|

محرم نویدکیا؛ معمار بهترین سپاهان تاریخ

محرم نویدکیا

سپاهان با 5 عنوان قهرمانی در لیگ برتر، بعد از پرسپولیس دومین تیم پرافتخار این مسابقات محسوب می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

سپاهان نویدکیا در این فصل، نتوانست به قهرمانی برسد اما بهترین آمار این تیم در تاریخ لیگ برتر را ثبت کرد. حتی بهتر از فصل‌هایی که سپاهان توانسته بود قهرمان لیگ برتر شود.

به گزارش«شایانیوز»، پیروزی در بازی هفته آخر مقابل استقلال، فصل خوب سپاهان را با کارنامه‌ای درخشان به پایان رساند. سپاهان با 2 امتیاز کمتر، قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کرد اما آمار، نشان می‌دهد آن‌ها کیفیتی در سطح یک قهرمان داشته‌اند. آن‌ها در این فصل، 65 امتیاز گرفتند و میانگین 2.16 امتیاز از هر بازی را به دست آوردند. در تاریخ لیگ، فقط 3 تیم توانسته‌اند به چنین میانگین امتیازی برسند. پرسپولیس لیگ شانزدهم، با 66 امتیاز قهرمان شد. لیگ نوزدهم و این فصل هم، سرخپوشان 67 امتیاز کسب کردند. بجز این سه مورد، هیچوقت سابقه نداشته تیمی در تاریخ لیگ، کارنامه‌ای بهتر از سپاهان این فصل داشته باشد.

سپاهان دومین تیم پرافتخار لیگ برتر

سپاهان با 5 عنوان قهرمانی در لیگ برتر، بعد از پرسپولیس دومین تیم پرافتخار این مسابقات محسوب می‌شود. در هیچکدام از قهرمانی‌ها هم این تیم، نتوانسته به خوبی تیم نویدکیا نتیجه بگیرد. سپاهان فرهاد کاظمی لیگ دوم، با 52 امتیاز از 26 بازی و میانگین 2 امتیاز از هر مسابقه به قهرمانی رسید. لیگ نهم و دهم، سپاهان قلعه‌نویی برای قهرمانی از 34 بازی به ترتیب 67 و 66 امتیاز کسب کرد. هر دو فصل، میانگین امتیازات سپاهان کمتر از 2 امتیاز در هر مسابقه بود. لیگ یازدهم با کرانچار هم آن‌ها شرایط مشابهی داشتند و با 67 امتیاز به قهرمانی رسیدند. لیگ چهاردهم سپاهان فرکی با 59 امتیاز از 30 بازی، نتوانست از میانگین 2 امتیاز عبور کند. این فصل اما، سپاهان با میانگین 2.16 امتیاز بهتر از همه تاریخش نتیجه گرفت و با این حال، بخاطر نتایج بهتر پرسپولیس قهرمان نشد.

سپاهان صاحب بهترین خط حمله و آقای گل لیگ برتر

سپاهان با زدن 53 گل در این فصل، خط حمله فوق العاده‌ای هم داشت. آن‌ها صاحب بهترین خط حمله و آقای گل لیگ برتر شدند و 6 گل به آلومینیوم، 5 گل به مس و 4 گل به نساجی و صنعت نفت زدند. در بازی مستقیم با سایر تیم‌های مدعی هم تیم نویدکیا عملکرد موفقی داشت و استقلال و تراکتور را در هر دو بازی رفت و برگشت شکست داد. آن‌ها موفق به شکست پرسپولیس نشدند اما در عوض، باختی هم مقابل قهرمان این فصل لیگ نداشتند. سپاهان در 15 بازی نیم فصل دوم، توانست آمار فوق العاده 11 برد و 4 مساوی را ثبت کند. عملکردی هم امتیاز پرسپولیس و با تفاضل گل بهتر، که بخاطر عقب ماندن در نیم فصل اول نتوانست این تیم را به جام برساند.

 شروع دوران تازه سپاهان

پایان لیگ در رده دوم، هدف این فصل سپاهان نبود اما آن‌ها با تیمی که نویدکیا ساخته، می‌توانند به تکرار دوران باشکوه‌شان امیدوار باشند. تیمی که فصل قبل در رسیدن به سهمیه آسیایی ناکام ماند، این فصل تبدیل به بهترین سپاهان و چهارمین تیم امتیازآور در تاریخ  لیگ برتر شده است. نقطه‌ای که شاید، شروع دوران تازه سپاهان باشد.

منبع: فوتبال 360

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی