|

کدام شهر میزبان بازی ایران و لبنان است؟

بازی ایران و لبنان

تیم ملی فوتبال ایران نهم فروردین در آخرین دیدار از انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا، میزبان لبنان است.

لینک کوتاه کپی شد

 آخرین بازی مرحله انتخابی جام جهانی برای تیم ملی ایران روز نهم فروردین برگزار می‌شود و شاگردان دراگان اسکوچیچ قرار است به مصاف لبنان بروند. ایران که برای اولین‌بار با دراگان طعم شکست را مقابل کره‌جنوبی در هفته نهم چشیده، حالا یک‌بار دیگر قرار است در این مرحله از بازی‌ها میزبان شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، اهمیت میزبانی تیم ملی ایران برای آخرین بازی از این مرحله در این است که این بار نه تهران، بلکه مشهد قرار است میزبان تیم ملی باشد تا جدال با لبنان در این شهر برگزار شود. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که برای معدود دفعاتی است که بازی تیم ملی ایران خارج از تهران برگزار می‌شود. اتفاق مهم‌تر در این مورد اما درباره حضور تماشاگران برای جدال پیش رو است. دیداری که ابتدا عنوان شد به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار است بدون حضور تماشاگران برگزار شود ولی به تازگی عنوان شده که یک سوم گنجایش ورزشگاه یعنی قریب به ۸ هزار نفر، قرار است این بازی را از نزدیک تماشا کنند.

با تماشاگر شدن این بازی شاید چندان مورد عجیبی نباشد، ولی تصمیم مسئولان مشهدی برای عدم حضور تماشاگران زن در این بازی، موضوع جدیدی است که شاید در ادامه مسیر بتواند بحث‌های متفاوتی به همراه داشته باشد. مسئولان برگزار کننده این مسابقه به طور رسمی عنوان کرده‌اند که احتمال حضور تماشاگران زن در این دیدار وجود ندارد و فقط مردان می‌توانند برای تماشای این دیدار از نزدیک، بلیت تهیه کنند. این اتفاق در حالی رخ داده که اگر بنا بر عرف معمول بود، باید ۱۰ درصد تماشاگران حاضر در ورزشگاه را زنان تشکیل می‌دادند؛ به این معنی که برای دیدار با لبنان قریب به ۸۰۰ نفر از تماشاگران زن باید به ورزشگاه می‌رفتند. با این وجود، فضای سیاسی حاکم بر شهر مشهد، ظاهرا اجازه ورود تماشاگران زن به ورزشگاه را نمی‌دهد و این مورد منتفی عنوان شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی