|

بهترین لژیونر سال فوتبال ایران!

از امروز تا پایان تعطیلات نوروز به بررسی عملکرد لژیونرای فوتبال ایران پرداخته ایم.

لینک کوتاه کپی شد

مهدی طارمی مهاجم پورتو و تیم ملی ایران سال بسیار درخشانی را چه در تیم ملی چه در پورتو گذراند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ طارمی در جام جهانی 2 گل زد و یکی از مهره های اصلی تیم ملی ایران برای رسیدن به این تورنمنت بود. طارمی همچنین در پورتو نقش کلیدی ایفا کرد و در سالی که گذشت به مهره غیرقابل تعویض کونسیسائو تبدیل شد.

عملکرد ملی؛ رکورد شکنی در جام جهانی

مهدی طارمی سال خوبی را از لحاظ فردی در عرصه ملی پشت سر کذاشت. او با 2 گل و یک پاس گل در جام جهانی عملا در 75 درصد گل های تیم ملی در این جام نقش داشت. او با بریس مقابل انگلستان، اولین بازیکن ایرانی شد که در یک بازی جام جهانی 2 گل به ثمر می رساند. او پی از جام جهانی هم در بازی دوستانه مقابل اروگوئه تک گل پیروزی بخش ایران را به ثمر رساند.

عملکرد باشگاهی؛ بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان

در فصل 2020/2021 که بهار سال 1401 به پایان رسید، مهدی طارمی عملکرد فوق العاده درخشانی را در پورتو ثبت کرد. طارمی با این تیم سه عنوان قهرمانی (لیگ، جام حذفی و سورجام) را فتح کرد. او همچنین به عنوان برترین بازیکن فصل لیگ پرتغال رسید. مهدی طارمی در فصل گذشته با آمار 26 گل و 17 پاس گل در 48 بازی (20 گل و 13 پاس گلفط در لیگ پرتغال) بالاتر از لواندوفسکی، مسی و امباپه ایستاد و یکی از برترین بازیکنان شاغل در لیگ های اروپایی در سال 2022 هم لقب گرفت.

طارمی در این فصل با پورتو هم که همچنان در جریان است، در 38 بازی در همه جام ها 22 گل و 12 پاس گل ثبت کرده است. این مهاجم 30 ساله با 13 گل و 6 پاس گل در رده دوم آقای گلی و بهترین پاسور است. مهدی طارمی همچنین با7 گل رده از سردار آزمون 6 گله پیشی گرفت و بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان نام گرفت.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی