|

طرز تهیه لازانیا گوشت و سبزیجات/ یه غذای پر و پیمون که گوشت میشه به تنت از بس خوشمزست

لازانیا یکی از غذاهای فرنگیه که حسابی محبوبه و به شکل های مختلف درست میشه. در این مقاله یکی از بهترین دستورهای پخت لازانیا رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای فرنگی در کنار غذاهای سنتی ایرونی، ترکیب خوبی هستن تا برنامه غذایی ما از یکنواختی در بیاد و طعم و مزه های متنوع رو تجربه کنیم. همونقدر که خورش قورمه سبزی خوشمزه ست، پیتزا هم میتونه جذاب باشه. به اندازه ای که کوفته تبریزی به آدم می چسبه، پاستا هم میتونه هیجان انگیز باشه. غذاهای فرنگی زیادی هستن که بین ایرونی ها پر طرفدارن و تو هر خونه و رستورانی میشه انواعشون رو دید. لازانیا یکی از همین غذاهای فرنگیه که حسابی محبوبه و به شکل های مختلف و با مواد اولیه گوناگون درست میشه. در این مقاله یکی از بهترین دستورهای پخت لازانیا رو بهتون آموزش میدیم که با گوشت و سبزیجات درست میشه و بسیار خوش طعمه. پس از دستش ندید.

lazaniaa7

مواد لازم برای تهیه لازانیا گوشت و سبزیجات

گوشت چرخ کرده 300 گرم

پیاز یک عدد

تره فرنگی یک عدد

سیر 3 حبه

هویج کوچک یک عدد

فلفل دلمه ای یک عدد

قارچ 7 عدد

ساقه کرفس یک عدد

گوجه فرنگی پوره شده یک لیتر

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

پنیز موزارلا به میزان دلخواه

پنیر پیتزا رنده شده به میزان دلخواه

نمک و زردچوبه از هرکدام یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری

پاپریکا، اورگانو از هر کدام یک قاشق مرباخوری

پودر تخم گشنیز و آویشن از هر کدام نصف قاشق مرباخوری

پودر سیر یک و نیم قاشق مرباخوری

برگ بو یک عدد

چوب دارچین یک عدد کوچک

lazaniaa5

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

شیر ولرم ۲ لیوان

آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری

کره 40 گرم

نمک، فلفل سیاه و جوز هندی به میزان دلخواه

طرز تهیه لازانیا گوشت و سبزیجات

مرحله اول

گوشت چرخ کرده رو داخل تابه تفت میدیم. رنگش که تغییر کرد، روغن و پیاز رنده شده رو اضافه می کنیم. دو سه دقیقه بعد ارودیه ها و بقیه سبزیجات رو که خرد کردیم اضافه می کنیم و کمی تفت میدیم.

lazaniaa1

مرحله دوم

رب گوجه فرنگی رو اضافه کرده و کمی تفت میدیم. سپس وقتی سبزیجات کمی نرم شدن، پوره گوجه فرنگی رو اضافه کرده و وقتی به جوش اومد، برگ بو و پوب دارچین رو می ریزیم و حرارت رو کم می کنیم تا گوشت و سبزیجات بپزه.

مرحله سوم

برای درست کردن سس لازانیا یا بشامل، اول از همه باید شیر و کره رو از یخچال خارج کنیم تا به دمای محیط برسن. کره رو داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم می ذاریم تا کمی ذوب بشه. آرد سفید رو بهش اضافه می کنیم و تفت میدیم تا بوی خامی آرد از بین بره. در این مرحله شیر رو کم کم به مخلوط آرد و کره اضافه کرده و مدام هم می زنیم تا مایع سس یکدست بشه.

نمک، فلفل سیاه و جوز هندی رو هم اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه میدیم تا سس بشامل به غلظت ماست تازه برسه. بعد از این مرحله قابلمه رو از روی حرارت برمی داریم.

lazaniaa4

مرحله چهارم

ورقه های نیمه آماده لازانیا رو 3 دقیقه داخل آب ولرم قرار میدیم. پس از اینکه ورقه های لازانیا آماده شد یک ظرف مناسب داخل فر برداشته و کف و بدنه داخلی اون رو با روغن مایع چرب می کنیم و مقداری سس بشامل کف ظرف می ریزیم.

در این مرحله با ورقه های لازانیا کف ظرف رو میپوشونیم و مقداری از مایه گوشت چرخ کرده روی ورقه لازانیا می ریزیم و اون رو با پشت قاشق صاف می کنیم تا در تمام نقاط ورقه لازانیا به طور مساوی پخش بشه.

lazaniaa6

مرحله پنجم

مقداری سس بشامل روی گوشت می ریزیم و در ادامه کمی پنیر پیتزا برای چسبندگی مواد، روی سس بشامل اضافه می کنیم. به همین ترتیب ظرف رو با ورقه های لازانیا، مایه گوشت، سس بشامل و پنیر پیتزا پر می کنیم.

در پایان یک ورقه لازانیا باید روی ظرف قرار بگیره، روی اون با سس بشامل و پنیر تاپینگ پیتزا پر بشه و به مدت 30 دقیقه داخل فری که از قبل با دمای 170 درجه گرم شده قرار میدیم.

lazaniaa2

مرحله ششم

وقتی لازانیا رو از فر خارج کردیم، حدود نیم ساعت زمان میدیم تا کمی خنک بشه بعد اون رو برش می دیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم، نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی