|

آیا عبور زیردریایی اسرائیل از کانال سوئز به سمت خلیج فارس صحت دارد؟

لینک کوتاه کپی شد
شایانیوز-

رسانه‌ های اسرائیلی که خبر حرکت زیر دریایی ارتش اسرائیل به سمت حلیج فارس را منتشر کرده ‌اند هدف از این اقدام را ارسال «پیام هشدار آمیز مستقیم به ایران» ذکر کرده ‌اند. اما آیا عبور زیر دریایی اسرائیل از کانال سوئز به سمت خلیج فارس صحت دارد؟

آیا عبور زیردریایی اسرائیل از کانال سوئز به سمت خلیج فارس صحت دارد؟

همانطور که اشاره کردیم منابع خارجی از عبور و حرکت یک زیردریایی متعلق به رژیم صهیونیست اسرائیل به سمت خلیج فارس خبر داده اند. یورونیوز در ادامه نوشته است: این در حالی است که سخنگوی ارتش اسرائیل از دادن پاسخ به پرسش ‌های خبرنگاران اسرائیلی در این خصوص خود داری کرد. تصمیم اسرائیل برای حرکت زیردریایی ‌اش به سمت خلیج فارس در حالی صورت گرفته است که تنش میان تل آویو و تهران پس از ترور ظالمانه شهید محسن فخری ‌زاده، دانشمند هسته ‌ای ایرانی بالا گرفته است. ایران از اسرائیل به عنوان عامل این ترور یاد کرده و گفته است که انتقام آقای فخری زاده را خواهد گرفت. بر اساس گزارش رسانه ‌های اسرائیلی به نقل از منابع امنیتی کشور های عربی، دولت مصر با عبور زیردریایی اسرائیل از کانال سوئز موافقت کرده است. زیر دریایی اسرائیل در حالی به سمت خلیج فارس در حرکت است که زیر دریایی هسته ‌ای «یو اس‌ اس جورجیا» آمریکا به همراه چند کشتی جنگی روز دوشنبه یکم دی ماه با عبور از تنگه هرمز وارد آب‌ های خلیج فارس شده بود. هم ‌زمان با حرکت زیر دریایی اسرائیل به سمت خلیج فارس، رسانه ‌های اسرائیلی سخنان آویو کوخاری، رییس ستاد ارتش اسرائیل در شامگاه دوشنبه، اول دی ماه را پوشش دادند که گفته است: «اگر ایران یا گروه‌ های متحدش در منطقه اقدامی علیه اسرائیل یا شهروندان این کشور انجام دهند بهای سنگینی خواهند پرداخت.»

آیا وجود زیر دریایی اسرائیل در خلیج فارس احتمال تنش های منطقه را افزایش می دهد؟

ژنرال کوخاوی با بیان اینکه اوضاع را واضح و به صراحت برای دشمنان توصیف می ‌کند، گفت که پاسخ و برنامه ‌هایشان آماده و تمرین شده است. او همچنین ادعا کرد که به تازگی تهدید هایی را از سوی ایران علیه اسرائیل شنیده است. ژنرال کنت مکنزی، فرماندهی مرکزی نیرو های نظامی آمریکا (سنتکام) نیز پس از سفر اعلام نشده به بغداد که به تازگی انجام شده است گفت که نظامیان آمریکایی آماده هستند تا به هر حمله ایران واکنش لازم را انجام دهند. فرمانده سنتکام دفاع از شهروندان آمریکایی، شرکا و دوستان آمریکا در منطقه را از وظایف نیرو های تحت امرش عنوان کرده است. برخی تحلیل گران سیاسی معتقد هستند ممکن است آخرین روز هایی که دولت دونالد ترامپ در آمریکا بر سر کار است با وقوع رویداد های غیر قابل پیش ‌بینی در خاورمیانه همراه باشد. منبع نوشته: آفتاب نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی