|

کاهش ۱۳ درصدی قیمت بیت کوین

سقوط بیت کوین به زیر 40 هزار دلار؛ حالا چه می شود؟

قیمت بیت کوین با کاهش شدید 13 درصدی به کمتر از 38585 دلار رسیده است. این پایین ترین قیمت بیت کوین از 9 فوریه به شمار می رود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هشدار بانک مرکزی چین درباره عدم استفاده از ارزهای مجازی و دیجیتال به عنوان یک شیوه برای پرداخت، موجب کاهش شدید 13 درصدی قیمت بیت کوین شده است. به گزارش سی ان بی سی، آمارهای کوین دسک نشان می دهد قیمت بیت کوین با کاهش شدید 13 درصدی به کمتر از 38585 دلار رسیده است. این پایین ترین قیمت بیت کوین از 9 فوریه به شمار می رود یعنی زمانی که قیمت به زیر 40 هزار دلار رسیده بود. 

اخبار منفی هفته گذشته از جمله توئیت ایلان ماسک پایه گذار و مالک شرکت تسلا در این باره که این شرکت دیگر بیت کوین را برای خرید خودروهایش قبول نخواهد کرد، موجب افزایش شدید فروش و کاهش چشمگیر قیمت بیت کوین شده است. 

ایلان ماسک همچنین نسبت به مصرف زیاد انرژی برای تولید و ماین بیت کوین ابراز نگرانی کرده است. اظهارات ایلان ماسک موجب شد تا بیش از 300 میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای دیجیتال محو و نابود شود.  اظهارات ایلان ماسک درباره توقف پذیرش بیت کوین برای فروش خودروهای تسلا سه ماه پس از آن است که تسلا اعلام کرده بود بیش از 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریده است.  اوایل هفته جاری نیز مدیر عامل تسلا ادعا کرده است که این شرکت هیچ بیت کوینی را نفروخته است.

با این وجود قیمت بیت کوین از ابتدای امسال تاکنون 40 درصد و در 12 ماه گذشت 320 درصد رشد داشته است. از سوی دیگر بیانیه بانک مرکزی چین در خصوص هشدار در استفاده از ارزهای مجازی نیز فشار فروش در بازارهای ارز مجازی را تشدید کرده است.

به گفته لیو یانگ، یکی از وکلای شرکت حقوقی دی‌هنگ، این بیانیه بانک مرکزی چین توسط موسسات صنعتی تهیه شده است نه مقامات دولتی، بنابراین قدرت چندانی ندارد. پکن از 2017 تجارت با ارزهای مجازی را در داخل مرزهایش ممنوع کرده است. این کشور زمانی مقرر 90 درصد از این نوع تجارت‌ها بود ولی سهم بزرگی از استخراج ارزهای مجازی از آن زمان به خارج از کشور منتقل شده است.  چین اخیرا اقداماتی برای راه اندازی یوان دیجیتال در پیش گرفته است که قرار است جایگزین پول نقد شود و کنترل پرداخت‌ها را که در حال حاضر در اختیار شرکت های فناوری و نه بانک‌های دولتی است، در دست بگیرد.

 بسیاری تحلیل‌گران عقیده دارند سرعت گرفتن فروش بیت کوین به معنی نزدیک شدن به محدوده قیمت 40 هزار دلار برای آن است. این اولین بار است که بیت کوین از سپتامبر سال گذشته میلادی به این محدوده قیمت می‌رسد. شکستن این محدوده و پایین رفتن، باعث می‌شود سطح بعدی قیمت بیت کوین 30 هزار دلار باشد.

قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با سقوط شدیدی روبرو شده است. قیمت اتریوم با 15 درصد کاهش به 3001 دلار رسیده و قیمت دوج کوین نیز با 18 درصد افت به 0.407 دلار رسیده است.  تنها در 24 ساعت گذشته نیز 279.65 میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای مجازی کاسته شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی