|

قیمت دلار امروز ۶ آذر ۱۴۰۲؛ دلار به خواب پاییزی رفت؟

اگرچه قیمت دلار در ابتدای هفته افزایشی بود اما در دو روز گذشته روند آن نزولی شده و این اسکناس به کف کانال 50 هزار تومان نزدیک شده است.

لینک کوتاه کپی شد

معامله‌گران بازار امروز منتظرند تا روند قیمتی بازار مشخص شود. آنان معتقدند اگر قیمت دلار بتواند به بالای کانال 50 هزار و 600 تومان برسد، هیجان به بازار ارز بر می‌گردد و روند صعودی دلار ادامه‌دار است. اما اگر قیمت دلار امروز کانال 50 هزار تومان را از دست بدهد باید منتظر کاهش قیمت دلار و رسیدن آن به نیمه کانال 49 هزار تومان بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، بازار ارز در روزهای گذشته روند ثابتی دارد و قیمت دلار در نیمه ابتدایی کانال 50 هزار تومان قرار دارد. نه سیگنال کاهشی خاصی به بازار رسیده که قیمت را تحت تاثیر قرار دهد و نه سیگنال افزایشی دیده می‌شود.

فعلا به نظر می‌رسد که بازار در حالت ثبات قرار دارد و معامله‌گران هم روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارند.

پیش از این گفته شده بود که قیمت دلار می‌تواند در آستانه سال جدید میلادی افزایشی شود چون احتمالا تقاضا برای دلار بیشتر می‌شود. اما فعلا این روند در بازار دیده نمی‌شود.

حمیدرضا جیهانی، فعال اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا دلار با نزدیکی به پایان سال میلادی افزایشی خواهد شد گفت: «در ماه‌های دسامبر و ژانویه با تسویه حساب‌های ارزی تجار و واردکنندگان با شرکت‌های خارجی مواجه می‌شویم و قاعدتا تقاضا در حوزه حواله افزایش خواهد داشت. با توجه به روند فعالیتی که بانک مرکزی در حوزه بازار مبادله ارز و طلا و تامین ارز ثبت سفارشی‌ها داشته به نظر می‌رسد، این افزایش صورت نگیرد.»

وی افزود: « تصور می‌کنم با آزادسازی بخشی از ارزهای بلوکه شده در بانک‌های خارجی، بانک مرکزی مشکلی برای تامین ارز متقاضیان واقعی که همان واردکنندگان هستند، نداشته باشد.»

این فعال اقتصادی درباره روند قیمت طی ماه‌های اخیر در بازار آزاد گفت: «شاید فشار کوچکی از سوی بخشی از کسانی که در بازارهای غیررسمی نیاز به ارز دارند، بیاید؛ که تسویه حساب‌های ژانویه و دسامبر را انجام دهند،‌ اما تصورم این است که آنچنان تنشی نداشته باشیم. قیمت‌ها در همین محدوده باقی خواهد ماند و مدیریت بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز در کانال ۵۰ هزار‌ تومان ادامه‌دار باشد.»

انواع ارز توافقی و خدماتی

یکشنبه

امروز

دلار

41 هزار و 825 تومان

41 هزار و 800 تومان

یورو

45 هزار و 780 تومان

45 هزار و 700 تومان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی