|

حسینی: بازی ما استقلال را دست‌وپا بسته نشان داد

هافبک تیم فوتبال سپاهان گفت: محرم نویدکیا به دنبال بهانه گرفتن از سازمان لیگ، داور و یا باشگاه نیست و واقعاً از کار کردن با او لذت می‌بریم.

لینک کوتاه کپی شد

سید محمدرضا حسینی هافبک تیم فوتبال سپاهان پس از پایان کار این تیم در نیم فصل اول لیگ بیستم، در خصوص مسائل مختلف از جمله تغییر سبک و روش بازی با کادرفنی جدید صحبت‌هایی را عنوان کرد:

 در آخرین بازی نیم‌فصل استقلال را شکست دادید. این بازی چطور بود؟

بازی سختی اما خوبی بود که همه از دیدن آن لذت بردند. فکر می‌کنم از دقیقه یک تا آخر بازی کاملاً تمرکز داشتیم و تیم برتر میدان بودیم. در نهایت پیروز شدیم و مبارک هواداران باشد. امیدوارم این بردها ادامه داشته باشند و در آخر فصل بتوانیم با یک جایگاه خوب و قهرمانی لیگ فصل را تمام کنیم. 

 عده‌ای معتقدند سپاهان مقابل استقلال کار راحتی داشت و در واقع حریف دست و پا گیری نبود.

اصلاً اینطور نیست. تیمی که صدر جدول است قطعاً حریف دست و پا بسته‌ای نیست. این تیم پرمهر است و بازیکنان خیلی خوبی دارد. استقلال همیشه استقلال است و نمی‌توان گفت تیم دست‌وپا بسته‌ای است. ما، هم در فاز دفاع و هم در فاز حمله خیلی خوب کار کردیم. در صحنه‌هایی اشتباهات کوچکی داشتیم اما خیلی کم اشتباه بودیم. در واقع عملکرد ما بود که باعث شد استقلال اینطور به نظر برسد.

 

 

 به زعم اکثر کارشناسان، سپاهان با سرمربیگری محرم نویدکیا دگرگون شده و روزهای متفاوتی را پشت سر می‌گذارد.

محرم نویدکیا واقعاً سبک خاصی دارد. آنچه خودش دوست دارد را در تیم پیاده می‌کند. البته این سبک هم ایرادات و مشکلاتی دارد که تا جا بیفتد به زمان نیاز دارد. همانطور که در ابتدای فصل ایراداتی داشتیم که آنها را آرام آرام رفع کردیم. ما گل زده زیادی داریم اما گل خورده نسبتاً زیادی هم داشته‌ایم. با اینحال الان شرایط‌مان خوب است و آرام آرام روی ساختار دفاعی تیم کار می‌کنیم. فکر می‌کنم بازی مقابل استقلال نمونه کاملی بود. هم در فاز حمله و هم در فاز دفاعی همه بچه‌ها عالی بودند. یعنی ساختارمان خیلی عالی بود. امیدوارم این روند را ادامه بدهیم و تفکرات کادر فنی را در بازی‌ها به خوبی پیاده کنیم. این هم خیلی مهم است که هم باشگاه حمایت کند و هم ما بازیکنان تلاش کنیم تفکرات کادر فنی در زمین به خوبی پیاده شود. امیدوارم بتوانیم این امر سخت و مهم را انجام بدهیم و بازی‌های زیبایی را به نمایش بگذاریم. 

 خط هافبک سپاهان ترافیک زیادی دارد. با وجود تعدد هافبک‌های خلاق و بازیساز به نظر می رسد کار در این شرایط سخت است.

بازی‌های سنگینی داریم و با این شرایط هر تیمی نیاز به بازیکنان خوب در هر پست دارد. این نظر کادر فنی است که در هر پست چند بازیکن حضور داشته باشند. به نظرم این اتفاق یک چالش سخت و شیرین است. من خودم به عنوان یک هافبک و وینگر لذت می‌برم از اینکه همی تیمی‌هایم همه خلاق و پاسور هستند. از هافبک دفاعی گرفته تا مدافعین، همه بازیکنان خوبی هستند. واقعاً‌ از نظر بازیکن جای نگرانی نداریم.

 برخی کارشناسان معتقدند چون هافبک‌ها هجومی هستند به همین خاطر دفاع تیمی سپاهان دچار مشکل می‌شود.

اگر به آمار هم نگاه کنید ما فقط در چهار بازی زیاد گل خوردیم چون واقعاً تمرکز نداشتیم ولی به نظرم در بقیه بازی‌ها خیلی خوب کار کردیم و مشکل گل خوردن در همه بازی‌ها نبوده است. یک بازی مقابل گل گهر در ابتدای فصل بود، یک بازی در باتلاق مسجدسلیمان بود، یک بازی هم مقابل ماشین‌سازی بود که 3 بر یک جلو بودیم و 3 - 3 شد و بعد از آن هم مقابل شهر خودرو، در این بازی‌ها به خاطر عدم تمرکز خودمان گل خوردیم و امتیاز دادیم.

الان در فوتبال روز دنیا اینطور نیست که مثل قدیم بگوییم تیم فقط یک هافبک جنگنده و تخریب‌کننده داشته باشد و یک یا دو هافبک بازی‌ساز، الان همه بازیکنان از دفاع آخر و هافبک دفاعی تا بازیکنان خط حمله، همه هم بازی‌سازی می‌کنند و هم جنگندگی دارند. ساختار تیم ما و سبکی که بازی می‌کنیم خوب است. ذهنیتی نویدکیا این است که حاضر نیست به هر قیمتی نتیجه بگیرد. او دوست دارد تیم، هم فوتبال زیبا بازی کند و هم تلاش کنیم نتیجه خوب بگیریم. خداراشکر تا اینجا توانسته‌ایم هم فوتبال قشنگی را ارائه بدهیم و هم نتایج نسبتاً خوبی را در حد شأن سپاهان بگیریم. البته ایراداتی را قطعاً داریم اما بازیکنان و کادر فنی شبانه‌روز تلاش می‌کنند که این ایرادات‌ها برطرف شوند.

 سبک جدید سپاهان به نظر می رسد مطلوب تمام بازیکنان است و همه از کار کردن در این سبک راضی و راحت هستند.

ما در فاز حمله تنوع داریم. هم روی زمین بازی می‌کنیم و هم تاکتیک داریم که روی هوا کار کنیم. اینطور نیست که فقط روی زمین بازی کنیم. با توجه به بازیکنانی که داریم، هم روی زمین، هم در کناره‌ها، هم از عمق و هم از ضربات ایستگاهی در بازی‌های مختلف استفاده می‌کنیم. تنوع تاکتیکی تیم ما خیلی بالا است و از این بابت مشکلی نداریم.

 بعد از بازی با استقلال هم محرم نویدکیا از عملکرد هافبک‌ها و وینگرهای تیم تمجید کرد.

بله، ایراداتی در تیم داشتیم که آن‌ها را آرام آرام رفع می‌کنیم و به هماهنگی لازم می‌رسیم. 

 یکی از ویژگی‌های سپاهان آرامشی است که از نیمکت به بازیکنان منتقل می‌شود. رفتارهای محرم نویدکیا مانند واکنش به برنامه ریزی سازمان لیگ یا اینکه مشکل دفاع تیمی را متوجه کادرفنی دانست و نه بازیکنان تیم، مورد توجه اهالی فوتبال قرار گرفته، این رفتار چقدر در کار شما چه داخل زمین و چه بیرون از آن تاثیر دارد؟

واقعیت این است فقط محرم نویدکیا، محرم نویدکیا است یعنی کسی مثل او نیست. اعتماد به نفس را کاملا به بازیکنانش تزریق می‌کند. همیشه پشت بازیکنان است. دنبال بهانه گرفتن از سازمان لیگ، داور و یا باشگاه نیست. فکر می‌کنم بیخود نیست که یک استان و حتی هواداران استقلال، پرسپولیس و دیگر هواداران و اهالی فوتبال از او تمجید می‌کنند. ما بازیکنان واقعاً از کار کردن با محرم نویدکیا لذت می‌بریم.

 

 

غیبت تماشاگران را حس می‌کنید؟

صددرصد جای خالی آن‌ها را احساس می‌کنیم. تیم‌هایی که مثل ما که هواداران پرشوری دارند واقعاً از این شرایط و نبود هواداران صدمه می‌بینند. اگر آن‌ها بودند لذت بازی‌ها صد برابر می‌شد اما شرایط طوری است که باید برای حفظ سلامتی خودشان و جامعه این کار را انجام بدهیم. دوری را به جان می‌خریم که عزیزی را از دست ندهیم. به امید خدا این بیماری هرچه زودتر ریشه‌کن شود و تمام هواداران‌مان را در سلامتی کامل در کنار خودمان ببینیم.

 امسال بازی شما خیلی به چشم می‌آید و به نظر می رسد در دادن پاس گل با سروش رفیعی رقابت داری.

هیچ‌وقت به دنبال آمار و مسائل شخصی نیستم. هم در ذوب‌‌آهن و هم در سپاهان همیشه به دنبال این بودم که بتوانم هر طور شده به تیم کمک کنم. خدا را شکر امسال در حدی که توانستم به تیم کمک کردم و امیدوارم در ادامه فصل هم همین‌روند ادامه داشته باشد.

 

 آیا امیدوار هستی که اسکوچیچ شما را ببیند و به تیم ملی دعوت بشوی؟

چندین سال است آرزو دارم به تیم ملی دعوت شوم و افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته باشم. تا لحظه‌ای که در فوتبال هستم، در هر سن و سالی تلاش می‌کنم که بتوانم به آرزویم برسم و بالاخره پیراهن تیم ملی را بپوشم.

 نقل و انتقالات زمستانی نزدیک است و گفته می‌شود برخی بازیکنان سپاهان پیشنهاداتی دارند. برنامه خاصی در این مورد داری؟

آخر فصل قرارداد من تمام می‌شود اما اولویت اول، دوم و سوم من سپاهان است. برای هر بازیکنی افتخار است که در باشگاه بزرگ سپاهان خدمت کند. سپاهان باشگاه کوچکی نیست. به معنای واقعی باشگاه است. قطعاً با بازیکنانی که آخر فصل قراردادشان تمام می‌شود صحبت می‌کنند و قبل از پایان فصل اگر مورد توجه کادر فنی باشند قرارداد‌شان تمدید می‌شود. درکل فعلاً تصمیمی ندارم. تمام تمرکزم روی ادامه فصل است و اینکه بتوانیم در انتهای با سپاهان نتیجه خوبی کسب کنیم و دل هواداران شاد شود. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که امسال بتوانیم یک جام را به هواداران‌مان هدیه بدهیم. آن‌ها واقعاً ارزش و لیاقتش را دارند.

منبع:فارس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی