|

چرا استقلال همیشه در گروه مرگ لیگ قهرمان است؟

اینکه استقلال همیشه در گروه مرگ است تقدیر و بدشانسی نیست بلکه به خاطر شرایطی است که در لیگ داخلی برای این تیم به وجود می آید.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال در طول سال های اخیر نتایج مشابهی در لیگ برتر کسب کرده و به همین دلیل اغلب این تیم در لیگ قهرمانان آسیا با قرعه های سختی روبرو می شود.

استقلال بین تیم های ایرانی شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا با سخت ترین قرعه روبرو شده، موضوعی که در سال های گذشته همیشه تکرار شده و همین مساله باعث شده عده ای از هواداران استقلال این موضوع را به بدشانسی ربط دهند.

با این حال این مساله ربطی به بدشانسی ندارد و دلیل دیگری دارد، استقلال در طول سال های گذشته همیشه به عنوان نایب قهرمان لیگ برتر وارد مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شده و همین مساله باعث شده این تیم اغلب در سید سوم بازی ها در قرعه کشی قرار بگیرد.  

به همین دلیل است استقلال اغلب با تیم های قدرتمند همگروه می شود چون هم تیم های سید یکی و هم تیم های سید دویی در گروه این تیم قرار دارند.

در قرعه کشی برای تیم های ایرانی قهرمان لیگ برتر در سید یک و قهرمان جام حذفی در سید دوم قرار می گیرد و به همین دلیل است که قرعه پرسپولیس و تراکتور به مراتب ساده تر است.

در این بین یک استثنا وجود دارد، آن هم این که استقلال در سال 2019 به عنوان قهرمان جام حذفی وارد رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شد ولی در آن سال قانون عجیبی که AFC وضع کرده بوده وجود داشت، اینکه سیدبندی وجود نداشت و استقلال با الدحیل، الهلال و العین که همگی قهرمان های کشورشان بودند همگروه شد، قانونی که البته فقط یک سال اجرا شد و در نهایت برای آبی ها گران تمام شد.

پس اینکه استقلال در سال های اخیر همیشه با گروه های سخت روبرو می شود به بدشانسی این تیم ربطی ندارد و صرفا به نتایج این تیم در لیگ های داخلی برمی گردد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی