|

جا نداری واسه دو دست مبل؟ / مبلمان کلاسیک کارتو راحت کرده هم راحتیه واست هم استیل

اگر قصد خرید مبلمان رو دارید اما نمیدونید کدوم سبک میتونه دو کاره باشه و هم جای استیل رو بگیره هم راحتی، مبلمان کلاسیک رو پیشنهاد میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- میشه گفت مبلمان اصلی ترین قسمت دکوراسیون هر خونه ای هستش که مهمه چه مدلی و چه رنگی انتخاب بشه. مبلمان به ماننده هر وسیله دیگه ای انواع و سبک های مختلفی داره که خب مثلا مبلمان کلاسیک یکی از محبوب تریناشه. بی شک هر چیزی یه محبوب ترین داره که باب میل عموم قرار میگیره و یه مدل خاص تر یا ساده تر داره که  کسی دوستش ندار و یه جورایی سلیقه عموم نیست.

مبلمان کلاسیک از اون دست مبل هایی محسوب میشه که خیلیا دوستش دارند چرا که اصلا تو ذات این سبک مبل اینه که به هر سبک دکوراسیونی هم بیاد و اینجوریاست که مورد توجه قرار میگیره. مبل های کلاسیک در اصل مربوط به کشور های اروپایی میشن و بعد از اروپا کم کم در کشور های آسیایی طرفداران خود را پیدا کرد. شاید براتون سوال شده باشه که مگه ای سبک چجوریاست و چه ویژگی هایی داره که انقدر ازش تعریف می کنیم که خب باید بگیم کافیه تا با ادامه مطلب ما همراه باشید تا با این سبک مبلمان بیشتر آشنا بشید.

مبلمان کلاسیک

مبل کلاسیک چ ویژگی هایی داره

خب مبلمان به دو دسته استیل و راحتی تقسیم میشن که مبلمان کلاسیک هر دوی اونها رو در خود جای داده و تلفیقی موین این دو سبک مبل می باشد. اصلال یکی از دلیلایی که انقدر طرفدار داره همین موضوعه و یه جورایی این مبلمان شیک بر پایه نظم، تقارن و البته تعادل ساخته شده. 

طراحی‌های قدیمی و آنتیک، ترکیبات متقارن، اشکال و خطوط هندسی منظم، نقوش حکاکی شدهT مواد طبیعی گرون و شیک و همچنین رنگ‌ هایی با الهام از طبیعت نیز مِن جمله ویژگی‌ های بارز مبلمان کلاسیک هستند. 

مبلمان کلاسیک

ظرافت مبلمان کلاسیک به چه شکله؟

در واقع مبلمان کلاسیک رو میتونیم یکی از ظریف ترین مبل ها خطاب کنیم. ناگفته نمونه که در این جا ظرافت به معنای ضعیف بودن نیست و اونچه که مشخصه اینه که ظرافت تو ملمان کلاسیک یعنی هماهنگی تک تک اعضا. فرم کلی بدنه، رنگ و نوع پوشش و البته نقش و نوع پارچه ای که در این سبک مبلمان استفاده با نهایت دقت و هماهنگی رو داشته باشه. بله بایدیه! شاید اصلا از معیار هایی که مبل کلاسیک رو از مبلمان دیگر متمایز میکنه همین ظرافت تو طراحی و انتخاب باشه که زیبایی به شدت خیره کننده‌ ای به این سبک مبلمان میبخشه.

مبلمان کلاسیک

چوب مبل کلاسیک

خب همونطور که از ظاهر مبل کلاسیک مشخص و واضحه، چوب تنها عنصریه که تو ساخت اسکلت مبلمان کلاسیک استفاده میشه. مبلمان کلاسیک از دست چوب‌ های گران‌ بهایی مثل راش، فندق، گردو و چنار که خیلی مقاوم و محکم هستند استفاده میشه. توجه کنید که تو ساخت و تولید این مبلمان هیچ وقت از چوب‌ های ام دی اف، ملامینه یا چوب روس استفاده نمیشه چرا چون این چوب‌ ها قابلیت منبت‌ کاری و طرح پذیری آنچنانی ندارند و خب به درد مبلمان کلاسیک نمیخورند.

جالبه که بدونید هرچی رنگ چوب تیره تر باشه نشون دهنده کیفیت و دوام بیشتره اون چوبه.

مبلمان کلاسیک

منبت کاری مبلمان کلاسیک چه خوبه

اگر مبلمانی رو دیدین که منبت کاری های پیچیده با طراحی های ظریف و ریزه کاری های خیلی دقیق داره، بدونید که اون مبل مبلمان کلاسیک هستش. معمولا این منبت‌ کاری و کنده‌ کاری ها برای دسته‌ ها و پایه‌ و تاج مبل در نظر گرفته میشه و حس لوکس و خوشگلی رو به مبلمان کلاسیک اضافه میکنه. این منبت‌ کاری‌ ها همیشه کار دست هستند و همین باعث میشه که قیمت مبلمان کلاسیک گرون بشه. این جزئیات معمولا پیچیده می باشند ولی با این حال هارمونی و توازن خاصی بینشون برقراره که ترکیب هنری منحصر بفردی رو میسازند.

مبلمان کلاسیک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی