|

علت برکناری رضا ثقتی مدیر ارشاد گیلان؛ رسوایی اخلاقی یا جدی نبودن در زمینه حجاب؟

رضا ثقتی مدیرکل ارشاد گیلان به دلیل حواشی که در فضای مجازی برایش ایجاد شد و از آن طرف گفته وزیر درخصوص کوتاهی در زمینه حجاب برکنار شد

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان از سمتش برکنار شد. او که از آذر 1400 شخص اول فرهنگی استان گیلان بود حالا و همزمان با ماجرای عجیبی که برایش به وجود آمد کنار گذاشته شد.

 هر چند که علت اصلی و رسمی برکناری ثقتی اعلام نشده اما گیل خبر دلیل این برکناری را «حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر» عنوان کرده است.

از طرفی در روزهای اخیر محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود: « چند مدیر مجموعه‌های مرتبط با وزارتخانه را به خاطر جدی نبودن در اجرای قانون حجاب برکنار کردم.»

کنایه سنگین محسن تنابنده به رضا ثقتی و برکناری عجیبش

بعد از اینکه حاشیه عجیب و غریب برای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ایجاد شد و وی از مقامش عزل شد محسن تنابنده با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش حسابی از خجالت آقای مدیرکل درآمد.

ماجرا از این قرار بود که تقتی در زمان پخش پایتخت 6 حسابی تو تویتر در مورد این سریال موضع گرفته بود و آن را +18 قلمداد می کرد. حالا محسن تنابنده توئیت آقای مدیر را در صفحه اینستاگرامش بازنشر داد.

D5181F47-F3C7-45E9-B7EB-EF27C9282C83

 

رضا ثقتی کیست؟

رضا ثقتی متولد ۱۳۵۷ رشت، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فرهنگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، عضو دائم انجمن علمی مدیریت فرهنگی و برنامه‌ریزی ایران و از فعالان فرهنگی و هنری استان گیلان است.

وی دارای بیش از ۱۹ سال سابقه در بخش‌های مختلف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت (به‌مدت چهار سال)، مشاور فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان (شش سال)، مسئول امور ایثارگران اداره‌کل (سه سال)، مدیر مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت (سه سال) و مدیر صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران استان (سه سال) اشاره کرد.

کسب عنوان جوان نمونه استان گیلان (۱۳۸۹)، عضو هیئت رئیسه جبهه فرهنگی گیلان (۱۳۹۳)، موسس و مدیرعامل حسینیه هنر رشت (۱۳۹۷)، موسس و رئیس هفته فرهنگ و هنر رشت (۱۳۹۳)، عضو هیئت موسس نخستین ارکستر سمفونی گیلان و اجرای ماندگار سمفونی انقلاب در سال ۱۳۹۷، موسس و سردبیر نشریه قلم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان (۱۳۸۲) در رزومه اوست.

ثقتی، دبیری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان گیلان از جمله بزرگداشت هفته کتاب رشت (۱۳۸۲)، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی (۱۳۹۷)، بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس (۱۳۹۹)، نخستین جشنواره همزمانی فیلم فجر در گیلان و چندین دوره همزمانی جشنواره‌های فیلم مقاومت، فیلم کودک و نوجوان، فیلم حقیقت و… را بر عهده داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی