|

نظر اسطوره استقلال در مورد شانس ایران در جام ملت های آسیا

پاشازاده می‌گوید تیم ملی در صورت حل مشکلات دفاعی شانس بالایی برای قهرمانی در جام ملت‌ها خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی ایران در اولین گام خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ فلسطین را شکست داد و در دومین مسابقه هم باید برابر هنگ کنگ قرار بگیرد. مهدی پاشازاده، ستاره سابق تیم ملی ایران، امروز در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص شرایط تیم ملی و شانس قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا صحبت کرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ پاشازاده در ابتدای این گفتگو در خصوص تقابل ایران و فلسطین عنوان کرد: بازی فلسطین قابل پیش‌بینی بود اما گاهی مواقع اولین بازی‌ها سخت می‌شود و گره می‌خورد، همانطور که بازی ژاپن و کره گره می‌خورد. با این حال بازی برای ایران با گل زودهنگام راحت‌تر و بهتر شد. ما از لحاظ نفری تیم خوبی داریم و امیدوارم تیم ملی در بازی‌های آینده هم بتواند پرگل پیروز شود.

او سپس در واکنش به اینکه دریافت گل از فلسطین هواداران فوتبال را نگران کرده است، گفت: این موضوع درست و منطقی است اما چنین اتفاقاتی در فوتبال رخ می‌دهد و روی جای‌گیری اشتباه خط دفاعی ممکن است گل دریافت شود. با این حال خیلی خوب است که هوشیار باشیم. حتما تیم ملی این موضوع را آنالیز می‌کنند و این مشکل هم باید رفع شود. در مجموع فکر می‌کنم اینکه این اتفاق در این بازی رخ داد خیلی بهتر از این بود که در بازی با کره رخ بدهد.

ستاره سابق تیم ملی در خصوص پاس‌های اشتباه بازیکنان بیان کرد: این یک نقطه ضعف برای کل فوتبال ما است و در لیگ هم شاهد این موضوع هستیم. البته چند تیم شروع به حل این مشکل کرده‌اند و دیدیم که جواب هم می‌دهد و درست است. در مجموع احساسی بودن ما روی کار و فوتبال‌مان تاثیر گذاشته است. فوتبال نیاز به نظم و انضباط و حوصله دارد اما متاسفانه بچه‌ها مقداری کم حوصله هستند و این موضوع روی کل فوتبال ما تأثیر گذاشته است. امیدوارم در بازی‌های دیگر باحوصله‌تر باشیم؛ البته منظور از باحوصله این نیست که ریتم ما یواش شود، بلکه ریتم می‌تواند سریع و تند باید اما به پاس‌های ساده عادت کنیم. متاسفانه ما عجله می‌کنیم.

پاشازاده درباره شانس تیم ملی ایران برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا گفت: اصلی‌ترین رقبای ما ژاپن و کره هستند و در رده بعدی عربستان، استرالیا و شاید عراق می‌توانند رقیب ما باشند اما ما پتانسیل خوبی داریم و اگر در خط دفاعی به مشکل نخوریم، شرایط خوب پیش خواهد رفت. امیدوارم که بتوانیم قهرمان آسیا شویم ولی این فقط یک ابراز امیدواری است و ما در مجموع برنامه‌ریزی خاصی نداشته‌ایم؛ مثل همیشه یک برنامه‌ریزی تقریبا معمولی داشتیم و باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

او تاکید کرد: قهرمانی خیلی سخت است. اگر‌ بخواهیم احساسی بگوییم، طبیعتا خیلی دوست داریم حداقل به فینال برسیم اما اگر‌ منطقی نگاه کنیم، با شرایطی که داشتیم و با وضعیت بازیکنان، استادیوم‌ها، ساختارمان و بدهکاری‌ها، ما چرا باید قهرمان آسیا شویم؟

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد شرایط آماده‌سازی تیم ملی برای این مسابقات گفت: نمی‌توانیم ایراد بگیریم، چون همه از شرایط و مشکلات آگاه هستند. مشکلات مالی فدراسیون، هزینه‌هایی که باید بشود و پول‌هایی که بلوکه شده، در روند آماده‌سازی تاثیرگذار بود اما از همه اینها بدتر این است که ما در این شرایط هم نمی‌توانیم برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. بعد از این جام ملت‌ها باز هم همین نسل را خواهیم داشت و با همین نسل به جام جهانی خواهیم رفت. همه اینها مشکل است.

1680122

وی در خصوص انتقاداتی که به لیست تیم ملی وارد می‌شود، عنوان کرد: این نگاه درست نیست، چون در هر لیستی یک سری افراد می‌توانستند حضور داشته باشند و در مقابل افراد دیگری حضور نداشته باشند. در هر صورت باید به تصمیمات کادرفنی احترام گذاشت. همیشه هر لیستی منتقدان و کم و کاستی‌های خودش را داشته است.

پاشازاده درباره دیدار آینده تیم ملی برابر هنگ کنگ نیز گفت: قطعا هنگ کنگ تیمی نیست که بتواند ایران را اذیت کند. ما باید آماده شویم و تمرکزمان را روی بازی با امارات بگذاریم. قطعا این بازی هم مهم است و اما بازی با امارات و سرگروهی موضوع مهم‌تری است.

او در پایان در خصوص میانگین سنی بالای بازیکنان تیم ملی توضیح داد: ما هیچ برنامه‌ای نداریم و از آن بدتر اینکه قرارداد کادرفنی تا پایان جام ملت‌ها است. بنابراین به نتیجه گرایی رو می‌آوریم و به جام جهانی اهمیتی نمی‌دهیم و به هر حال آنجا هم می‌رویم و اتفاقاتی رخ خواهد داد. من کادرفنی را مقصر نمی‌دانم، چون ۵-۶ بازی است و طبیعی است کادرفنی از بازیکنان آماده و باتجربه‌ استفاده کند، نه اینکه ریسک کند و روی بازیکنانی سرمایه‌گذاری کند که فردا اگر باخت و به مملکت برگشت، دارش بزنند. این موضوع، به مشکلات و فرهنگ ما برمی‌گردد و کسی در نظر نمی‌گیرد در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی