|

ضیافت طعم و مزه رو با پخت باقالی پلو با مرغ تکمیل کن / روش پخت ساده و اصیل

یکی از غذاهای جذاب و سنتی ایرونی، باقالی پلو با مرغه که برای مهمونی ها هم بسیار مناسبه. در این مقاله طرز تهیه این غذای خوشمزه رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعضی غذاها رد پای پر رنگی در خاطرات ما ایرونی ها دارن. غذاهایی مثل آبگوشت یا کتلت که خونه مادربزرگ هامون رو به یادمون میاره. باقالی پلو با ماهیچه که مهمونی های مهم و باشکوه رو تداعی می کنه و آبدوغ خیار که ظهر تابستون روزای خوب کودکی رو برامون زنده می کنه. یکی دیگه از غذاهای جذاب و سنتی ایرونی، باقالی پلو با مرغه که برای مهمونی ها و دورهمی ها هم بسیار مناسب و لذیذه. در این مقاله طرز تهیه این غذای خوشمزه رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

baghalipolo-morgh6

مواد لازم برای پخت باقالی پلو با مرغ

برنج 4 پیمانه

باقالی 4 پیمانه

ران مرغ 4 عدد

پیاز دو عدد

کره به میزان لازم

شوید خشک 4 قاشق غذاخوری

پودر سیر یک قاشق چایخوری

پاپریکا یک قاشق چایخوری

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

این مقدار مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون باقالی پلو با مرغ بپزی، این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

baghalipolo-morgh5

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ

مرحله اول

داخل قابلمه مناسب آب می ریزیم، اون رو روی حرارت گاز می ذاریم و اجازه میدیم جوش بیاد. باقالی ها رو که پوست گرفتیم و دو نیمه کردیم همراه کمی نمک داخل آبجوش می ریزیم. ده دقیقه که جوشید، برنج شسته شده و یک ساعت خیس خورده رو داخل قابلمه ریخته و بعد از حدود 7، 8 دقیقه آبکش می کنیم.

مرحله دوم

پودر سیر و شوید خشک رو داخل آبکش به مخلوط برنج و باقالی اضافه کرده و با تکون دادن سبد اونا رو زیر و رو و مخلوط می کنیم.

baghalipolo-morgh3

مرحله سوم

کف قابلمه مقداری روغن می ریزیم و می ذاریم داغ بشه. سیب زمینی های حلقه شده رو کف قابلمه می چینیم و مخلوط برنج و شوید و باقالی رو می ریزیم داخل قابلمه و به مدت 45 دقیقه دم می کنیم. حدود 10 دقیقه شعله رو متوسط می ذاریم تا ته دیگ برشته بشه. در اواخر دم کشیدن پلو، چند تکه کوچیک کره روی پلو می ذاریم که عطر خوبی به غذا میده.

مرحله چهارم

برای درست کردن مرغ ها، پیازها رو نگینی خرد می کنیم و داخل ماهیتابه با کمی روغن تفت میدیم. پاپریکا، نمک و فلفل رو هم اضافه می کنیم و تفت می دیم. 5 دقیقه بعد، مرغ ها رو اضافه می کنیم و روش زعفرون دم کرده می ریزیم، در ماهیتابه رو می بندیم و 15 دقیقه زمان میدیم. سپس مرغ ها رو برمی گردونیم و 15 دقیقه دیگه هم می ذاریم سمت دیگه مرغ ها تفت بخوره. کمی آب می ریزیم و اجازه میدیم تا مرغ ها به مدت یک ساعت پخته بشن.

baghalipolo-morgh8

مرحله پنجم

از پیازهای کاراملی شده داخل قابلمه مرغ، مقداری برداشته و کف ظرف سرو می ریزیم، روی اون یه ران مرغ پخته می ذاریم و یه کفگیر از باقالی پلو و یکی دو حلقه ته دیگ سیب زمینی رو کنارش می ریزیم. باقالی پلو با مرغ ما حاضره و می تونیم اون رو با سالاد شیرازی یا ترشی نوش جان کنیم.

baghalipolo-morgh1

در این مقاله رز تهیه باقالی پلو با مرغ رو بهتون آموزش دادیم که امیدواریم درست کنین و از خوردنش در کنار عزیزانتون لذت ببرید. اگر به آشپزی علاقمندین اینجا دستور پخت انواع غذاها رو می تونید ببینید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی