بعد از این کار دستمال مناسبی رو با محلول به دست اومده نمدار کنین و بعد روی لکه های برجای مونده از رطوبت بکشین. این کار رو تا جایی ادامه بدین که به طور کامل لکه های تیره و بدفرم رطوبت از بین برن.

dg

تا جوش شیرین داری، غصه رطوبت روی دیوارو نخور!

یکی دیگه از موادی که میشه به راحتی باهاش لکه های سیاه رنگ رطوبت رو از روی دیوار برداشت، جوش شیرینه. جوش شیرین جزو اون دسته از ماده های شوینده خونگی هست که میشه باهاش هر لکه ای رو از بین برد. برای این کار یه قاشق جوش شیرین رو با یه لیوان آب مخلوط کنین. سپس با یه دستمال مناسب که آغشته به ترکیب به دست اومده شده لکه ها رو به طور کامل از بین ببرین.

d

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی