|

طرز تهیه سالاد نخود با مرغ / طعم متفاوت و عالی این سالاد مقوی رو از دست نده!

توی این مقاله طرز تهیه سالاد نخود با مرغ و سس مخصوصش رو یاد میگیری که به خاطر خواص بی نظیر نخود، از ارزش غذایی بالایی برخورداره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سالادها دنیایی از طعم و رنگ و مزه هستن و با تنوع بی نظیرشون و خلاقیتی که میشه در تهیه اونها به خرج داد، از محبوبیت خیلی زیادی در تمام دنیا برخوردارن. جالبه بدونی برای درست کردن یه سالاد خوشمزه و عالی نیازی به دستور پخت خاصی نیست و تو میتونی با کمی ذوق و سلیقه، از مواد اولیه ای که در دسترست داری، سالادی درست کنی که نه فقط یه سالاد ساده که حتی یه غذای کامل و پر خاصیت باشه. سالاد سزار، سالاد الویه و سالاد ماکارونی از انواع سالادهای معروف تر هستن که به تنهایی میتونن یه ناهار یا شام خوشمزه باشن. توی این مقاله میخوام طرز تهیه سالاد نخود با مرغ و سس مخصوصش رو بهت آموزش بدم که به خاطر خواص بی نظیر نخود، از ارزش غذایی بالایی برخورداره و در عین حال رژیمی و سالم هم هست. این رسپی عالی رو از دست نده!

saladd7

مواد لازم برای تهیه سالاد نخود با مرغ

سینه مرغ نصف یک عدد

نخود پخته یک لیوان

ذرت پخته نصف لیوان

کاهو یک بوته

سیر ۲ حبه

پیازچه ۳ ساقه

شوید تازه ۲ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و زردچوبه به میزان لازم

مغز گردو به میزان دلخواه

روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری

saladd3

مواد لازم برای تهیه سس سالاد

سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری

سس خردل یک قاشق مرباخوری

روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری

آبلیمو تازه نصف فنجان

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

saladd2

طرز تهیه سالاد نخود با مرغ

مرحله اول

سینه مرغ رو همراه با سیر، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و یک لیوان آب داخل یک قابلمه بریزید. قابلمه رو روی حرارت اجاق گاز بذارید تا سینه مرغ کاملا بپزه. سپس سینه مرغ پخته شده رو از قابلمه خارج کرده و وقتی کاملا خنک شد، با یک چاقوی تیز خرد کنید یا در صورت تمایل اون رو ریش ریش کنید.

مرحله دوم

کاهو رو بشویید و خرد کنید. سپس داخل ظرف سرو سالاد بریزید. سینه مرغ خرد شده، ذرت پخته شده، پیازچه و شوید خرد شده رو به کاهوی خرد شده اضافه کنید.

saladd1

مرحله سوم

نخود پخته شده و گردوی خرد شده رو داخل کمی روغن زیتون مقداری تفت بدید، پودر پاپریکا روی اون بریزید و به ظرف سالاد اضافه کنید.

مرحله چهارم

برای تهیه سس سالاد نخود و مرغ، سس مایونز، سس خردل، روغن زیتون، آبلیموی تازه، نمک و فلفل سیاه رو داخل یک ظرف گود کاملا مخلوط کنید تا یکدست بشه. سس رو به سالاد اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید. نوش جان.

saladd5

در این مقاله طرز تهیه یه سالاد خوشمزه و مقوی رو بهتون آموزش دادیم که مزه متفاوت و خوبی داره. امیدواریم امتحان کنید و خوشتون بیاد. اگر به آشپزی کردن علاقه دارید، اینجا دستورهای غذایی خیلی متنوعی هست که می تونید استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی