|

نفت، طلا و بیت کوین در بازارهای جهانی

کاهش قیمت طلا در پی افزایش بهای نفت و بیت کوین

قیمت بیت کوین نسبت به 4 ژانویه که به کمتر از 27734 دلار رسیده بود، بیش از 105.9 درصد رشد داشته است.

لینک کوتاه کپی شد
شبنم فرزین پور؛ شایانیوز- بازارهای بین المللی در هفته ای که گذشت با افت قیمت طلا و افزایش بهای نفت روبرو شده است. به گزارش اینوستینگ، قیمت طلا نتوانست در پایان معاملات هفته گذشته به روند صعودی اش ادامه دهد و با افت محسوس قیمت روبرو شد. بر اساس این گزارش، تحلیلگران اقتصادی معتقدند که افزایش نرخ بهره اوراق قرضه 10 ساله آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است. 
 
قیمت طلا روز جمعه نیز برای چهارمین روز متوالی با کاهش همراه شد. قیمت این فلز گرانبها در پایان معاملات روز جمعه با 1.35 دلار کاهش به کمتر از 1766 دلار در هر اونس رسیده است. در هفته ای که گذشت قیمت هر اونس طلا بیش از 0.6 درصد کاهش یافته است. قیمت طلا در هفته قبل از آن نیز بیش از 0.1 درصد کاهش یافته بود.
 
بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به بیش از 1.684 درصد رسید که این بالاترین رکورد در دو هفته اخیر به شمار می رود. افزایش چشمگیر شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا طی ماه آوریل به بالاترین سطح خود در 14 ماه اخیر، تاثیر زیادی بر رشد بازدهی اوراق قرضه خزانه داری داشته است. 
 
انتشار آمارهای امیدوارکننده اقتصادی در آمریکا نیز عامل مهمی برای افزایش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی و کاهش قیمت طلا بوده است. به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی تحت فشار ناشی از افزایش ارزش دلار و بازدهی اوراق قرضه آمریکا قرار دارد. 
 
قیمت طلا از ابتدای سال 2021 میلادی نیز به سطح 1800 دلاری در ماه ژانویه رسید ولی پس از آن در ماه مارس به 1660 دلار در هر اونس کاش یافت. در بازار جهانی نفت نیز روند صعودی 3 روزه طلای سیاه بالاخره روز جمعه متوقف شد. تشدید بحران شیوع ویروس کرونا در هند موجب نگرانی های زیادی درباره تقاضای انرژی این کشور شده است. 
 
ایالت ها و شهرهای زیادی در سراسر هند با تدابیر محدودکننده و قرنطینه ای روبرو شده اند. هند سومین وارد کننده بزرگ نفت جهان به شمار می رود. قیمت هر بشکه نفت آمریکا روز جمعه با 1.67 دلار کاهش به 63.34 دلار رسید . قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 1.52 دلار کاهش به 66.53 دلار رسید.  قیمت نفت آمریکا در هفته ای که گذشت با رشد 2 درصدی روبرو شد و قیمت نفت برنت نیز افزایش یک درصدی را ثبت کرده است.
 
تازه ترین بررسی موسسه تحقیقاتی اف جی ئی نشان می دهد تقاضای بنزین هند در ماه آوریل روزانه 100 هزار بشکه و در ماه می 170 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.  در بازار ارزهای دیجیتال و مجازی نیز قیمت بیت کوین در مبادلات روز جمعه بیش از 6.54 درصد افزایش یافت و به بیش از 57098 دلار رسید. 
 
قیمت بیت کوین نسبت به 4 ژانویه که به کمتر از 27734 دلار رسیده بود، بیش از 105.9 درصد رشد داشته است. البته قیمت بیت کوین هنوز از رکورد 64895 دلاری در روز 14 آوریل حدود 12 درصد فاصله دارد. قیمت اتریوم نیز روز جمعه با 1.06 درصد افزایش به بیش از 2787 دلار رسیده است. برخی تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت اتریوم طی ماه های آینده به بیش از 10 هزار دلار خواهد رسید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی