|

ترفندای تمیز کردن عینک طبی؛ با چند حرکت ساده عینکتو از نو بساز و اونو به شفافی آینه کن

اینجا قراره ترفندای تمیز کردن شیشه عینک طبی رو با اصول درستش یاد بگیرین و شفافیت دوباره ای به چشم هاتون ببخشین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در زندگی بسیاری از خانوما و آقایون عینک عضو فوق العاده حیاتی به شمار میاد و برای همین از این وسیله به عنوان یه چشم زاپاس یاد میکنن که همیشه باید تر و تمیز باشه. البته خیلیا هستن که فقط و فقط به عینک باکلاسشون یعنی عینک آفتابی توجه میکنن و مدام در حال تمیز کردن اون هستن که البته بهتره بدونین تمیز کردن هر عینکی قلق خاص خودش رو میطلبه و باید با ملایمت تمام با عینک هاتون برخورد کنین. عینک طبی نیز مثل عینک آفتابی در ظاهرتون بسیار اهمیت داره و باید تمیزیش رو مدنظر قرار بدین. در این مقاله قصد داریم روش صحیح تمیز کردن عینک طبی رو به شما آموزش بدیم تا ظاهری بی همتا براتون بسازیم!

ew

از دستمال مخصوص تمیز کردن عینک غافل نشو!

از اونجایی که عینک طبی رو روزانه باهاش سروکار دارین، پس باید تمیزیش هم براتون در اولویت باشه. شاید تابحال دیده باشین زمانی که عینک طبی رو میخرین، معمولا در کنارش بهتون یه دستمال مخصوص میدن. اما خیلی از شما بعد از اینکه این دستمال رو گرفتین بدون اینکه به اهمیت حضورش واقف باشین، میندازینش یه گوشه ای و تصمیم میگیرین از وسایل دیگه ای مثل دستمال کاغذی یا حتی لباستون برای تمیز کردن عینک طبی کمک بگیرین.

بهتره بدونین آسیبی که این روش تمیز کردن به عینکتون وارد میکنه هیچ جوره قابل جبران نیست. چونکه باعث بروز خط و خش روی شیشه عینک میشه و هیچ جوره هم ممکن نیست از شر این خط و خش ها راحت شد. پس یادتون باشه برای تمیز کردن شیشه های عینکتون حتما از دستمال های میکروفایبری مخصوص استفاده کنین.

a

استفاده از هر چیزی غیر از اسپری عینک ممنوع!

یکی دیگه از مواردی که باید موقع تمیز کردن عینک مدنظر قرار داد، اینه که حتما برای خیس کردن شیشه ها و لکه بری اون از اسپری مخصوص عینک استفاده کنین. از اونجایی که این روزا اغلب مردم برای تمیز کردن عینک هاشون از آب یا ها کردن استفاده میکنن و حسابی هم از این قضیه راضی هستن، خیلیا رو برای استفاده از اسپری عینک منصرف میکنن. اما بهتره بدونین آب یا این مدل ترفندای مَن درآوردی میتونه به عدسی عینک نسازه و خطراتی برای دید بهتر شما داشته باشه.

sa

یه محلول تمیزکننده خونگی بسازین!

حالا ممکنه در شرایطی باشین که دسترسی به اسپری عینک چندان براتون آسون نباشه. در این موارد بهترین راه اینه که خودتون دست به کار شین و با استفاده از موادی که همیشه در دسترستون هست، یه تمیز کننده عینک خفن بسازین. بدین منظور کافیه چند تا قطره از مایع ظرفشویی رو بریزین روی شیشه عینکتون و با استفاده از انگشتان دستتون مایع ظرفشویی رو روی شیشه عینک بمالین. حالا با استفاده از آب گرم شیشه عینک رو بشورین و البته با آرامش کامل این کارو انجام بدین تا جایی که چربی یا هر گونه آلودگی باشه، از بین بره.  

sd

xz

پدهای عینکت رو اینطوری تمیز کن!

حواستون باشه موقع تمیز کردن شیشه عینک اصلا از پاک کردن قسمت هایی از اون که روی بینی قرار میگیره، غافل نشید. زیرا این بخش ها محل مناسبی برای تجمع چربی های روی بینی هستن و میتونن به مرور زمان باعث بروز جوش روی بینیتون بشه. واسه این کار مسواک رو توی آب گرم و مایع ظرفشویی بکنین و بیرون بیارین و به آرومی روی پدهای عینک بکشین تا به طور کامل تمام آلودگی ها و چربی هاش از بین برن!

ddf

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی