|

طرز تهیه سالاد مرغ مخلوط؛ یه جذابِ خوشمزه با کلی سبزیجات مفید

سالاد مرغ و کلم یه سالاد جذابِ که با مرغ، تخم مرغ، سیب زمینی، کلم، پیاز، لوبیا چیتی، فلفل دلمه ای، زیتون، پیازچه و یه سری چاشنی تهیه میشه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- سالاد ها یکی از محبوب ترین و متنوع ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که اغلب از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آبلیمو، آبغوره و ... تشکیل می شوند که معمولا به صورت سرد سرو می شوند و ممکن است علاوه بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، سیب زمینی، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و ... نیز به آن ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی آن ها بیشتر می شود و می توان به عنوان غذای اصلی نیز آن ها را میل کرد.

امروز آموزش سالاد مرغ مخلوط را در نظر گرفته ایم این سالاد بسیار خوشمزه است و طرز تهیه آن هم خیلی ساده است بنابراین می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید و در کنار خانواده و دوستان از خوردن آن لذت ببرید. 

مواد اولیه لازم برای تهیه سالاد مرغ مخلوط برای 4 نفر

فیله مرغ نواری خرد شده 2 پیمانه

پیاز 1 عدد

سیر رنده شده 1 عدد

زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری

سیب زمینی متوسط 2 عدد

تخم مرغ 2 عدد

لوبیا چیتی 1 پیمانه

فلفل دلمه ای سبز 1 عدد کوچک

کلم نواری خرد شده 1 پیمانه

زیتون 1/2 پیمانه

پیازچه خرد شده 1/2 پیمانه

مغز گردو 1/2 پیمانه

پیاز بنفش 1 عدد کوچک

سس مایونز 5 قاشق غذاخوری

شوید تازه 2 قاشق غذاخوری

پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری

روغن زیتون به میزان لازم

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

فلفل قرمز به میزان لازم

آبلیموی تازه به میزان لازم

Lemongrass-Poached-Chicken-With-Cabbage-Slaw

طرز تهیه سالاد مرغ مخلوط

1- سینه مرغ را با 1 عدد سیر رنده شده + نمک + فلفل سیاه + فلفل قرمز + پیاز خلال شده + زعفران دم کرده + روغن مایع مزه دار کنید این مواد را در ظرف در بسته بریزید و به مدت 4 ساعت در یخچال استراحت دهید سپس مقداری روغن در تابه بریزید و فیله ها را سرخ کنید.

2- برای خرد کردن کلم برای اینکه برش‌ها یک دست و تمیز در بیاید و در نهایت سالاد زیبایی داشته باشید ابتدا قسمت‌های انتهایی کلم برگ را جدا کنید سپس دور تا دور مغز کلم را با چاقویی تیز برش بزنید بعد مغز کلم را خارج کنید در مرحله بعد برگ‌های کلم را جدا کنید و برگ ها رو به صورت لوله‌ای بپیچانید و آن ها را خرد کنید. ( برای از بین بردن بوی بد کلم وقتی آن را خرد کردید به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب یخ بریزید بعد داخل صافی بریزید و اجازه دهید آب آن کشیده شود با این ترفند بوی بد کلم از بین می‌رود.)

U3x4nIiFRfD2dmX9bkxigDY3aa9prXEULMDtqLxK.jpeg_512X512X70

3- لوبیا چیتی را از 24 ساعت قبل با آب سرد خیس کنید چند بار آب آن را عوض کنید سپس بپزید. سیب زمینی و تخم مرغ را آبپز کنید آن ها را به صورت نگینی خرد کنید. (وقتی سیب زمینی را پختید باید بگذارید خنک شود بعد سس را بهش اضافه کنید چون اگر سیب زمینی داغ باشد سس به خرد آن می‌رود و باعث می‌شود شما فکر کنید که سس کم است در نتیجه سس بیشتری اضافه کنید اضافه کردن بیش از حد سس باعث شل شدن بافت سالاد می‌شود.)

پیازچه ها را ساطوری کنید پیاز و فلفل دلمه ای را هم به صورت خلالی خرد کنید گردو‌ها را هم از چند ساعت قبل در آب خیس کنید بعد پوست آن‌ها را جدا کنید اگر گردو را با پوست اضافه کنید ممکن است سالاد کمی تلخ شود. 

4- در نهایت همه مواد را داخل ظرفی مناسب با هم مخلوط کنید. برای تهیه سس سالاد سس مایونز + روغن زیتون + نمک + فلفل + آبلیمو + شوید تازه + پودر سیر را با هم ترکیب کنید و به مواد اضافه کنید. به گزارش شایانیوز سالاد را حداقل ۳ ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه‌ها کاملا به خرد هم بروند. به این نکته توجه داشته باشید که هر قدر میزان استراحت سالاد در یخچال بیشتر باشد در نهایت سالاد خوشمزه تری خواهید داشت.

coconut-lemongrass-chicken-salad-1980x1320-129715-1

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی