|

اسطوره هایی که قبل از رونالدو مثل او تصمیم گرفتند!

رونالدو با قراردادی 200 میلیون یورویی به النصر عربستان پیوست.

لینک کوتاه کپی شد

پیوستن کریستیانو رونالدو به النصر عربستان همچنان به طور مستقیم و غیرمستقیم موضوعی مناسب برای تولید محتوا در بسیاری از رسانه‌های فوتبالی جهان است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال360؛ روزنامه مارکا چاپ اسپانیا در مطلبی جالب توجه، به بهانه این موضوع به سراغ بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال رفته که بر خلاف تصور، فوتبال خود را در تیم‌های کوچک و یا کم نام و نشان به پایان رساندند. در ادامه به طور اختصاصی بخش‌هایی از این مطلب را با هم مرور می‌کنیم.

پس از گذر از باشگاه‌های بزرگی همچون منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس، کریستیانو رونالدو تصمیم گرفت در 37 سالگی با پیوستن به النصر عربستان در جایی که کسی تصورش را نمی‌کرد به احتمال فراوان آخرین بازی‌های خود در رده باشگاهی را انجام دهد. رونالدو در حالی برای 2 فصل و نیم حضور خود در عربستان حدود 500 میلیون یورو دریافت خواهد کرد که چنین مسیری را قبل از او هم ستارگان بزرگی در فوتبال دنیا طی کرده‌اند.

پله و جدایی از سانتوس

پادشاه فوتبال که به تازگی به دوست آرژانتینی خود دیگو مارادونا پیوست، حدود 20 سال با پیراهن سانتوس بر فوتبال حکمرانی می‌کرد و در 659 بازی 643 بار با پیراهن این تیم گلزنی کرد و 25 جام رنگارنگ را با این تیم به دست آورد تا همگان پله و سانتوس را یک روح در 2 بدن بدانند اما شرایط متفاوت پیش رفت و پله که به مشکلات مالی زیادی برخورد کرده بود، مجبور شد به نیویورک کاسموس آمریکا ملحق شود و با پیراهنی که برای او کوچک و البته غریب به نظر می‌رسید، 2 سال پایانی دوران بازیگری خود را طی کند.

دی‌استفانو و خداحافظی بی سر و صدا با پیراهن اسپانیول

آلفردو دی‌استفانو فقید، یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال که نامش با تاریخ رئال مادرید گره خورده است، طی 11 سال حضور خود در رئال مادرید بخش مهمی از تاریخ این باشگاه را کنار بزرگان دیگری همچون پاکو خنتو و فرانس پوشکاش نوشت. او که تا روز مرگش عنوان رئیس افتخاری رئال مادرید را یدک می‌کشید، پس از ناکامی رئال مادرید در لیگ قهرمانان در عین ناباوری از این تیم جدا شد و 2 سال پایانی دوران بازیگری خود را با پیراهن اسپانیول پشت سر گذاشت و در حاشیه از فوتبال خداحافظی کرد.

کرایف افسانه‌ای و خانه به دوشی بعد از بارسلونا

یوهان کرایف فقید، یکی از مهم‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال جهان، تیم ملی هلند و باشگاه بارسلونا که طی 5 فصل حضور در این باشگاه توانست به جایگاهی دست نیافتنی دست پیدا کند، پس از جدایی از جمع کاتالان‌ها از سال 1978 تا 1984، 5  بار تیم خود را عوض کرد و در نهایت با پیراهن فاینورد کفش‌های خود را آویزان کرد.

پپ گواردیولا؛ از قطر تا مکزیک

پپ گواردیولا، هافبک دفاعی و کاپیتان محبوب بارسایی‌ها بود که نتوانست پس از 11 سال حضور در ترکیب تیم اصلی با پیراهن و بازوبند کاپیتانی این تیم از دنیای بازیگری خداحافظی کند. گواردیولا از سال 2001 تا 2006 مشغول تیم عوض کردن بود و در نهایت پس از تجربه بازی در الاهلی قطر و دورادوس سینالوآ مکزیک به کار خود به عنوان بازیکن حرفه‌ای پایان داد.

لیست بلندبالا از دیگر ستارگان دنیای فوتبال

حضور در تیمی کوچک و کم‌حاشیه برای پایان دادن به دوران بازیگری، موضوعی است که از گذشته تا به امروز انتخاب مناسبی برای برخی از بازیکنان فوتبال بوده است. ژاوی اِرناندس سرمربی فعلی بارسلونا که جز پیراهن این تیم، او را در لباس هیچ باشگاهی نمی‌شد تصور کرد، فوتبال خود را با پیراهن السد قطر و در دیدار برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به پایان رساند. آندرس اینیستا دیگر اسطوره بارسلونا است که به زودی با پیراهن ویسل کوبه ژاپن از فوتبال خداحافظی خواهد کرد. الساندرو دل پیرو، اسطوره تکرارنشدنی و محبوب فوتبال ایتالیا و باشگاه یوونتوس که نماد این باشگاه به حساب می‌آمد، پس از حدود 20 سال درخشش در تورین، راهی سیدنی استرالیا شد و در ایستگاه آخر در دهلی دیناموس هند به فوتبال خود پایان داد!

استیون جرارد یکی از اساطیر بی‌همتا در تاریخ لیورپول، پیراهن لس‌آنجلس گلکسی را برای پایان فوتبال خود انتخاب کرد. فرانک لمپارد که نام او همواره با چلسی به ذهن می‌آید با پیراهن نیویورک سیتی به کار خود به عنوان بازیکن حرفه‌ای پایان داد. این لیست با نام‌های بزرگ دیگری می‌تواند کامل‌تر شود؛ نام‌هایی از گذشته و نام‌هایی که در آینده به آن اضافه خواهد شد اما در حال حاضر کریستیانو رونالدو بزرگ‌ترین نامی است که در این لیست بلند بالا خودنمایی می‌کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی