|

استقلال می خواهد طلسمِ حدودا 5 ساله دربی را بشکند!

در 5 فصل اخیر لیگ، استقلال نتوانسته در دربی به پیروزی برسد.

لینک کوتاه کپی شد

سرخابی‌های پایتخت در 4 فصل گذشته 11 رویارویی با یکدیگر داشته‌اند که آمار جالب‌توجهی است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ از مصاف در لیگ برتر تا مسابقه در جام حذفی و دیداری که البته در رقابت‌های سوپرجام فوتبال ایران برگزار نشد و نام پرسپولیس به عنوان برنده آن مسابقه اعلام شد. در 11 رویارویی اخیر استقلال و پرسپولیس، تنها 3 مسابقه در پایان 90 دقیقه برنده داشته و که هر 3 پیروزی سهم سرخ‌پوشان پایتخت بوده و در کنار برتری انضباطی در سوپرجام، پرسپولیسی‌ها صاحب 4 برد شدند.

بردهایی که به نام استقلال به‌ثبت نرسید!

استقلالی‌ها توانستند در 2 فصل متوالی در جام حذفی پرسپولیس را از گردونه رقابت‌ها کنار بزنند اما برتری شاگردان فرهاد مجیدی در تاریخچه دربی جزو بردهای آبی‌پوشان پایتخت محسوب نمی‌شود، چون برتری آبی‌ها در ضربات پنالتی به‌دست آمده و همین مسئله باعث می‌شود تا 2 برد ارزشمند استقلال در تاریخچه دربی به عنوان 2 تساوی به‌ثبت برسد و آبی‌پوشان پایتخت نتوانند در جدول بیشترین برد در دربی از حریف سنتی خود دوباره فاصله زیادی بگیرند.

طبق آمار رسمی، استقلال و پرسپولیس تاکنون 98 رویارویی رسمی با یکدیگر داشته‌اند که سهم استقلال 26 برد و سهم پرسپولیس 25 برد بوده و 47 دیدار بین 2 تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. 47 مسابقه‌ای که در میان آن، 2 تساوی اخیر آبی‌ها در جام حذفی هم لحاظ شده، 2 تساوی که در ضربات پنالتی به برد برای استقلال در مقابل پرسپولیس تبدیل شد تا استقلالی‌ها موفق شوند رقیب سنتی خود را در جام حذفی کنار بزنند.

طلسم 5 ساله به پایان می‌رسد؟

استقلال آخرین پیروزی رسمی‌اش در ادوار دربی را در دور برگشت لیگ هفدهم به‌دست آورد. در آن مسابقه هدایت استقلال برعهده وینفرد شفر بود و شاگردان شفر توانستند با گلزنی وریا غفوری برابر پرسپولیس تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ به پیروزی برسند تا آخرین برد رسمی استقلال به‌ثبت برسد. مسابقه‌ای که اسفندماه 1396 برگزار شد و حالا بعد از نزدیک به 5 سال، دوباره آبی‌ها در سودای آن هستند که در مسابقه دربی جشن پیروزی بگیرند و به روند ناکامی‌های خود در لیگ برتر برابر پرسپولیس پایان بدهند.

در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر، مصاف سرخابی‌های پایتخت برنده نداشت و هر 2 مسابقه دربی با نتیجه تساوی به پایان رسید (البته گل دقابق پایانی رودی ژستد برای استقلال در دربی برگشت و تساوی دو تیم در آن بازی راه قهرمانی استقلال را هموار کرد) اما شاید دربی روز سه‌شنبه بهترین فرصت برای استقلالی‌ها باشد تا هم به روند ناکامی بزرگ خود در دربی پایان بدهند، هم سریال تساوی‌ها را قطع کنند و هم اینکه با شکست دادن رقیب سنتی خود را به صدر جدول لیگ بیست‌ودوم برسانند!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی