|

ترفندای خونگی تمیز کردن درز پنجره؛ اینجوری به پنجره خونت یه صفای درست و حسابی بده

اینجا قراره ترفندای خونگی تمیز کردن درز پنجره از هر گونه آلودگی و گرد و خاک رو یاد بگیریم و به پنجره هاتون یه صفایی بدین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی زیادی یاد گرفتین که از تمیز کردن هود تا خوشبو کردن سینک رو شامل میشه. اما تا حالا شده یهویی برین کنار پنجره و بخواین به فضای زیبای بیرون نگاه کنید، بعد به طور ناگهانی با حجم زیادی از گرد و خاک و آلودگی در درز پنجره روبه رو شید و فک کنین کل زحمت هایی که برای تمیزی خونتون کشیدین، رسما به باد رفته؟!!! بسیاری از خانوم های خونه دار دوست دارن ریز به ریز خونشون همیشه تر و تمیز عین دسته گل باشه، اما برای بعضی مشکلات مثل همین ذرات گرد و خاکی که تو درز پنجره جا خوش کردن، راه حلی پیدا نمیکنن.

یکی از سخت ترین قسمت های هر خونه ای که تمیز کردنش کلی تایم میبره و آدمو خسته میکنه، درزای پنجره است. شیارهای باریک جدار پنجره ها جوری هستن که نه میشه اونا رو با دست تمیز کرد و نه با هیچ دستمال یا پارچه خاصی. چون هر چقدر هم که دستمال رو خیس کنین و تو جدار بکشین، باز یه قسمت هاییش هست که هنوز تمیز نشده.

حالا که فصل سرد کم کم داره از راه میرسه، بهترین زمان ممکنه برای اینکه بتونین یه صفایی به پنجره هاتون بدین. اینجاست که پای شوینده های خونگی همیشه در صحنه میاد وسط و با چند تا حرکت ساده عین آب خوردن یه پنجره شیک و درخشان رو به شما تحویل میده. اینجا قراره سریعترین و بهترین روش های تمیز کردن درز پنجره رو یاد بگیریم. با ما همراه باشید:

w

تو قدم اول یه وسیله تمیز کننده جذاب بساز!

اگر لکه ها و آلودگی های برجای مونده روی درز پنجره مدت زیادی هست که جا خوش کردن اونجا و به این راحتیا هم قرار نیست از بین برن، پس باید دنبال یه راه حل بهتر باشید. برای این کار توصیه ما استفاده از یه اسکاچ یا اسفنجه ولی از اونجایی که هیچ کدوم از این دوتا به راحتی نمیتونه وارد درز پنجره بشه، باید اون رو به اندازه جداره پنجره در بیارین.

برای این کار اسکاچ رو روی جدار قرار بدین و با ماژیک به همون اندازه ای که اسکاچ دقیقا میتونه وارد درز پنجره بشه علامت بزنین. اکنون با قیچی اسکاچ رو از همون قسمت تیکه کنین. حالا یه وسیله تمیز کننده فوق العاده برای تمیز کردن درز پنجره خواهید داشت.

fd

حالا با یه ترکیب خفن به جنگ آلودگی های درز پنجره برو!

یکی از روش هایی که میشه باهاش درز پنجره ها رو برق انداخت، بی تردید جوش شیرین به همراه سرکه است. سرکه جزو مواد اسیدی و یه ضدعفونی کننده فوق العاده به حساب میاد. حالا تصور کنین که این ماده بی نظیر رو با جوش شیرین ترکیب کنین، ببینین چی میشه. برای تمیز کردن درز پنجره باه کمک جوش شیرین ابتدا یکم از پودر اون رو توی شیارهای پنجره بریزین.

بعد از این کار سرکه سفید رو به کمک یک افشانه روی درزهای پنجره بپاشید. اگر پنجرتون کشوییه، باید سرکه رو روی ریل های اون اسپری کنید. سپس اجازه بدین تا سرکه و جوش شیرین به مدت 5 دقیقه باقی بمونن و بعد با یه مسواک یا با همون وسیله جذابی که ساختین تو مرحله قبلی، جداره ها و درزهای پنجره رو تمیز کنین و از جذابیتش لذت ببرین.

a

s

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی