|

دنیای آشپزی

چگونه از پوست لیمو ترش در غذا استفاده کنیم؟

اکثر افراد به علت سفت بودن پوست لیمو ترش، استفاده ای از آن نمی کنند اما اگر از خاصیت ضد عفونی کننده و ضد قارچی آن آگاه باشیم، قطعا به…

لینک کوتاه کپی شد

پوسته های لیموترش غالبا مستقم در سطل زباله ریخته می شوند اما در واقع می توان از آنها به عنوان مواد معطر و طعم دهنده در چای و غذا نیز، استفاده کرد. 

اکثر افراد به علت سفت بودن پوست لیمو ترش، استفاده ای از آن نمی کنند اما اگر از خاصیت ضد عفونی کننده و ضد قارچی آن آگاه باشیم، قطعا به عنوان یک افزودنی طعم دهنده با رایحه مطلوب در اکثر غذاهایمان از این پوسته ضخیم استفاده می کنیم. بنابراین به جای دور انداختن پوست لیموترش در دفعه های بعدی، آنرا در یک ظرف آب گرم و یا داخل مقداری روغن بریزید و سپس برای تفت دادن یا سرخ کردن سبزیجات، گوشت، ماهی و یا حتی درست کردن سوپ خوشمزه ای که در اینجا درمورد نحوه پخت آن توضیح می دهیم، از آن استفاده کنید. 

سوپ کدو،نارگیل و لیموترش 

در کشور های گرمسیری همانند کشورهای آسیایی وآفریقایی گونه های مختلفی از لیموترش  در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد چرا که این گیاه معطر می تواند طعم غذا را زیر و رو کند. 

مواد لازم برای پخت سوپ لیمو ترش: 

مقداری پوست لیموی خورد شده و 60 میلی لیتر روغن بدون طعم (روغن آفتاب گردان)

700 گرم کدو 

یک پیاز کوچک خلالی شده (حدود 200 گرم) 

یک عدد زنجبیل خرد شده 

400 میلی لیتر شیر نارگیل

مقداری گیشنیز تازه، ریحان تایلندی و چیلی 

ابتدا پوسته های لیمو را داخل ظرف روغن بریزید و بگذارید به آرامی بپزد و بعد، حرارت گاز را خاموش کنید تا کمی خنک شود. سپس آنرا داخل یک بطری یا شیشیه بریزید و درب آنرا محکم ببندید و بگذارید برای مدتی به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. 

در این میان، کدو را از وسط نصف کنید و آنرا به صورت مکعب های ریز خرد کنید. سپس آنها را داخل یک قابلمه به همراه پیاز و زنجبیل و شیرنارگیل بریزید و پس ازآن 400 میلی لیتر آب به آن اضافه کنید و بگذارید تا کاملا بجوشد، سپس حرارت را کم کنید و بگذارید تا کدو ها به طور کامل پخته و نرم شوند. سپس روغن لیمویی که درست کرده اید را به آن اضافه کنید و در صورت تمایل با اندکی خامه، گشنیز تازه، ریحان تایلندی و کمی پرک چیلی آنرا سرو و نوش جان کنید. 

thaisoupcol2Lemongrass-Corn-Soup-14-copy(pp_w1200_h798)lemongrass_chicken_w_sriracha_plate-2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی