|

پرسپولیس یحیی مدل 1401 هم نگران و هم امیدوار!

پرسپولیس با برتری در مسابقه دیشب، 5 امتیازی شد و تا رتبه ششم جدول بالا آمد.

لینک کوتاه کپی شد

سرخ‌پوشان پایتخت شب گذشته در حالی اولین برد فصل را کسب کردند که این بازی نگرانی‌های و امیدواری‌هایی را برای هواداران این تیم به همراه داشت.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، پرسپولیس در شرایطی غیرمنتظره و دور از انتظار لیگ بیست‌ودوم را آغاز کرد. شاگردان یحیی گل‌محمدی ابتدا در اصفهان ناکام در کسب پیروزی مقابل ذوب‌آهن بودند و سپس در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از 30 هزار تماشاگر، نتوانستند از سد فولادِ تحت هدایت جواد نکونام بگذرند تا لیگ بیست‌ودوم با 2 تساوی بدون گل برای پرسپولیسی‌ها آغاز شود و آن‌ها در بازی سوم راهی جز پیروزی نداشته باشند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی شب گذشته نمایش پایاپایی با آلومینیوم اراک داشتند اما روی نبوغ و هوش بالای مهدی ترابی و فرار ناگهانی میلاد سرلک موفق شدند اولین بردشان در فصل جدید را جشن بگیرند و به ادامه فصل و بازگشت به جمع مدعیان امیدوار شوند. پرسپولیس با برتری در مسابقه دیشب، 5 امتیازی شد و تا رتبه ششم جدول بالا آمد.

قفل به دروازه؛ رکورد ویژه پرسپولیسِ یحیی

سرخ‌پوشان پایتخت در فصل گذشته چالش بزرگی در خط دروازه داشتند. دریافت 21 گل در طول لیگ بیست‌ویکم نشان می‌داد که یکی از دلایل ناکامی پرسپولیس در مسیر رسیدن به قهرمانی، خط دفاعی متزلزل آن‌ها بوده است اما حالا در فصل جدید، با حضور علیرضا بیرانوند در خط دروازه و جذب مدافعانی چون گیورگی گولسیانی و دانیال اسماعیلی‌فر، سرخ‌ها تغییر رویه داده و رکورد ویژه‌ای را به‌ثبت رسانده‌اند.

بیرانوند 3 بازی ابتدایی لیگ بیست‌ودوم را در حالی با 3 کلین‌شیت به پایان برده که در فصل گذشته تا پایان هفته سوم، 3 بار دروازه سرخ‌پوشان پایتخت باز شده بود و هیچ کلین‌شیتی در کارنامه حامد لک به‌چشم نمی‌آمد. از هفته آینده و با حضور مرتضی پورعلی‌گنجی، سیمای خط دفاعی پرسپولیس  احتمالا به‌روزرسانی می‌شود و به نظر می‌رسد آن‌ها قصد دارند تا از رکورد ویژه خود در فصل جدید با حضور مدافعان باتجربه و البته دروازه‌بان آماده‌شان حراست کنند.

طلسمی که شکسته شد

شاگردان یحیی گل‌محمدی 2 بازی آغازین فصل جدید را با یک آمار نگران‌کننده به پایان بردند. 2 بازی بدون گل زده! پرسپولیسی‌ها در شرایطی ناکام در گلزنی بودند که خط هافبک خلاقی با حضور سعید صادقی، سروش رفیعی و مهدی ترابی در اختیار داشتند اما این مثلث شناخته شده در 2 هفته ابتدایی فصل جدید، عملکرد خوبی را از خود به جای نگذاشت تا بر نگرانی‌های هواداران پرسپولیس افزوده شود.

میلاد سرلک هافبک پیش‌تاخته سرخ‌پوشان شب گذشته توانست طلسم تیمش را بشکند و روی پاس در عمق تماشایی مهدی ترابی، با یک ضربه با دقت دروازه آلومینیوم را هدف قرار داد تا اولین گلِ پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم به‌ثبت برسد. البته که ضربه سرلک، تنها شوت در چارچوب سرخ‌پوشان پایتخت در بازی دیشب بود که این مسئله همچنان مورد توجه هواداران سرخ‌پوش بوده و آن‌ها امیدوارند بتوانند به‌زودی با بهره‌گیری از خط هافبک پرستاره خود، موقعیت‌های بیشتری خلق کنند.

خط حمله ناامیدکننده؛ موتور «لوکادیا» چه‌زمانی روشن می‌شود؟

هواداران پرسپولیس سرانجام شب گذشته موفق شدند یک مهاجم خارجی را در ترکیب تیم خود ببینند و یورگن لوکادیا خرید پرسروصدای سرخ‌پوشان از ابتدا در مصاف حساس مقابل آلومینیوم در ترکیب قرار گرفت. اما لوکادیا که ماه‌ها دور از میادین بوده، نتوانست انتظارات را در بازی نخست از خود برآورده کند. لوکادیا در اولین حضورش در ترکیب پرسپولیس، نمایش خوبی را از خود ارائه نکرد و ناکام در تهدید دروازه آلومینیوم بود. حامد پاکدل هم که در نیمه دوم به ترکیب سرخ‌پوشان اضافه شد، نمایشی مشابه مهاجم هلندی داشت، البته که پاکدل یک فرصت خوب گلزنی را درون محوطه جریمه آلومینیوم با شوتی عجیب و بسیار ضعیف از دست داد تا همچنان انتقادات از او بالا باشد.

یحیی گل‌محمدی امیدوار است با اضافه شدن دومین مهاجم خارجی به ترکیب تیمش، سرخ‌پوشان از هفته آینده با ترکیبی کامل مقابل رقبای‌شان به میدان بروند و خیلی زود پای لوکادیا به گلزنی باز شود و این مهاجم باتجربه هلندی بتواند در ترکیب پرسپولیس مثمرثمر باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی