|

چه کسانی برای عزل عزیزی‌خادم امضا جمع کردند؟

پنج عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در نامه‌ای خواهان برگزاری جلسه فوق‌العاده هیات رییسه و عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم شده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

اخبار عجیبی در روزهای گذشته پیرامون فدراسیون فوتبال به گوش رسید. اخباری مبنی براینکه چند عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در تلاش‌اند تا رییس فدراسیون را برکنار کنند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ این خبر زمانی جدی‌تر شد که سخنگوی فدراسیون فوتبال تایید کرد پنج عضو هیات رییسه در نامه‌ای خواهان برگزاری جلسه هیات رییسه شدند، حسین شریفی البته عنوان کرد دلیل این جلسه عزل عزیزی خادم نیست. واقعیت اما این است که پنج عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در نامه‌ای خواهان برگزاری جلسه فوق‌العاده هیات رییسه و عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم شده‌اند. در این میان طرح چنین موضوعی چند روز پس از صعود تیم ملی به جام جهانی و شرایط عادی فدراسیون کمی عجیب می‌رسد.

هیات رییسه فدراسیون فوتبال به دو دسته تقسیم شده است؛ مخالفان عزیزی خادم و همراهان او. گفته می‌شود مهرداد سراجی، مدیرعامل باشگاه سایپا یکی از اصلی‌ترین بازیگران استیضاح و عزل عزیزی خادم است. این عضو هیات رییسه چند ماهی است که شدیداً با رییس فدراسیون مشکل پیدا کرده است و حالا با همراه کردن چند عضو دیگر پروژه تغییر رییس را استارت زده است. احسان اصولی دیگر یار مهم سراجی در این پروژه است. این دو توانستند بهرام رضاییان، میرشاد ماجدی و شهره موسوی را هم همراه کنند و این پنج نفر امضاکنندگان نامه جلسه استیضاح محسوب می‌شوند.

اصولی امروز تاکید کرد که هدف آن‌ها عزل موقت است نه استیضاح و این جلسه باید حداکثر تا دو هفته دیگر برگزار شود. اینکه شهره موسوی، نایب عزیزی‌خادم در صف استیضاح کنندگان قرار گرفته هم از موارد عجیب این ماجراست. برنامه این پنج نفر این است که بتوانند ظرف دو هفته آینده جلسه عزل موقت را برگزار کنند، در آن جلسه رای به عزل عزیزی‌خادم بدهند و برای فدراسیون یک سرپرست انتخاب کنند. در ادامه چند ماه بعد در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تکلیف عزیزی‌خادم مشخص می‌شود و اگر او رای نیاورد، رییس جدید انتخاب خواهد شد.

موضوع اما به این سادگی هم نخواهد بود، نخست اینکه هیات رییسه شش عضو دیگر هم دارد و همراهی بخشی از آن‌ها با مخالفان سخت به نظر می‌رسد. برای عزل رییس به دو سوم آرا نیاز است. حمیدرضا مهرعلی، حیدر بهاروند، احمدرضا براتی، خداداد افشاریان، طهمورث حیدری و خود شهاب‌الدین عزیزی‌خادم دیگر اعضای هیات رییسه به شما می‌روند.

از این جمع به جز براتی که احتمال اینکه با مخالفان عزیزی‌خادم همراه شود زیاد است، همراه کردن سایر اعضا برای عزل رییس فدراسیون فوتبال کار خیلی سختی است. از طرفی عزیزی‌خادم و موافقانش در هیات رییسه هم تلاش خواهند کرد تا این طرح عملی نشود. آن‌ها معتقدند این پروژه یک اقدام غیر فوتبالی و با اهدافی غیرورزشی است و لزومی ندارد در شرایط کنونی فوتبال وارد چنین تنش و اختلافی شود. به هرحال آنچه مشخص است چه طرح استیضاح کنندگان به نتیجه برسد چه خنثی شود، عزیزی خادم و مخالفان وارد یک مصاف سخت شده‌اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی