|

استقلال و پرسپولیس در انتظار هفتصد میلیارد تومان!

طرفداران دو تیم استقلال و پرسپولیس از روز یکشنبه و به مدت یک ماه قادر به شرکت در پذیره نویسی سهام دو باشگاه هستند

لینک کوتاه کپی شد

همه چیز مهیای واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بورس است. پس از سالها تلاش صورت گرفته، بالاخره مسئولین سازمان خصوصی سازی نماد دو تیم بزرگ پایتخت را در بازار نارنجی درج کردند و حالا قرار است در تاریخ 15 اسفند پذیره نویسی سهام دو باشگاه آغاز شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از افکارنیوز؛ پس از ارزیابی های صورت گرفته، قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس 3387 ریال خواهد بود. 90 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس که بالغ بر 9.48 میلیارد سهم است، در اختیار وزارت ورزش و جوانان باقی می ماند و 1.03 میلیارد سهم نیز به میزان 10 درصد از کل سهام باشگاه، در بین سهامداران تقسیم می شود.

همچنین قیمت هر سهم جدید باشگاه استقلال در پذیره نویسی، 2910 ریال در نظر گرفته شده است. 88.5 درصد از سهام استقلال که بیش از 9.55 میلیارد سهم است، در اختیار وزارت ورزش و جوانان خواهد بود و 1.23 میلیارد سهم نیز معادل با 11.5 درصد از کل سهام آبی پوشان، میان سهامداران تقسیم می شود.

بنا شده است که 1.23 میلیارد سهم از باشگاه استقلال بین درخواست کنندگان عرضه شود. سقف قیمتی نیز همانطور که ذکر شد، 2910 ریال است. به هر فرد نیز حداقل یک سهم و حداکثر 1030 سهم تعلق خواهد گرفت. چنانچه تعداد درخواست کنندگان در این پذیره نویسی بیشتر باشد، این تعداد سهام به نسبت بین افراد تقسیم می شود در نتیجه احتمال می رود اگر فردی سقف درخواستی یعنی 1030 سهم را سفارش دهد، تعداد سهام کمتری به فرد برسد که این موضوع به تعداد شرکت کنندگان در پذیره نویسی بستگی دارد.

برای پرسپولیس نیز حداقل تعداد سهام جدید قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی یک سهم و حداکثر 885 سهم است. علاقه مندان به پذیره نویسی سهام پرسپولیس می بایست در مهلت تعیین شده برای پذیره نویسی، با مراجعه به یکی از شعب کارگزاریهای فعال در فرابورس ایران، مبلغ  3،387 (سه هزار و سیصد و هشتاد و هفت) ریال در پذیره نویسی عمومی به ازای هر سهم به تعداد سهامی که مطابق با مندرجات این اطلاعیه مایل به پذیره نویسی آن هستند را به حساب کارگزار مربوطه واریز نمایند. این مبلغ برای شرکت در پذیره نویسی سهام باشگاه استقلال 2،910 (دو هزار و نهصد و ده) ریال است.

از آنجایی که قرار است 1.23 میلیارد سهم از باشگاه استقلال به قیمت هر برگه سهم 2،910 ریال به فروش برسد، در نتیجه چنانچه تمامی برگه های سهام در پذیره نویسی به فروش برسد، مبلغی نزدیک به 360 میلیارد تومان وارد باشگاه استقلال می شود. در سمت مقابل نیز 1.03 میلیارد سهم از باشگاه پرسپولیس به مبلغ هر برگه سهم 3،387 ریال فروخته خواهد شد که در صورت خریداری تمامی این سهام، مبلغ 350 میلیارد تومان نیز وارد باشگاه پرسپولیس می شود و در مجموع دو باشگاه نزدیک با 710 میلیارد تومان عایدی خواهند داشت.

لازم به ذکر است که شرط اولیه به خرید سهام سرخابی ها و شرکت در پذیره نویسی، داشتن کدبورسی است. برای این مسئله، اگر فردی فاقد کد بورسی است باید به یکی از دفاتر خدمات دولتی مراجعه کرده و با در دست داشتن مدارک معتبر مانند کارت ملی و شناسنامه ثبت نام کرده و در یکی از کارگزاری های معتبر نام نویسی کند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی