|

خوشگل خانم اگه دنبال استایل جذابی ست کردن مانتوی بنفش یاد بگیر؛ کلی ترکیب خفن

بنفش جزء رنگ های لوکس و اشرافیست که زمانی فقط توسط اقشار ثروتمند استفاده میشد چرا که فرآیند تولیدش بسیار سخت و هزینه بر بود.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- بنفش یکی از زیباترین رنگ ها در طبیعتِ که حس شک بودن رو القاء میکنه. این رنگ جذاب از ترکیب قرمز و آبی به دست می‌یاد و بسته به این که چه درصدی از قرمز یا آبی با هم ترکیب بشن تنالیته‌ها و طیف‌های مختلفی از بنفش حاصل میشه.

بنفش از اون رنگ هاییست که در تمامی فصول سال میشه پوشیدش و استایل های زیبایی باهاش خلق کرد. اما به طور کلی تنالیته‌های سرد‌تر که بیشتر به سمت آبی تمایل دارن برای فصول گرم سال و بنفش‌های گرم که به سمت قرمز میرن برای فصل‌های سرد سال ترکیب ایده آلی هستند.

از بنفش به عنوان یک رنگ سلطنتی یاد میشه میدونید چرا؟ زمانی این رنگ تنها توسط قشر ثروتمند و اشراف استفاده میشد. دلیل این امر تولید دشوار پارچه های این رنگی بود. برای تهیه رنگ بنفش از گونه ای حلزون دریایی به نام برندریس که خیلی نادر بود استفاده میشد. برای به دست آوردن رنگ بنفش پوسته حلزون رو می شکافتند و مواد مخاطی تولید کننده رنگ بنفش را از آن استخراج می‌کردند. برای ساخت یک اونس از این پالت رنگی؛ به یک میلیون حلزون احتیاج بود.

IMG

اگه میخواین با مانتوی بنفش یه استایل خیلی شیک و خوشگل واسه خودتون بسازید باید نکاتی رو به شرح ذیل رعایت کنید:

بنفش متناسب با رنگ پوستتون رو انتخاب کنید

هماهنگی رنگ پوست با تنالیته‌ رنگ بنفش از مواردیست که باید در استایل با این رنگ بهش دقت کنید. اگر تناژ پوست شما به سمت رنگ‌های گرم میره و گندمی یا برنزه هستید تناژهای بنفش سرد بیشتر بهتون می‌یاد به خصوص طیف رنگی نیلی. اگر پوستی سفید و روشن با تنالیته رنگ‌های سرد دارید بنفش های گرم‌تر مانند ارغوانی براتون مناسب تره.

IM

بنفش رو با این رنگ ها ست کنید

اگه یه مانتوی بنفش دارید و میخواین بقیه آیتم ها رو باهاش ست کنید اصلا نگران نباشید چون ست کردن لباس بنفش با توجه به طیف رنگی گسترده ای که داره خیلی سخت نیست. به گزارش شایانیوز علاوه بر سفید و مشکی بنفش با رنگ هایی مثل زرد، صورتی، طوسی، آبی، سبز و قرمز هارمونی جذابی رو ایجاد میکنه.

d

مکمل های بنفش رو درست انتخاب کنید

بنفش طیف گسترده ای از رنگ ها از بادمجانی تا یاسی روشن رو شامل میشه. هر چه در این طیف به سمت تناژ تیره پیش بریم، مکمل هاش روشن‌تر میشه به طوری که رنگ زرد رو معمولا به عنوان مچ اصلی بادمجانی می‌بینیم که ترکیب فوق العاده ای در کنار یکدیگر می‌سازند.

d

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​ 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی