|

طلاق آخرین راه باقی مانده است؟

همه ما ممکنه تو زندگی مشترک با مشکلاتی مواجه بشیم، آیا همه اونا باید مارو به فکر طلاق بندازه؟ قبل از انجام هر تصمیمی با مشاور صحبت کنید.

لینک کوتاه کپی شد

همه ما ممکنه تو زندگی مشترک با مشکلاتی مواجه بشیم، آیا همه اونا باید مارو به فکر طلاق بندازه؟ گاهی وقتا تو زندگی زناشویی با مشکلاتی روبه رو میشیم که چاره ای جز طلاق برای ما باقی نمی‎مونه. برای گرفتن چنین تصمیم حساسی نیازه که تمام جنبه های رابطه رو بررسی کنیم. چی باعث شده که چنین تصمیمی بگیریم؟ احساسات رو کنار بذارین و علت اون رو منطقی بررسی کنین. در ادامه این مقاله به علائمی که باعث این تصمیم می‎شه می‌پردازیم.

علائمی که زمان طلاق را نشان میدهد

علائمی که زمان طلاق را نشان میدهد

اگه هیچوقت نتونستین بدون جنگ و دعوا با همسرتون صحبت کنین، همیشه همدیگه‌رو مقصر اشتباهات می‎دونین، حس خوشبختی ندارین، بیشتر وقتا عصبانی هستین و یا سر کوچیک‌ترین و بی اهمیت ترین مسائل با هم بحث می‎کنین، متاسفانه طلاق می‌تونه تنها راه پیش‌روتون باشه.

چطور متوجه شیم که زمان طلاق رسیده

فرقی نداره که کی این موضوع رو مطرح کرده، وجود یه سری علائم و رفتارها نشون می‌ده که رابطه شما به پایان نزدیک شده.

یکی از مهم‎ترین علائم، خیانت و دروغ هستش. فرقی نمیکنه که خیانت عاطفی باشه یا جنسی. وقتی پای یک شخص سوم تو رابطه باز می‌شه، پایه های خونواده که اساس اون دوستی، عشق و اعتماده سست می‎شه و خونواده از هم می‎پاشه. تو چنین شرایطی برگشتن به حالت عادی برای طرفین به‎‌شدت سخت و غیرقابل تصور هستش. اگه فکر می‌کنین که رابطه شما از نظر احساسی و عاطفی به پایان رسیده، بدون خیانت و دروغ‌ گفتن به این رابطه پایان بدین.

یکی دیگه از این علائم، آزار جسمی و روحی هستش. اگه همسرتون دائما در حال سوءاستفاده روحی و جسمی از شماست و شما امنیت جانی ندارین، به فکر طلاق باشین. مشکل اصلی زمانی اتفاق میوفته که همه بحث‌ها و صحبت های شما به کتک کاری ختم می‌شه و همسرتون برای خالی کردن خشم خودش شروع به کتک زدن شما می‎کنه. در چنین شرایطی بهترین اتفاق جدایی‌ست. چون ادامه این زندگی می‎تونه برای شما خطرناک باشه.

و در آخر، حتما قبل از گرفتن این تصمیم از مشاور کمک بگیرین. طلاق آسیب های مخرب زیادی برای خودتون و خونواده تون داره. گاهی وقتا ندونستن مهارت‌های زندگی و سوءتفاهم‌ها میتونه باعث چنین تصمیمی بشه که با چندین جلسه مشاوره و زوج درمانی قابل حله. 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی